ni ger mig lyckorus.

Vad går du för linje på gymnasiet? Media!

Vad vill du göra i framtiden? Leva lyckligt med någon jag tycker om, i en spännande stad och jobba med det jag älskar, heltenkelt.

Hur redigerar du dina bilder? Jag har Photoshop 3, funkar det på samma sätt som det du använder?
Jag drar lite i färger, pillar med exponering och kontraster men mycket mer än så är det inte! Jag använder Photoshop cs5 och jag skulle tro att det finns liknande inställningar i den versionen du har också.

Hur tar du bilderna på dig själv? Typ de bilder i inlägget "vårväder och vårkläder" och "sportlovsklädsel"? Undrar både de näsa bilderna och de långtifrån.
Om inte min syster kommer och hjälper så använder jag stativ och självutlösare heltenkelt!

Tumblr_m0h2tawffd1qipu41o1_500_large


Vad använder du för kamera? Canon EOS 450D. Tyvärr är den sönder och ska på lagning så håll era tummar och tår för att den funkar som den ska snart igen!

Du lägger ofta upp bilder på mat och frukost? Varför? Är det för att du på så vis mättar lite av matbehovet eller har du bara ett starkt matfotointresse? Jag har egentligen alltid varit intresserad av matfotografier, att lägga upp maten snyggt är, för mig väldigt viktigt och om jag blir nöjd så vill jag gärna ha en fin bild för att minnas. Bilderna är till för att främst inspirera er men även för att bevisa för mig själv att det liksom är okej, att jag kan.

Har du några tips på nyttiga saker man kan äta när man är jättesugen verkligen?
Egentligen tycker jag man ska fundera på om man äter tillräckligt under sina måltider. Är man mett så borde egentligen inte det där suget komma förrän nästa mål/mellanmål. Men nötter, frukt, liten yoghurt eller knäcke kanske?

Dricker du ditt kaffe svart eller med mjölk?
Svart oftast.

Vad är ditt favorit te just nu?
Åh, drack världens godaste champange-och jordgubbsté i förra veckan som numera är min absoluta favorit! I morgon ska jag äntligen få dricka det igen, åh.

Bästa frukost tipset?
Så himla svår fråga men havregrynsgröt är ju himla gott och bra tycker jag.

Kaffe eller te?
Kaffe.

Tips på goda frukostar och mellisar?
Titta i kategorien "ätbart" så finner ni mina val! För att hitta inspiration brukar jag titt runt lite bland bloggar eller söka på taggarna #frukost, #breakfast, #mellis och #mellanmål på instagram!

Hur äter du under en dag?
Fem mål om dagen. Frukost, lunch, mellanmål, kvällsmat, kvällsmål.

Tumblr_lxapfafpe91ql4n1go1_500_large


Hur gjorde du för att dina föräldrar inte skulle märka av din ätstörning i början? Alltså; hur döljde du din ätstörning? Sa du att du ätit i skolan osv?
Jag visste inte att jag hade en ätstörning förrän det var försent, då det hade gått alldeles för långt. Men allt började med en viktnedgång som mina föräldrar visste om men inte riktigt godkände. Dock var det inget jag döljde.

Hur och vad åt du på en dag då du var som mest sjuk? Och hur ser det ut nu?
När det var som allvarligast åt jag inte mer än några salladsblad och vissa grönsaker ett par gånger om dagen. Nu äter jag fem mål och även om det ofta är för lite så är det ändå "bra" måltider med alla viktiga näringsämnen som behövs.

Hur kommer det sig att du fick ätstörningar? Hur förklarade/döljde du det för dina föräldrar?
Jag har under en lång tid aldirg riktigt kännt mig nöjd med mig själv, mitt utséende och min kropp och har ofta försökt gå ner i vikt. Det har funnits många tankar i mitt huvud som har växt sig större och större under åren och i höstas tog jag beslutet att en gång för alla gå ner i vikt. Dock gick det som började som en liten viktnedgång alldeles för långt och jag förlorade väldigt mycket vikt. Mina föräldrar var dem som fick mig att inse allvarlet och jag har varit väldigt öppen och berättat om mina känslor och tankar för dem. Speciellt för mamma som idag vet allt om mig.

Förutom din familj, vem är dina favoritpersoner?
Mina fina vänner, släkt och andra som står mig nära, förstår och gör mig lyclig när jag umgås med dem!

Finns det någon som du har som förebild i ditt liv? Det fins ingen specifik person som jag har som förebild men däremot finns det många personer som på olika sätt inspirerar mig till den personen jag är eller vill forma mig lite mer som.

