om decembers finaste snögator och fikastunder.

så var det söndag igen. veckorna går hiskeligt fort och jag njuter mest hela tiden av decemberkänslorna. särskillt de där som
doftar neijlika och saffran! nu är det dags för mig att visa lita av vad som har hänt i veckan, genom instagram. där finner ni
mig som vanligt med namnet hannahstone_.


 veckan har det varit så otroligt kallt att jag blivit tvungen att gräva fram en jättelik päls ut garderoben. jag ser galen ut, som en björn. och det är nog det jag älskar allra mest! bild två visar mitt nya beroende. hur kan en clementin smaka så juligt? åh.

här syns en typisk morgon: kalasfrukost, denna gång bestående av fil, clementin, lussekatt samt te följt av bilfärd mot skolan
genom magiska vinterlandskap.
 

i tisdags var det idrottsdag och skolan slutade klockan elva. det firade jag favoriten med att luncha busgoda mackor på st.jacobs. lunds absolut mysigaste café. precis ett sådant som jag skulle vilja öppna och jag någon gång fick chansen.
 
ett vinterlandskap och jag i min harry potter-halsduk. (fast den kommer från gant. jag mest kallar den så. älskar.)


dagen därpå passade jag på att fika med finaste josefin som ska åka på en sex veckor lång vistelse till filippinerna. vi åt på
esspresso house och upptäckte hur underskattat det faktiskt är. mysigaste inredningen och godaste saffransbiscottin för 12
kronor. det tycker jag om.
 

jag har grävt fram mina gamla clarks-skor och upptäckt hur himla decemberfint det faktiskt är att låta ett par raggsockar vara synliga. det sista cafébesöket var en lyx-lunch på coffeebreak där de serverar universums godaste scones. det var så hjärt-
klappande mysigt att sitta mittemot honom och se snön falla där utanför. underbart
 

så blev det lördag och jag åkte på ett kalasmysig julpyssel hemma hos sandra. cirka sju fina tjejer och jag spenderade våra eftermiddagstimmar med att skapa julkort och baka lussekatter, dricka glögg och lyssna på all tänkbar julmusik. perfekt decemberbestyr.
 
efter dagens frukost gick jag och benjamin tillbaka till sängen. myste med katten som jag tror är lite förälskad i honom. (å andra sidan, hur kan man inte?) så fint. senare åkte han hem och jag fortsatte mot lund med familjen för lite julklappsjakt och lunchmys.
 
min lördagskväll spenderades med julgranspynting. äntligen! det var så oerhört fint at få se den i vardagsrummet när jag i dag slog mig ner med min adventsfrukost. risgrynsgröt, te och finncrisp fick det bli. bild två visar en av veckans alla fina bilturer mot skolan. älskar snövärlden. och ja, december är utan tvekan den bästa månaden på året. tycker ni inte? ha det fint! puss
fotografier: jag

Kommentarer
Postat av: elin

Åh vad underbart!

2012-12-09 @ 22:48:40
URL: http://eliinvictoria.blogg.se
Postat av: Michelle

Blir alldeles pirrig och känner mig förälskad för din skull liksom. Så himla himla fint.

2012-12-09 @ 23:13:51
Postat av: lisa

underbara bilder.

2012-12-10 @ 17:51:30
URL: http://popflickan.blogg.se
Postat av: Alva

Jag fullkomligt älskar din blogg och dina bilder! Jag blir väldigt inspirerad och jag blir så glad av att läsa din blogg! Din blogg är harmonisk, mysig och fin.
Kram

2012-12-10 @ 17:58:10
Postat av: laura

lovely!

2012-12-10 @ 20:49:41
URL: http://laatmijmaar.blogspot.com
Postat av: rebecca

Benjamin och du verkar vara som två pusselbitar.
Väldigt avis, längtar också efter han som tycker alla mina egenheter är ursöta och alltid tycker jag är vacker,men han verkar ha kört vilse.

2012-12-10 @ 21:03:59
URL: http://rebeccalowgren.blogspot.com
Postat av: Ellen Lindberg

Dina Instagram-inlägg är alltid så himla mysiga.

2012-12-10 @ 21:30:11
URL: http://blogg.ostran.se/ellenlindberg
Postat av: rebecca

din instagram är den mysigaste.

2012-12-12 @ 18:46:47
URL: http://spaceherosuits.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0