sånt som längtan.

Det är fredag och även fast världens snurrar lite för fort och huvudet dunkar lite för mycket är det ganska fint ändå. Och den går mot det bättre. Men ändå, så är livet lite grått där ord som problem, plugg och press går genom mitt huvud och jag vill helst bara att det bli sommarlov nu, nu, nu! Därför har jag med hjälp av weheartit gjort en lista på sånt fint som jag längtar till... Puss

Tumblr_la2m2fa9w81qzd0s7o1_500_large

Jag längtar efter att bara kunna slappna av lite och känna att nu, nu kan inget stoppa mig och nu är det inget som trycker ner mig. Skulle vara otroligt skönt faktiskt.

Tumblr_ll3b9mflmz1qzh73lo1_500_large

Och på tal om att slappna av skulle jag inte haft något emot att ligga här och spendera timmar på tidningsläsning, dagdrömmande, dricka iskalla drinkar och lyssna på musik från min sommarspellista.

Tumblr_lktzsfjysg1qik67lo1_500_large

Äta hallon (favoritbäret tillsammans med blåbär), helst de som jag plockat själv.

B01d6fa97a3662210d3b64bec9a178e8_large

Och ha picknik med vännerna, allt gott och lite till. Vi tar med oss gitarr och lunch, favortitbär och kanske är vi så trötta från gårdagens bestyr att allt görs om från lunch till brunch.

Tumblr_litox5hpji1qb8pybo1_500_large

Strandliv, strandliv, strandliv. Även när det blåser tycker jag om att vara där. Åh, vad jag älsakar havet.

Quater_large

Pizzakvällar är nog en av mina favoritgrejer om sommarkvällarna. Vi köper några stycken att dela på, jag tar med en ruccolasallad med lite fetaost, soltorkade tomater och andra läckerheter på och så slår vi oss ner. PÅ en balkong, strand, brygga, i en park, trädgård, vardagsrum. Alltid lika fint.

Tumblr_lk7y49y1m01qjsp3ko1_500_large

Bland det bästa jag vet är uteserveringar. Månag sommarkvällar (, luncher, bruncher, fikastunder) kommer spenderas här. Med ett skönt gäng vänner vid min sida.

Tumblr_lk0wz21wpc1qfodczo1_500_large

Och tillsist bara det faktum att man kan vara både barbent och barfota mest hela tiden.
Åh, ha det fint!


Kommentarer
Postat av: PhotographyOliviaOlsson

Missa inte fototävlingen på min blogg här : http://oliviasphotolife.blogg.se/2011/april/fototavling.html#comment

2011-05-14 @ 09:47:44
URL: http://oliviasphotolife.blogg.se/
Postat av: Emma

Älskar att läsa din blogg, det du skriver är alltid så fint!

2011-05-14 @ 11:20:14
URL: http://emmawallgren.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0