några rader om kärlek.

5727599004_39665143e7_b_large

jag är den som har haft någons varma hand i min genom 
en eftermiddagskylig stad

som har fått kyssar mot en röd husvägg i sommarregn

som har berättat för någon att jag kanske tycker om honom ändå

som undrat om han känt detsamma

 

men jag är samtidigt den som aldrig blir kär

som fäller tårar i rädslan för förändring

som ångrar mig när vi går där tätt i hop på vägen hem från stranden

som redan efter bekräftelsen funderar på hur jag ska säga att jag inte längre vill

 

jag är den som tar hans hand omkring mig när filmen är fin

som river sönder bordsduken av nervositet för att han är så himla intressant

som alltid har varit först med att ha kontakt med honom de andra pratar om

som drömmer om hans armar i biomörkret

 

men jag är samtidigt den som ger upp när jag inte får något svar

som blundar när det pirrar i magen

som vännerna tar allvarliga samtal med för de tror att man är rädd för kärlek

som innerst inne vet att de har rätt

 

jag har lärt mig att steg ett i problemlösningar

är att erkänna dem för sig själv.

tänk att man kan vara rädd för något som ska vara så fint.

                                                                                                                                              bild: weheartit.com


Kommentarer
Postat av: Jennie

finaste.

Postat av: ellinor

Känner nog igen mig lite allt för väl i denna text
och du skriver så himla fint!

2012-08-02 @ 00:32:50
URL: http://astimegoesby.blogg.se
Postat av: Thea Lovise

Hannah, jeg vet så godt hva du mener! men jeg vet at en gang, en gang blir plutselig rädslan borte uten at du rekker å tenke over det. for det er han som gjør det, han som er annerledes enn alle andre, han som bare er kjærlighet. en gang finner du nok han. kram :)

2012-08-02 @ 12:01:55
URL: http://magazine.trendsales.no/blogs/tlovise
Postat av: Hanna

Jag känner igen mig mycket, väldigt fint och bra skrivet!

2012-08-02 @ 12:51:42
Postat av: Olivia

Känner igen mig jättemycket i det du skrivit, var livrädd för första kyssen, och när jag träffar någon som jag pratar med som verkar så intressant - någon som sedan vill träffas ensam, bara han och jag, brukar jag skygga undan och inte våga bara för att nervositets-klumpen i magen ligger där och spökar.. Men efter att ha trotsat nervositeten någon gång så vill man göra det igen, bara för att det många gånger leder till något bra!

2012-08-02 @ 22:51:13
Postat av: Erika

har du skrivit det där själv? Så himla vackert!

2012-08-04 @ 15:48:40
Postat av: Maja

Så underbart. skriv en bok. full med dina dikter och tankar. så att ingen snor dem från din finfina blogg.

2012-08-06 @ 23:08:35
Postat av: lisa

så himla fint och shit vad jag känner igen mig!

2012-08-15 @ 23:14:51
URL: http://popflickan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0