livet är ett parisehjul.

frågelåda del 2.

 

5677425026_350876bcc6_z_large

 

hur mår du? 
mitt liv är lite som ett är ett parisehjul. det går runt, runt, runt. i bland går det upp och i bland går det ner och i bland stannar det. (för en nöjespark kan inte vara öppen hur länge som helst) men det är alltid väldigt fint. just nu är jag nog på mitten, och på väg upp. ganska kluven och lycklig över livet. utsikten verkar väldigt fin där uppe så dit vill jag.

 

favoritmat? jag älskar stora sallader med någon god ost som mozzarella, gorgonzola, chevre eller feta, nötter, ruccolla, goda grönsaker och kanske någon spännande frukt. Servera mig lite nybakat bröd till det så blir det en favoritmåltid. Soppa är också en höstfavorit.

 

favroitfrukt? även fast jag är väldigt känslig mot syra så måste jag säga äpple. eller banan, det är också kalasgott.

 

favoritfrukost? alltså jag måste nog svara gröt ändå. så himlans gott. och roligt också, för allt som behövs är lite vatten och havregryn och sedan någon god frukt, lite nötter och russin att toppa med. så är det kalas heltenkelt.

 


tar du p-piller? nej.

 


vad brukar du använda för smink? lancôme virtuôse mascara, lancôme tient miracle foundation, så lite som möjligt a samt rouge från make up store! älskar rouge.

 

vart vill du bo när du blir äldre? 
först och främst london , sedan kanske new york med caroline och så småningom så skulle jag vilja pröva på studentlivet i göteborg. och när jag skapar familj och sådär skulle jag nog vilja bo i halmstad. det har liksom alltid varit lite som om mitt hjärta ligger där.

 

vad fick dig att börja blogga? 
coffeegirl, som bloggen hette förut startade jag för två år sedan för att jag ville skriva om alla mina cafébesök i lund där jag nyss börjat plugga. sedan kom jag fram till att det var ju himlans kul och, famförallt skönt att skriva av sig om allt och inget. så småningom lät jag det bli en portal för mina bilder och noveller och i dag känns det som ett visitkort i dagboksform ungefär. 

 

vad har du för kamera och objektiv? alltså, åh jag blir så smickrad över din undran! min kamera heter canon EOS 60D och objektivet jag alltid använder heter caonon EF 35mm f:2. puss!

 

Tumblr_ltkzvxqgwk1qfn1hoo1_500_large

 

vilken är din drömresa, vad skulle du göra, äta etc? 
jag vill tillbaka till tokyo. sitta bland körsbärsträden i parkena, se mitt huset där vi bodde i och upptäcka, upptäcka, upptäcka. så ska vi smaka sånt jag åt när jag var liten och de låta pocky bli mitt lördagsgodis. sedan vill jag hemskt gärna åka till new york och paris också, för där har jag aldrig varit. åh, paris.

 

kan du beskriva ett fint minne? när jag låg på sängen i artonårstårar och min systerh kom och la sig bredvid. kramade om mig och bad mig berätta allt. hon fick nästan tjata men när alla förvirringar fick lämna min hjärna var det så himla skönt. hon är så bra min syster. så glad att jag har henne. 

 

vilket är ditt favoritplagg? 
min nya vinröda basker. hur kan jag ha underskattat denna fina höstsak? förälskad.

tre saker du önskar dig just nu. 
ett skrattanfall, pengar och en kram. vill alltid ha en kram.

 

jag undrar om du är fri från dina tankar kring mat och från din ätstörning nu och hur länge det tog för dig att bli av med den? jag är nämligen bara i början av min behandling just nu. jag berättade för några veckor sedan att jag var på mitt sista bup-besök (hade bara en kontroll i oktober kvar) och att jag var i princip friskförklarad. det var mer hoppet än sanningen som talade för faktum är att det tar mer än ett år att bli helt frisk från de onda tankarna. grunden finns kvar inom mig fortfarande och därför måste jag vara på min vakt. men det är så himla mycket bättre nu. jag är bra på att peppa mig själv, ändra mina tankar. jag kan äta i sälskap utan några problem alls och blir aldrig nervös kring mat. det viktigaste som behös för att bli bättre är vilja. men maila mig så kan du få lite fler tips, jag hjälper mer än gärna. kramar till dig.

 

eftersom jag vet att föddes i singapore, fyller du år på samma dag även där med tanke på tidsskillnad? nej, i sverige var det egentligen fortfarande den 27e när jag föddes. men eftersom det står den 28e i mina papper så är det då jag firar. så egentligen har jag två födelsedagar! fast jag får bara fira den ena tyvärr.

 

har du någon bra spellista som man kan lyssna på? 
jag är i full gång med min oktoberlista som jag tänkte dela med mig av så småningom. tills dess kan du väl lyssna på septemberlistan!

någon fin musikvideo? 

jag vet inte om man kan kalla det musikvideo direkt men vagabonds reklam ss10 är himla söt och fin. älskar den franska musiken också. här. men tipsa mig gärna om fina videos tack!

 

Tumblr_m3csjw6bri1qbjt25o1_500_large

 

hur är din klass? 
blandad, härlig och jättebra!

vilket ämne är du bäst på? 
oj, vad svårt. jag har alltid varit bra på svenska. men i dag är det nog mer de ämnena som intresserar mig mest, som grafisk kommunikation, historia och litterär gestaltning som jag är bäst på.
 

