en regnig dag föll de för varandra.

del två. jag har fått så himla många fina kommentarer på senaste tiden och ännu flera frågor som inte fick plats här. ni glömmer väl inte att ni kan maila mig. [email protected] är min mailadress dit ni kan vända er med vadhelstnivill! puss
 
Tumblr_m6kb3z8bsf1qcpmryo1_500_large 
musiktips? missa inte kings of convenience härliga melodier. perfekt semester-och sommarmusik!
 
ska du gå på way out west? i så fall, vilka band ligger på din topp 3 lista som ska komma till wow? ja det ska jag! komer bli så himla kul! topp tre måste vara bon iver (alltså åh, jag kan knappt förstå att jag faktiskt ska få se honom live), florence and the machine och first aid kit. men det gör lite ont att inte nämna ben howard, 
 
hur tror du att folk ser på dig? Tex när du åker buss eller står i kön på Ica. hur ser du på dig själv? för mitt självförtroendes skull försöker jag alltid se på mig själv med positiva ögon. det är viktigt att ge sig själv komplimanger och fina ord. man glömmer det lätt men jag är den ända jag kommer leva med hela livet. den ända som jag alltid, alltid kommer ha närmast. så om inte jag tycker om mig vem sjutton ska göra det då? därför försöker jag även tänka att andra ser mig med positiva ögon. så jag mår bra liksom. 
 
hur ser en dag ut för dig? vad äter du tillexempel och vill du ha allt du gör planerat eller är du en mer spontan person? en dag ser så himla olika ut för mig. speciellt på sommaren! jag förstår inte riktigt om du vill veta mer om bestyr elle måltider men när det gäller mat så ser det precis lika olika ut som dagarna. förut var jag en väldigt planerad person. jag har alltid haft ett lite för stort kontrollbehov vilket jag nu har fått bearpbeta på bup. det har verkligen gått jättebra och nu älskar jag spontanitet! är jag sugen på fil och jordgubbar tar jag det, är jag sugen på yoghurt och mackor tar jag det. att välja det jag är sugen på och inte det mina hjärnspöken säger att jag bore ta är underbart.
 
hur äter du på en dag? eller alltså vad för något typ till lunch och middag och har du fortfarande extra svårt för vissa maträtter? jag säger så som ovan, det är verkligen jätteolika men jag tar alltid det jag är mest sugen på. det finns saker jag inte äter och visst kan det vara saker jag är lite rädd för att äta men mestadels är det saker jag heltenkelt inte tycker om. säkerligen precis som du!
 
vad brukar du göra de nätterna då du inte kan sova? då tänder jag lampan, eller några ljus. läser en bok, bläddrar i en tidning, slår på något bra avsnitt av en fin tv-serie eller går en promenad. nattbad är också en sak att göra! det ger en sådan fantastiskt firgörande känsla att gå och ta ett dopp alldeles själv. om jag inte kan sova men känner att det är allt jag vill, att jag är trött så brukar jag slå på lite fin och lugn musik. som bon iver till exempel. sedan dagdrömmer jag om sånt som är fint tills jag somnar skönt.
 
Vad gör man nätter då man inte kan sova och ligger och mår illa över saker man egentligen borde vara glad över? då försöker jag antingen få bort de dumma tankarna med att göra fina bestyr, som de jag beskrev ovan. men i bland går det bara inte att glömma det jobbiga och tar jag fram penna och papper och skriver. skriver allt jag känner, allt som gör ont, allt jag borde känna och allt jag vill känna. att skriva hjälper i alla fall mig att lista ut vad det är jag verkligen känner. bortom alla underliga tankar.
 
Tumblr_m6nhch9whb1qhfkkqo1_500_large
 
kan du ge flera fototips på bloggen? tyvärr har jag inte många tips att ge. jag fotar manuellt utan knep och försöker redigera så enkelt som möjligt. men om det är något speciellt ni undrar får ni gärna maila mig på [email protected]
 
jag undrar lite var du bor? som jag försått det bor du någonstans i Skåne, stämmer det? precis. jag bor i en by som heter barsebäck, den ligger ungefär en halvtimma utanför lund.
 
vilka tre ord skulle du beskriva dig själv med? åh, sånt är så himla svårt men jag tror att glad, nostalgisk och fantasifull passar bra på mig! 
 
vilket är ditt favoritcafe? åh, det får nog bli st. jacobs stenugnsbageri i lund. mysigt, hembakat, lantligt. där doftar det alltid nybakat och kardemumma, kaffet serveras i fina blommösntrade koppar och i högtalarna spelas mjuk musik i form av monica zetterlund-jazz eller sånt magsikt som the temper trap.
 
har du haft någon pojkvän någon gång? nej. inte på riktigt. aldrig kärlek.
 
när fick du din första kyss? det var en varm sommar och jag reste jättemycket. kanske var jag tolv eller tretton då jag pussade på han som alltid ville hålla mig i handen och senare och undrade vad som definierade en kyss. samma sommar i ett häftigt sommarregn mot en liten stuga med röda knutar gav han som jag var så innerligt rädd för mig det som skulle vara min första kyss. i samma sekund insåg jag att det jag hade fått tidigare samma sommar också varit en kyss och ungefär så var det. ingen riktig första. bara lite fint, flummig och nervöst. 
 
spelar du något instrument? jag kan kanske sju till tio acord på gitarren och några halvkända eller påhittade låtar på piano men mer än så är det inte. 
 
