om mat, mys och vänner, om kaos och att bryta i hop.


Min vecka ur en mobilkameras synvinkel. Veckan började fint på Ebbas Skafferi, mitt standardfik med fina Matilda. Vi pratade livet, sportlov och män. Delade på en surdegsmacka och inhanlade 18-present till en gemensam vän.


Dagen efter gick jag i tusen bitar. Låg hemma och myste med Molly ovan och letade efter hopp. Mamma piggade upp mig med en mysig lunch på Annas kök där jag åt en väldigt god fiskgryta innan vi åkte hem för ännu mera pepp-prat och mys.


När livet kändes lite lättare åkte jag hem till Caroline för lite Alla hjärtans dag-mys. Vi drack té ur fina koppar, tittade på OC och åt hummer dagen till ära! Hon är så galet fin.


Hemma igen. Åt busgod havregrynsgröt till frukost och tittade på modern family. Avslutade dagen med ett träningspass och svenskaplugg med pappa.


I torsdags tog jag en kort runda på stan och hittade docskopior som jag pillade lite på. Nya ELLE damp ned i brevlådan och jag älskade reportaget om Amsterdam med Elsa Billgren. Tycker förövrigt att Elsa är en av de mest inspirerande människorna jag vet.


I fredags var det studiedag och första dagen på mitt sportlov! Promenerade bland vintervindar och åt havregrynsgröt med lingon till frukost, läste boken; Det är så logiskt alla fattar utom du och tittade på La Vie En Rose, filmen om Edit Piaf med favoritpersoner.


I lördags gjorde jag miniscones som jag åt tillsammans med fruktsallad och keso till brunch. Var borta och vände på en 18-års fest och insåg hur himla naiv jag varit. Fällde tårar över all orättvisa men med fina peppord från vänner och familj somnade jag gott med hopp för lite ljusare tider.

Min vecka kan tyckas ganska trist men livet är inte riktigt som det borde vara just nu. Jag peppar och kämpar och hoppas på ljus. Vilket som är det himla skönt att ha sportlov nu. Ha det fint! Puss
[ph: jag]

Kommentarer
Postat av: m.

Himla bra att du har så fina vänner som kan stötta dig. Det behövs.

2012-02-20 @ 12:02:44
URL: http://an0rakcity.blogspot.com
Postat av: Carolina.

Älskar dina sånna här inläggen!

2012-02-20 @ 13:55:56
Postat av: ett nio nio fem

Älskar såna här inlägg. Älskar din blogg.

2012-02-20 @ 14:12:23
URL: http://ettnioniofem.webblogg.se/
Postat av: Mathilda

Dessa inlägg är så fina.

2012-02-20 @ 14:16:40
URL: http://talkinghead.blogg.se/
Postat av: emilia

<3 <3 <3

2012-02-20 @ 15:19:30
Postat av: nadine

jag gillar verklogen din blogg & jag hoppas att du bara kommer att må bättre o bättre!!:)

2012-02-20 @ 16:57:06
URL: http://flattt.blogspot.com
Postat av: Emma

Jag vet inte hur jag skulle klara mig utan din blogg. Du har fått mig att inse vissa saker. Tack. Och tack för en jättebra blogg. Jag följer dig slaviskt. Du är så fin och tar så fina bilder! Allt kommer bli bra, Kram

2012-02-20 @ 22:53:09
URL: http://parachutess.blogg.se/
Postat av: Hey

Och om hur himla fantastisk du är pinglan. Längtar efter dig! Underbara bilder, underbara dududu.

2012-02-20 @ 23:27:47
URL: http://josefinhey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0