Lycka.

I onsdags var det ju min födelsedag och jag hade en sådan himla oslagbar dag. Morgonen bestod av god frukost och presentöppning med fina familjen, sedan några timmars skola och grattiskramar, hem och packa väska, härligt träningspass med mamma, byta om och göra sig finfin för middag.

Vi parkerade i stan och jag staplade ut i träklackar och tunn monkiklänning med mamma för att att det möta upp resten av familjen på resturangen. Smått besviken över att min favoritresturang hade fullbokat gick jag och funderade på vilken resturang det kunde bli. Mamma hade nämligen sagt att det skulle vara en överraskning.

"Vet du vart vi ska?" frågade mamma när jag genom kvällsmörkret gick över kullerstensgatorna. Det fanns bara en resturang på den gata vi gick emot. "Vespa?" Sa jag, med en smått frågande ton. "Du låter inte så glad?" Sa mamma då. Jag tyckte det var lite underligt med en Italienska resturang eftersom jag så sällan äter pasta och pizza men efter att ha tittat in genom fönstrerna tyckte jag att det såg så otroligt mysigt att jag tyckte att det inte gjorde mycket att favoritresuranen inte fick bli kvällens middagsplats. Alla de där tankarna gick på några sekunder och jag han inte svara på mammas fråga förrän vi var inne och ett gäng tjejer borta i hörnet avbröt mina tankar.



"Överraskning!" Tjejerna skrek och hoppade fram, jag tittade snabbt bakåt innan jag insåg att jag kände tjejerna. Varenda en av dom. Det var mina bästa vänner som hoppade fram, slog armarna om mig och skrattade glatt åt min förvånade min.

På resturangens mysigaste bord slog vi oss ner tillsammans. Mamma kramade mig adjö och jag fick sitta i mitten bland tända ljus, girlanger, smaskiga menyer och glada leenden. "Vilken chock!" Sa jag gång på gång. Jag brukar alltid lista ut sånt här. Jag vet allt alltid och ingen kan komma undan med något. Men det här hade jag ingen aning om. Visst visste jag att mina vänner var några av de finaste i universum, men inte att jag var värd en sån här uppmärksamhet. Oj.

Jag valde en pizza, quatro stragioni utan att riktigt kunna tänka och tillsammans avnjöt vi några timmars god mat och prat. Som om överraskningen inte var nog fick jag dessutom en massa fina presenter och som efteråt bjöd jag på en av dem. Choklad. Vid elva-tiden gav jag hejdå-& tack-så-jätte-mycket-kramar till alla tjejerna och vi åkte var för sig. Tessan, tjejen som har haft störst del i överraskningen följde med mig hem och efter en massa tjejsnack och leenden somnade vi bredvid varandra efter en av de bästa födelsedagarna jag har varit med om. Åh, vad jag är lycklig! Puss

[bild från kvällen - av mig]

Kommentarer
Postat av: Sonya

Åh vilken härlig födelsedag! Låter helt oslagbart.



Tack för ALLA dina fina kommentarer! Blir så glad :D

2011-09-30 @ 18:02:20
URL: http://sonyaf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0