har du gått på någon sport? ja! många faktiskt! men främst var jag tävingskanotist i ungefär sex år!
 
du håller inte på alls med paddlingen längre eller? (vi kom ju fram till för något år sedan att du kände till ett par jag känner till här i lidköping om du minns). åh, juste! lena! nej tyvärr har jag inte paddlat sen dess då jag insåg att min trasiga handled inte skulle orka någon mer träning på elitnivå. dock är min handled mycket starkare nu och jag funderar faktiskt på att åka till min kanotklubb snart och prova padla lite snart.
 
vad är ditt drömjobb? hur ser ditt drömboende ut och vart ligger det? detta är nog min favoritfråga! jag älskar att gå i framtidsdrömmar! jag vet inte riktigt ännu vad det är jag vill jobba med men en fin vision jag har är att någon gång få jobba på radio, skriva krönika och äga ett eget café i ett. dessa de tre yrken är de som lockar mig mest just nu. men i höst ska jag läsa en design/layout-kurs i skolan och det är mycket möjligt att mina dörmyrken ändras efter detta. mitt drömboende är både en lägnhet mitt i stan. med högt till tak, fransk, blomsterprydd balkong, en rund kakelugn i sovrumshörnet och ett renorverat litet torp som ska ligga kustnära och fint på landet. 
 
om du var en blomma vilken skulle du vara då? prästkrage! den är vildvuxen, stark, lång och enkel. det finns blommor som liknar den som växer lite överallt och man får gå nära och nästan undersöka för att se att det är en prästkrage som gungar i sommarvinden framför dig.
 
Tumblr_m5h8ct1fqq1qd4vtuo1_500_large
 
hur ser du din framtid? ljus, spontan, fin och lycklig. jag vill göra det jag tycker om, jag vill förverkliga små visioner och upptäcka sådant jag inte ännu vet att jag älskar. efter gymnasiet vill jag äventyra en del innan jag till sist slår mig till ro i (vision ett) den där dröm-lägenheten och börjar klättra på karriärstegen.
 
vilka secondhand affärer är dina favoriter? myrorna och emmaus i halmstad är två riktigt bra butiker! är ni i skåne så åk till möbelladan, myrona och emmaus i malmö också. kalasbra utbud! annars är det ju hur kalasfint som helst att resa runt lite i olika samhällen och städer och fynda småloppisar utmed landsvägarna.
 
hur började din ätstörning och hur länge höll den i sig? tänker du fortfarande på vad du stoppar i dig och hur din kropp ser ut? vad är ditt bästa tips till en tjej som mig som hatar sin egen kropp och har en självkänsla nere på noll? hur mycket vägde du som minst? jag ska skriva ett lite längre inlägg om det här en dag men kortfattat skrivet så fick jag en dag nog av att inte tycka om mig själv och bästämmde mig för att gå ner i vikt. det var självklart HELT FEL väg att gå och det slutade med att jag i november gick dagarna nästan livlös och sorgefylld (jag åt ju inget). mitt livs bästa beslut var då jag bestämde mig för att dagarna inte skulle fortsätta så som de var och tillsammans med mamma gick till skolkuratorn. jag vägde tio kilo mindre än vad jag gjort frånbörjan då. du som har svårt får jättegärna maila mig så kan jag försöka dela med mig utav så mycket erfarenhet och tips som möjligt! du måste förstå att det är dina tankar som är förvrängda och att det är ditt psyke som spökar. jag är säker på att dina vänner säger att du är vacker och du ska lyssna och ta åt dig det. du är din egen bästa vän och du ska behandla dig själv som sådan. överrösa med positivitet! 
 
skulle du någonsin kunna klippa av ditt hår till en page eller liknande? jag har faktiskt funderat på det ett par gånger! axelkort och med mycket volym vore fint. så ja absolut! men jag tror faktiskt inte jag vågar. inte än i alla fall
 
vad tycker du om din skola? Trivs du? min skola är bra! många härliga personer, trevliga lärare och roliga arbeten som inspirerar. bra skola! men det är inte så att min skola är mitt liv. de flesta utav mina vänner går på andra skolor och därför tar inte skolan så stor plats i mitt liv mer än att jag pluggar där. 
 
blind eller döv? jag älskar ju fina fotografier, fina inredningsdetaljer, hus och platser så jag är hellre döv än att missa att få se det som är så fint.
 
vad skulle du förändra med världen eller människorna om du fick ändra hur du vill för en dag? jag skulle ge alla lite mer självkänsla och lite mer empati. jag tror att lyckliga människor är snälla människor. för lycka behövs självkänsla och för att vara snäll behövs förtåelse för andras känslor. empati. 
ph: weheartit.com

Kommentarer
Postat av: Nora

Det där om prästkragarna var så fint skrivet!

2012-07-28 @ 17:33:10
URL: http://norasblogg.wordpress.com
Postat av: sara

då bor vi ju helt nära varandra! jag bor i Furulund :)

2012-07-29 @ 19:32:55
URL: http://misssteinholtz.blogg.se
Postat av: HaNzA

Gud vilken Fin bild me dej och katten !! Älskar den !! :) jag undrar om du vet någon annan blogg som dom skriver lite i din stil om dagdrömmar och sånt.. Jag tycker det är så underbart! :)

2012-07-29 @ 21:10:27
URL: http://hanza.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0