om elva frågor.

Jag blev utmanad av fina Karin på 11-frågor leken som man ser lite överallt just nu.

Såhär går det till:
Sandra svarade på elva frågor och sedan taggade hon elva personer som skulle svara på hennes nya frågor. Bland de fanns Karin som i sin tur svarade, skrev nya frågor och sedan taggade mig! Och nu ska jag göra precis likadant. Klurigt men himlans kul!

Tumblr_m2u7v6tq291rpt2juo1_500_large

 

Frågorna:

1. Vart bär det hän på din ultimata semester?
Just nu drömmer jag om paris, new york och tokyo. Med tanke på att jag faktiskt bodde i tokyo när jag var liten vore det fint att åka dit igen. Helst när körsbärsträden blommar och man kan sitta i någon av de stora parkerna och se sig omkring och tänka att här-sprang-jag-omkring-när-jag-var-liten-och-åh (och säkert fälla en tår för det också).

2. Vem vet allt om dig?
Det gör nog mest bara jag. Även om jag är en väldigt öppen person så finns det så himla mycket mer som lever inom mig. Och om jag ska vara ärlig är det mycket som i bland längtar att få komma ut men som jag ofta tänker är bäst att hålla kvar inom mig.

3. Vilken är din bästa årstid?
Jag har tur för jag tycker ju faktiskt om alla årstider, när jag tänker efter! För hur fint är det inte men sommar i Sverige? Och hösten det äntligen blir okej att spendera sina helger med filmer, serier, oräkneliga mängde tékoppar och de bästa utav vänner? Vintern i december då julen kommer och - åh! - snö. Och våren som är lika med picknick, fina blommor, tunna strumpbyxor och körsbärsblom till exempel!

4. Något fiktivt/skrivet som får dig att gråta (en bok, film, tv-serie, låt)?
Jag gråter alltid i slutet på love actually för det är så himla mycket lyckorus. Jag gråter till vissa av Bon Ivers låtar just för att jag har lyssnat på dem när jag mått som sämst och så gråter jag när jag läser sånt jag skrev när jag kände så där himla mycket på samma gång. Allt handlar nog mest om känslorna som jag förknippar med texten eller musiken.

5. Vem ser du upp till?

Elsa Billgren.. Och den där lilla visionen jag har av mitt framtida jag.

6. Vad får dig att känna 'alltså åh, livet!!!'?
Lyckorus. Känslan som kommer när allt är så himla bra, när jag har saker att längta till och upplevt fina dagar.
Jag kan också känna så, fast tvärt om när jag är stressad. Jag mår så himla dåligt utav stress att jag kan börja tvivla på livet och min existens.

7. Bästa klädkategorin?

Sommarkläder. Vitt, småblommigt, klänningar och snickarbyxor.

8. En påhittad karaktär som fascinerar dig, kanske från någon serie eller bok eller vadsomhelst egentligen?
Som ni kankse vet så är jag ett fan av mumin-familjen. Alla är så facinerande med sina egna underliga personligheter som Tove Jansson är så bra på att beskriva. När jag var liten tittade jag dock mer på disney än på något annat och jag vet att jag fastnade mycket för karaktärerna från Alice i underlandet. Som kaninen med klockan, den galna hattmakaren eller den flinande katten till exempel. Har alltid tyckt att dom har varit väldans fascinerande och fina.

9. Finns det någonting du verkligen, verkligen ångrar?

Nej. Jag har slutat tänka på att ångra saker. Bort bort bort med ångest.

10. Vad längtar du efter?

Sommar och lov vilket innebär en spanienresa med bästa Caroline, mera sommarstugeliv, festivala på Way out west och allt annat spontant/fint/mysigt som händer under alla lediga dagar. Åh! Längtan.

11. Vilken är den absolut bästa och vilken är den absolut värsta känslan?
Bäst är lyckorus. Sämst är ångest. Punkt.

Och här är mina elva nya frågor som jag vill dessa bra personer ska svara på: Josefin, Elsa och Elin samt Emmy, Pauline, Linn, Hanna, Josefin N, Clara, Nicolina och Sonya.

1. Om du vann etthundratusen kronor att spendera på en och samma dag. Hur skulle du spendera dem då?
2. Hur gör du för att peppa dig när livet inte riktigt går som du vill?
3. Om du skulle skapa en ny tidning, vad skulle den handla om och kretsa kring då? Ett intresse eller något som du bara tycker saknas från tidningshyllorna, till exempel.
4. Vart bor du om sju år, om du får bestämma?
5. Finns det något ställe du kan vandra omkring på/i i flera timmar och bara se, titta och vara? Som en butik, en vacker plats eller museum till exempel.
6. Om du fick chansen att byta liv med en fiktiv figur, en påhittad karaktär. Vem skullle det vara?
7. Finns det någonting du tror att alla kan tänka på eller göra för att världen ska bli lite bättre i allmänhet?
8. Du är som är så himla bra (för det är du faktiskt!), vad är de bästa egenskaperna du själv tycker att du har?
9. Om du skulle öppna ett ställe där de serverar mat. Vad skulle det då vara för ställe (café, restaurang, frukost-, brunch- eller lunchställe) vart skulle det ligga och vad skulle du servera?
10. Vad tycker du alla borde göra minst en gång i livet?
11. Vilken är din bästa inredningsdetalj?

[bildkälla]

Kommentarer
Postat av: sandra

har du bott i tokyo? åh snälla, berätta lite mer om när du gjorde det :D

2012-04-25 @ 16:09:47
URL: http://sandramadestam.blogg.sed
Postat av: Emilia

Åh vilka fina och fiffiga frågor du kom på! (:

2012-04-25 @ 16:10:26
URL: http://eewmiliaa.blogg.se/
Postat av: josefine

Men åh vad roligt! självklart ska jag svara. Kram fina du.

2012-04-25 @ 17:10:27
URL: http://josefinen.devote.se
Postat av: Cary

Mycket fint att få läsa dina svar. Tycker att du känns som en sådan himla bra person.

puss

2012-04-25 @ 21:32:25
URL: http://caryw.blogg.se/
Postat av: Ebba

Kan du inte svara själv också på de frågorna du skrivet själv längst ner i inlägget? :)

2012-04-26 @ 15:36:36
Postat av: Hanna

Det är så roligt att läsa din svar och lära känna dig lite ytterligare! :)

2012-04-27 @ 23:30:06
URL: http://hannaedman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0