pussar.

när tycker du man ska ta hjälp om man har problem med maten? måste man ha gått ner jättemycket, eller räcker det med att man får ofta ångest? hur lång är du och vad väger du? vad gör du för att få så fint hår? 
 
tveka aldrig på att ta hjälp! du behöver inte alls ha gått ner (eller upp) något för att ta förtjäna hjälp. de problemen du har ska inte få förstöra ditt fina liv. var säker på att du vänder dig till någon kunnig bara. som de på ungdomsmottagningen till exempel. de är väldigt duktiga på sin sak! jag är 1,71 men vill inte uppge min vikt eftersom det tyvärr är risk att personer jämför sig med den. mitt hår gör jag faktiskt inte något särskillt med. tvärtom så har jag aldrig använt mig utav hårinpackningar osv. och jag försöker hålla mig borta från allt vad hårspray, hårtorkar och plattänger heter.
 
tror jag mötte dig i Lund idag! vad hittade du på där i så fall?
 
åh, vad roligt! jag mötte en fin vän och klasskamrat för en fika. vi gick till waynes, slog oss ner i skuggan under ett parasoll och drack en fruktsmoothie som mer smakade som jouice. vi pratade böcker, musik, hur söta kaniner är, bill skarsgård, plugg och framtidsdrömmar. fin dag!
 
vad lyssnar på för musik en vanlig eftermiddag? har lite musiktorka för tillfället så skulle vara fint med något tips.
 
det beror nog på vilket humör jag är på. just nu lyssnar jag på lite klassiska sommarmelodier för att hålla kvar sommarkänslorna lite. annars är det min augustispellista som du finner här. hoppas du hittar något du tycker om, kramar!
 
Tumblr_m288125fzb1rrjk7co1_500_large
 
lyssnar du på Kent? (om inte bör du ge dem ett försök tycker jag! vissa låtar har helt fantastiska texter).
 
jag lyssnar faktiskt inte sådär jättemycket på kent. men jag har flera utav deras låtar i mina bästa spellistor så lite blir det allt! och ja, du har så rätt. mycket fina ord som passar läskigt bra in på mina känslor i bland. 
 
kan du länka din favoritspellista på Spotify? är din hårfärg naturlig, eller är den färgad? vad är det för hårfärg isåfall? brukar du ofta svara på kommentarer från dina läsare? vilket program ska du börja på gymnasiet om du inte redan går? 
 
förutom min augusti-lista som jag nämnde ovan är min favorit-just-nu den här: way out west 2012, som innehåller mina favoriter från bästivalen! min hårfärg är naturlig. även fast jag måga gånger har varit sugen på att färga det så har jag aldrig riktigt vågat. jag försöker att svara på alla era kommentarer med frågor men är medveten om att jag inte har lyckats så värst bra med det. ska verkligen försöka bli bättre! i höst börjar jag mitt tredje och sista år ljud-och bildskolan där jag går media-linjen.
 
kan inte du göra en typ lista över dina närmaste vänner och skriva lite hur de är tex och hur du lärde känna dem? favoritfrukt? finaste låt? åååh skulle vara så kul om du ville svara på frågor i ett videoinlägg någon dag!
 
jag har funderat på att göra en sådan vänskaps-lista i bland men jag är rädd att någon person ska känna sig utanför. men kanske! ska fundera på vidare det. min favoritfrukt varierar från årstid till årstid: just nu är det persika som gäller. mumms! min finaste låt är också en sådan sak som varierar, men, vid närmare eftertanke så hamnar den här låten alltid högt upp på listan. ett videoinlägg ska jag absolut göra snart!
 
hur länge har du "sparat" ditt hår? 
 
den senaste gången jag klippte mig var under jullovet 2010, så det har gått ungefär ett och ett halvt år sedan sist!
 
Tumblr_lvjip8ujvm1r1g98jo1_1280_large
 
min fråga är, (som jag försökt hitta svar någonstans i din blogg men ej hittat!): vad använder du för kamera och har du några speciella objektiv du använder dig utav när du fotar? blir himla fina bilder.
 
tack fina du! jag använder mig av en canon eos 60d och objektivet canon EF 35mm 1:2. jättebra kamera och jättebra objektiv!
 
var redigerar du dina bilder? vad använder du dig utav för smink? och slutligen, kan du kanske tipsa om några mättande och goda mellanmål? jag gillar din blogg väldigt mycket. kram.
 
mina bilder redigerar jag i photoshop elements eller photoshop cs5. jag försöker att använda mig utav så lite smink som möjligt så oftast blir det bara mascara och lite rouge. rouge är en favorit! något som jag tycker är både kalasgott och mättande till mellanmål är keso. blanda med några goda bär, kanske lite nötter och torkad frukt så blir det hur gott som helst! men om du inte tycker om keso är en god smoothie alltid fint också. 
 
dela med dig av flera recept. det är så inspirerande och man vill bara springa in till köket ögona böj. massa recept på bröd! dina superscones var sååå goda.
 
nej men åh, tack. vad kul att höra! jag ska minnsann se till att dela med mig utav lite fler recept! många kramar till dig!
 
fine deg, hva er de tre vakreste tingene du vet om
 
de tre vackraste ting jag vet är: lyckorus, för det är den bästa känslan i världen. mina nära och kära, för utan dem vore livet hemskt sorgligt. och det tredje är nog denna lilla men så himla betydelsefulla blogg. jag har svårt att tänka mig att jag skulle må så bra som jag gör i dag utan det fina stöd jag har fått här. att ha någonstans att skriva av alla mina känslor är väldigt viktigt för mig. puss och tack. hjärta.
 
