om blåbärslycka.

kämpa. alltid ska man kämpa. jag har behövt kämpa så himla länge nu och många gånger har jag klagat över det, tyckt så himla synd om mig själv. det har varit med rätt men det har inte hjälpt. var gång jag tänker på problemen, att de som har varit så stora
och så starka fortfarande finns kvar där djupt innuti så blir jag svag och skör. som vallmo, den röda blomman som syns vid alla vägkanter, ni vet. den som när man plockar tappar sina blad. men jag är ingen vallmo. jag är en prästkrage. stark. 
 
det viktigaste av allt är att peppa sig själv. det finns vissa stunder, stunder som i dag då jag faller lite grann och försvinner bort bland onda tankar. svävar bland gråa moln. då är allt jag kan göra, det ända som verkligen hjälper  är att säga att jag är fin och
unna mig något som gör mig glad. berömma mig för den jag är. som ett té som mest köps för den vackra utsidans skull, en fin
porslinsskål och billiga blåbär som smakar nästan lika gott som jag är värd till morgondagens frukost. 
 
ps. om pepp-hjälp behövs så går det hur fint som helst att skriva till mig. [email protected] är min adress. 
fotografi: jag

Kommentarer
Postat av: HaNzA

Underbara ord som alltid ! Men Hannah jag undrar om du sommarjobbar ? Jag vet ju att du pluggar i vanliga fall men nu på sommaren.. Du är ju ändå i den åldern då man brukar somnarjobba ? Ha det fint kram :)

2012-08-01 @ 00:37:28
URL: http://hanza.blogg.se
Postat av: Lena

Du är så himla, himla bra!

2012-08-01 @ 08:21:58
URL: http://midnightcity.blogg.se
Postat av: emma

jag har mejlat dig! ❤

2012-08-01 @ 12:32:09
Postat av: jossan

man mår så bra av allt du skriver och allt fint du lägger upp här. tack!

2012-08-01 @ 14:21:03
URL: http://thosedays.blogg.se
Postat av: Klara

Jag vill bara säga Hannah att nu har jag läst din blogg här ett tag, och jag tycker att du är så himla himla bra och fin! Ta åt dig av alla fina kommentarer och komplimanger, för du är värd dem. När du skriver att du har haft dåligt självförtroende eller en dålig dag vill jag bara ge dig en stor bamsekram och en stor dos av självförtroende. För du är bra! Kom ihåg det!

2012-08-01 @ 17:27:32
URL: http://klarainconnecticut.blogspot.com
Postat av: Johanna

Jag vill bara säga att jag tycker du verkar vara en jättefin människa! och du ska ta åt dig av alla fina kommentarer som folk skriver här på din blogg, för jag ser att det är många! och det är du verkligen värd.
ha det fint!

2012-08-01 @ 22:27:33
Postat av: Jenny

Livet går upp och ner. Jag hade ett par år efter gymnasiet när jag flyttat hem ifrån, kämpade med att få livet att gå ihop. Ibland kändes det som jag arbetade dag och natt. Hade dåligt självförtroende och allt det där. Men så började saker att röra på sig! Sakta började jag bygga upp mig själv. Verkligen gå in för att bli en stark kvinna. Jag började arbeta med mig själv och min kropp. Vips fick jag ett teater jobb på en stor scen i stockholm, där jag också träffade min kille. Nu ska vi flytta ihop. och allt hände i våras! Och händer fortfarande! Det jag vill säga med det här är att, vips så förändras saker, fast man bara tror att livet ska lunka på i samma banor. Mitt råd till alla människor både tjejer och killar är, att arbeta med dig själv, försök följa din röst och slutligen försök göra saker så bra just du kan. En dag trillar poletten ner och saker och ting löser sig! Ge sig sjutton på att man ska klara det! Allt gott! / Jenny

2012-08-03 @ 15:34:44
Postat av: Anonym

Du är så himla fin.

2012-08-04 @ 03:07:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0