166910_248664155207894_215339708540339_582353_1297120758_n_large


Finns det någon känd person som du tycker är särskilt fin eller har fin stil?
Åh, vilken svår fråga! Två kända är Clemence Poesy som är så himla vecker och Alexa Chung vars klädstil länge har inspirerat mig.

Har du någon idol eller inspirationskälla?
Elsa Billgren är en typisk person som inspirerar mig väldigt mycket. Hennes jobb, hennes härliga personliget och att hon verkar ha en så himla bra koll på sig själv, vem hon är och vad som är hon. Men som sagt finns så det många personer ger mig inspiration.

Kan du inte lägga upp lite fler noveller om du har?
Absolut! Jag har några i arkivet jag skulle kunna publicera iom men annars får jag nog ta och skriva lite nytt snart. Vad skulle ni vilja läsa?

Om du skulle säga 10 saker du bara måste göra i sommar, vad är då det?
Resa, jobba, umgås med favoritpersoner, hänga i sommarstugan, ta kvällsdopp och morgondopp efter en härlig löprunda, grillkvällar, åka till köpenhamn över soliga dagar, fotografera mest hela tiden, ligga på stranden och dagdrömma och vara så himla lyckorus-lycklig.

Vad har du för önskningar inför sommaren? Alltså vad vill du göra osv?
Att få vara lycklig och så fri från mina problem som det bara går. Att få jobba, resa och allt det andra på listan ovan. Allt med de personer som gör mig varm om hjärtat.

Vad för slags böcker tycker du om att försvinna in i?
Böcker om vardagligheter som utspelar sig i nutid. Böcker som får mig att både säga "åh", gråta och skratta.

Vilken är din favorit bok?
Har faktiskt ingen solklar favorit, ännu. Men har börjat läsa mycket mer nu och lovar att tipsa när jag har läst något bra! Läs boktips nedan.

Tumblr_l9ymk4vkwo1qbwneto1_500_large


Har du något bra boktips? musiktips? Den senaste boken jag läste var "Det är så logiskt alla fattar utom du", en fin kärlekshistoria som jag verkligen måste rekomendera. Min bästa musik finner ni här.

Har du någon favoritartist?
Åh vilken svår fråga! Men svaret måste nog bli Bon Iver ändå.

Hur sminkar du dig till vardags?
Jag använder rouge, eyeliner ibland, mascara och täcker trötta ögon och rodnader med foundation.

Jag tycker ditt hår är så himla fint, gör du nåt speciellt med det?
Tack snälla du! Jag gör faktiskt inte mer än tvätta det, varje dag och plattar det allra kortaste lite med plattången.

Kan du ge tips på hur man ska styla håret om man har långt rakt hår?
Har man rakt hår tycker jag en enkel hästsvans är hur fint som helst!

Om klänningen i det här inlägget: är den söta klänningen, från HM är nyköpt? Skulle vilja ha en likadan.
Jag köpte den för knappt en månad sedan och ser den fortfarande i butik. Skynda så kan du nog haffa en du med!

[bildkälla]

Kommentarer
Postat av: Emma

Tack fina du.

2012-03-14 @ 20:54:07
Postat av: Sara

nice blogg!

2012-03-14 @ 22:37:44
URL: http://photobysara.bloggplatsen.se/
Postat av: Sandra SG

heeej fin blogg!

2012-03-14 @ 23:12:19
URL: http://dayviewbyssg.blogg.se/
Postat av: Anna

Vill bara fråga, att om du tycker om Bon Iver är det möjligen så att du ska på way out west i sommar då? :)

Kramar!

2012-03-15 @ 09:59:53
URL: http://frimango.tumblr.com
Postat av: Ninni - Foto & Vardag

så härliga bilder =)

2012-03-15 @ 12:15:30
URL: http://ninnzanlee.blogg.se/
Postat av: Lydia

åh vilken bra blogg! alla foton är jättefina.

2012-03-15 @ 19:42:43
URL: http://lydiajohanna.blogg.se/
Postat av: Alice

Att läsa nån novell om kärlek vore fint! :) och gärna nån historia som målar upp hur du tror att din framtid ser ut typ :) Bästa bloggen btw!

2012-03-15 @ 21:39:48
Postat av: melinda C larsson

du är himla fin.

du borde få vara frisk.

jag är typ frisk.

hade velat vara din brevvän.

men tror inte det är så bra. egentligen.



björnkram.



2012-03-15 @ 21:50:05
URL: http://comewithmetohelsinki.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0