kanske är jag galen i dig.

torsdag. plötsligt blev det november och precis som misstänkt (och som jag hoppats på) har den redan börjat så magisk men omtumlande fin. nu tänkte jag i alla fall visa lite utav vad dagarna har bjudit på hitills, genom instagram. där finner ni mig som hannahstone_. 


majas födelsedagskallender köpte jag i sommras på en liten lantbutik i halmstad och åh, jag kan inte sluta älska de illustrationerna. bilden för november beskriver på-pricken hur mina mysigaste dagar kan se ut. uppkrupen i soffan med fint sälskap, bästa boken och mellanmålet. och precis som alltid börjar jag kyliga dagar med en varm tallrik gröt och en kopp té. 
 

jag har börjat pynta mina fönster med ännu fler fina lyktor och ljus för att lysa upp de eftermiddagar som blir allt mer mörkare och mörkare för varje dag som går. när jag kom hem från venedig/kroatien-resan upptäckte jag en påse från urban outfitters på mitt rum. blev spralligt glad. vad det befann sig i får ni se en annan gång!
 
även fast det är kallt kan jag inte låta bli att bära mina finaste vintershorts som jag fick i julklapp av bästa emilia för något år sedan. med ett par raggsockar till blir allt varmare! bild två la jag upp efter en eminent fin kväll med en alldeles speciell person. tänkte att det passade bra eftersom jag fikat och känslan var lite som att sväva på sådana rosa moln som det brukar talas om.
 

bild ett är till er som frågar hur mina noveller kommer till. såhär kan det se ut! andra bilden visa min katt molly som är kalasbra på att lyssna, mysa och busa. åh.
 
när det känns för brottom för grötfrukosten så fullkomligt älskar jag kombinationen fil, kanel, russin och fras. andra bilden visar tidningarna som ligger på mitt soffbord för tillfället. monkitidningen inspirerar för inköp av novemberkläder, royal copenhagens vackra porslin gör julönskelistan dyr, lula är ungefär den finaste tidningen som finns och company var bästa köpet på flygplatsen hem. 


vissa dagar går humöret upp och ner. känslorna snurrar i takt med tankarna och att fälla tårar i en bästa vänns famn är min absoluta medicin. speciellt när det bjuds på te, kanelbulle och kalasgott knäcke. i kväll går jag och lägger mig med pirr i magen och ett leende på läpparna. är det inte underligt hur humöret kan vända sådär? ha det fint! puss

Kommentarer
Postat av: Emilia

så fint!

2012-11-08 @ 23:44:56
URL: http://eewmiliaa.blogg.se
Postat av: Amanda

fina fina du, har du blivit kär? blir så pirrig av dina inlägg, nånting måste det vara.

2012-11-09 @ 00:14:58
URL: http://ajonssons.blogg.se
Postat av: Ebba

Är det kanske så att du har gått och blivit förälskad? Det är något i din text som känns så där alldeles speciellt sprudlande. Ser fram emot att höra mer om det stämmer, ja om du vill dela det på bloggen vill säga!

2012-11-09 @ 00:51:38
Postat av: Frida

Du ser ut att ha en väldigt bra vardag. Hoppas att det är så!

2012-11-09 @ 09:31:18
URL: http://franfrida.blogg.se/
Postat av: nathalie.

åh. allt du skapar blir så oerhört vackert.

2012-11-09 @ 18:53:30
URL: http://conscious.blogg.se/
Postat av: Emmy

Din instagram är helt fantastisk, bara så du vet

2012-11-09 @ 20:28:15
URL: http://enugglaimossen.blogg.se
Postat av: lisa

åh har också fyllt mitt fönster med ljuslyktor :). vilka fina bilder och vad mysigt det ser ut.

2012-11-11 @ 14:39:30
URL: http://popflickan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0