andra delen sommardrömmar.

Ni berättar fint om sommar, del två.

Tumblr_lz90nwo2to1qiorbqo1_500_large

Jag ska dansa, dricka lagom med alkohol och bara njuta av att den svenska sommaren är bättre än något annat.

Jag ska arbeta fyra veckor på sjukhuset i sommar. På avdelningen där man tar hand om människors hjärtan.

Att man helt plötsligt får så mycket mer tid till att läsa.

Denna sommar ska bli den bästa sommaren. Om mindre än två veckor är jag på Hultsfred och jag tror snart att jag spricker av längtan. Sedan lämnar jag denna ångestfyllda stad och far hem till västkusten där jag ska doppa fötterna i havet, pussa på kattungarna som just nu sparkar i min katts mage och spendera tid med mina saknade vänner. När det blir Augusti fyller jag arton och firar med att åka till Kroatien en vecka med min fina vän, och när sommaren tar sina sista andetag åker jag och min syster till Stockholm för att se Coldplay. Jag har nog aldrig längtat såhär mycket till sommaren.

Jag tar studenten om 12 dagar, kan knappt förstå det. Veckorna och dagarna går så himla fort, åh. Den här sommaren kommer bli bra, jag och min pojkvän får snart vår lägenhet. Så himla underbart.

♥ Min sommar kommer inte kännas som någon tidigare. Det blir den första sommaren av total frihet. Om en vecka börjar livet, om en vecka är det upp till mig vad som väntar härnäst. Jag kan knappt vänta på att skolan ska ta slut, känner mig så färdig och så redo och så rädd. Den sjunde juni behöver bara infinna sig och sen är jag på väg!

Tumblr_m39cdlldtc1rpt2juo1_500_large

♥ På sommaren får jag hänga med honom flera veckor i rad. Redan när jag var fem var det det jag längtade mest efter. Flera veckor av badande, glassätande, cyklande, luftgevärsskjutande och skogspromenader. Det är sommar.

Jag ska åka jättemycket longboard, bada så mycket att jag tröttnar, umgås med mina finaste vänner och supa mig full och hångla med finaste killen. Jag ska dansa även fast jag hatar att dansa, jag ska skratta och inte ägna en tanke åt skoljäveln. Bara en vecka kvar nu!!!!

Vill springa omkring på stan, äta glass, sova tills klockan visar mitt på dagen, sola och bli brun, träffa Honom, nån jag redan har i kikaren men inte hinner lära känna.

Stadens mest populära kör hade sin sista konsert i helgen. När de sjöng "Nu grönskar det" i fyra olika stämmor var jag nära till tårar. Himlar vad fint det var!

Tumblr_m5ketafhcc1qieq9mo1_500_large

Förra sommaren lärde jag känna världens bästa kille som jag av en ren slump stötte på överallt och hela tiden under förra årets skolavslutningskväll.
nu, snart ett år senare, är han det finaste jag vet och jag är så kär och känner så mycket att jag bryter ihop hela tiden. och i torsdagsnatt satt jag i gräset på campingområdet på siestafestivalen, omringad utav flera tusen personer, och kunde inte tänka på annat än honom när han var i andra sidan luren och ville att jag skulle säga precis vad jag tänkte på. "Jag vill bara lägga mig ner på marken och dö så kär som jag är i dig" sa jag och så pirrade det i exakt hela kroppen.

Jag har precis fått upp ögonen för en väldans söt kille. Vi har precis varit på samma resa och jag kunde inte riktigt hålla mig borta från att titta lite på honom i smyg, medans jag hoppades att ingen såg. Ibland tittade han på mig också, men feg som jag är vände jag bort blicken. Jag kunde inte riktigt låta bli att fantisera om att de en dag ska bli vi. Det pirrar redan så där härligt i magen. Till hösten börjar vi i samma skola, jag längtar redan...
Men innan dess ska jag njuta av sommaren!

kom precis hem från siesta. jag har kramat folk från bästa urban cone, dansat till maskinen och haft det bäst.

Jag ska också till kroatien, om 9 dagar! :) har aldrig varit där .. så det bli sååå spännande att få se ett nytt land!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0