Tumblr_m8yhpelmro1qe0nolo1_1280_large
 
vad fick dej att börja blogga ? har du några knep för en jobbig skoluppgift ? 
 
min första blogg startade jag 2008. det var en dag då jag var hemma, sjuk och slog mig ner vi datorn. jag hittade en blogg som länkade till en annan. en tjej, i min ålder som verkade vara precis som jag. jag tänkte att wow, det där med blogg verkar ju himlans kul! och så skapade jag hannahstone. då skrev jag mest om kläder och musik. min nuvarande blogg startade jag i ettan på gymnasiet i brist på plats att skriva av mig alla mina fumlande bubblande stickade tonnårskänslor. mitt bästa tips för en jobbig skoluppgift är att boka lite tid att göra den på. sätt dig ner en timma om dagen tills den är färdig. har du bra flyt och jobbar två timmar en dag kan du ta ledigt nästa dag om du vill! det gör det mycket lättare att plugga.
 
om du fick en chans att sommarprata, vad skulle du då välja att tala om? om du får barn någongång i framtiden, vilka namn skulle du ge dem tror du? 
 
att sommarprata ät verkligen något som jag skulle vilja göra någon gång i mitt liv, om jag får chansen! då skulle jag nog prata om det här med ätstörningar. hur det förändrade mig, hur jag lärde mig att den ända person jag kommer vara med livet ut är mig själv och hur viktigt där är att ta hand om mig denna fina person. jag har alltid tyckt om mjuka, svenska namn som ellen (mitt andranamn), moa, linn, emil, oskar och så vidare. juni är också fint.
 
vilken var den bästa boken du läste i sommar? vilket är ditt favorit loppisfynd från sommaren? kan du inte svara på frågorna från frågelådan i ett videoinlägg någon gång? din blogg är otroligt inspirerande, kram!

kram på dig! den finaste boken var nog Himlen börjar här av Jandy Nelson som jag läste under min spanien-resa. 
 
hur får man mod till att våga vara sig själv och våga ha på sig vad som helst? Jag ska börja nian på tisdag och skulle så gärna vilja strunta i vad andra tycker, men jag vet inte hur man ska få mod till det? just nu känner jag mig så värdelös att minsta sak som någon säger kan bryta mig.
 
åh, vännen. glöm inte bort att den ända personen du ska leva med hela livet är dig själv. imponera på dig sjlv och ta på dig det DU tycker är fint! och hur dina klasskamrater än kommer reargera så lovar jag dig att alla kommer tycka att du är häftig som vågar göra din egen grej. tänk på det som ett må-bra-val. vad mår du bra av? att klä dig som alla andra eller din egen stil? finn dig en pepplåt och spara den i mobilen. så fort du känner att modet börjar försvinna så slår du på den och vipps så känner du dig oövervinnerlig igen! det har i alla fall hjälpt mig igenom vemodiga dagar. tusen kramar till dig, du är värdefull, glöm inte det! 
 

Tumblr_m8v27teq431qi9p54o1_500_large
 
på onsdag börjar jag andra året på gymnasiet och egentligen har jag inget att vara nervös för men oroskänslorna växer sig ändå starkare inom mig. kanske är jag rädd för ännu en jobbig höst. har du något tips på hur man tacklar sådana känslor? hur känner du inför att börja skolan efter sommarlovet igen? och hur känns det att ta studenten till våren?

faktum är att jag har, från och till kännt precis som du. det känns allt lite vemodigt eftersom även min höst var väldigt jobbig. men det är dumt att låta gamla tider förstöra det som kan bli en väldigt ny och fin tid. tänk vad mycket fint hösten kommer med! som pluggfika med kanelbullar och té, filmmys med favoritvänner, mysiga biobesök, fina kappor och söta tumvantar. mitt tips är att skriva ner allt fint med hösten du kommer på. ta fram listan när du känner tvivel så ska du se att det känns bättre! att ta studenten känns faktiskt bara kul. jag är redo för äventyr och är ganska så säker på vad jag vill göra efteråt. det kommer bli så fint att se alla mina bästa personer samlade i vår trädgård för att fira mig och bara mig! wow.
 
vad kommer du bäst minnas från denna sommar? 
 
det jag kommer bäst minnas från sommaren är hur himla lycklig jag har varit. aldrig förr har jag njutit så mycket och levt så mycket som nu. fastän jag inte varit med om några stora äventyr så känns det precis så. och kanske är det därför jag kommer att räkna denna sommar som den bästa i mitt liv. jag är så otroligt olik den jag var förra sommaren. jag är mer tacksam för livet nu. det är med tårar i ögonvrån jag skriver det här, för åh, jag vill att alla ni som känner att livet är jobbigt och tungt ska veta att det blir bättre. livet är verkligen värt att leva, livet är verkligen så. himla. fint!
 
bild: weheartit.com

Kommentarer
Postat av: Leone

Vilket fint inlägg. Speciellt fin är det du skrev om de vackraste ting du vet och om att vara sig själv.

2012-08-21 @ 19:46:58
URL: http://lingers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0