 

favoritmusik? just nu är mina bästa artister she and him, bon iver (kan inte förstå att de funderar på att lägga ner), ben howard, mumford and sons samt keaton henson.

 

vilka bloggar inspirerar dig? 
många! men allra mest sofias och sandras.

 

om du fick lyssna på en låt den här hösten, vilken skulle det vara? mumford and sons är höst för mig. och favoriten är covern ”the boxer” där de spelar med paul simon och jerry douglas. så himl härlig på alla sätt och vis.

 

tänkte bara fråga var denna fina kofta kommer ifrån? topshop! puss

 

vilken är din "mentala" ålder? åh, vilken klurig fråga. alltså jag tror faktiskt att jag skulle kunna vara lite äldre än jag är. för jag är inte sådär arton-år-dansa-pausa-dansa-igen-full-hångla-hem som jag kanske borde vara. jag har nog redan hoppat över de där åren på något sätt. 

 

vad gör man om man inte vet om man är kär eller ej.  jag tänker på honom hela tiden och pratar med honom hela tiden och vet att han gillar mig men han bor 10 timmar bort och jag vet inte vart jag ska ta vägen. försöker fundera ut vad jag känner innerst inne, men jag vet inte? jag fick höra ett väldigt bra citat i dag; "don't think too much. you'll create a problem that wasn't even there in the first place". alltså, tänk inte så mycket! bara gör. du lever bara en gång och det är inte bra att gå omkring och fundera för mycket. jag tror inte man mår bra av det. våga satsa och försök, ett steg i taget. och om det känns rätt så kommer kärleken så småningom. lycka till!

 

kan man få höra dig sjunga en sång? åh, jag vet inte. det känns lite genant och fel på något sätt. men kanske, en dag.

 

Tumblr_maq7ehhum11r0i9t4o1_500_large

 


tror du på ödet? jag gjorde det förr men nu vet jag inte riktigt. i bland känns det som om vägarna man går inte är slumpen. men samtidigt, vilken väg skulle jag annars tagit? nej, jag tror faktiskt att allt är upp till mig ändå.

 

har du gjort en before-i-die-list, isåfall, vad står det på den? nej men åh, vilken fin idé! det ska jag börja med härnäst! jag kan redan nu säga att resa till tokyo, new york och paris, bo utomlands, bli kär och öppna ett café kommer stå på listan. 

 

vart tycker du att man ska åka med ett gäng kompisar om man ska vill åka utomlands första gången tillsammans? jag tycker man ska åka till någon stad där man både kan upptäcka fina platser, äta god mat, dansa och gå i härliga vintage-butiker. ett ställe som inte heller kostar för mycket. berlin eller amsterdam kanske? eller varför inte london eller paris?

 

vilka bloggar inspirerar dig? 
många! men allra mest sofias och sandras.

 

hur hittar du ny musik de dagar man längtar efter en ny favoritlåt att ha på hjärnan? 
spotify radio är kalasbra! prova det, välj en artist du gillar så får får du höra musik som är i ungefär samma genre! ett annat förslag är att söka på mahogany sessions på youtube och lyssna på fantastiskt mysig och fin musik.

 

om du fick lyssna på en låt den här hösten, vilken skulle det vara? mumford and sons är höst för mig. och favoriten är covern ”the boxer” där de spelar med paul simon och jerry douglas. så himl härlig på alla sätt och vis.

 

eftersom jag vet att föddes i singapore, fyller du år på samma dag även där med tanke på tidsskillnad? nej, i sverige var det egentligen fortfarande den 27e när jag föddes. men eftersom det står den 28e i mina papper så är det då jag firar. så egentligen har jag två födelsedagar! fast jag får bara fira den ena tyvärr.

 

tror du på ödet? jag gjorde det förr men nu vet jag inte riktigt. i bland känns det som om vägarna man går inte är slumpen. men samtidigt, vilken väg skulle jag annars tagit? nej, jag tror faktiskt att allt är upp till mig ändå.

ph: weheartit.com 


Kommentarer
Postat av: Cissi Par

Så enormt fina svar.

2012-10-02 @ 22:28:58
URL: http://cissipar.blogg.se
Postat av: adna

fint svarat!

eftersom du skrev att man fick tipsa om musikvideos....så tänkte jag göra något så knäppt som att tipsa om min egen musikvideo. är ju inte ens säkert att du kommer kolla in den, men kan ju alltid testa att skriva ändå. hoppas du tittar och att du tycker om den.

http://www.youtube.com/watch?v=_dGUopRz5BU

kram

2012-10-02 @ 23:05:30
URL: http://facebook.com/Adna
Postat av: Disa

Hej! Jag är en ny läsare av din blogg, du verkar ha en sån sprudlande glad energi och vara en så härligt mogen tjej. Och väldigt lik mig, trots att jag bara är en liten 13-åring. Det är väl därför jag känner mig så trygg och glad när jag läser här. Hursomhelst, jag har ätstörningen Anorexia Nervosa och jag undrar om jag skulle kunna få maila dig och "skriva av mig", kanske få tips eller bara ett peppande ord? Du behöver inte ens svara. Jag är rätt nära målsnöret och har varit det ett bra tag, men snubblat lite för mycket för att kunna ta mig upp av mig själv. Det är väl klart att jag får hjälp av mamma, pappa och läkare, men jag skulle behöva lite från en som haft en ätstörning. Vi är ju de enda som någonsin kommer förstå den här sjuka sjukdomen. Så om du har lust eller ork får du jättegärna svara på denna kommentar. Tack på förhand!
/Disa

2012-10-03 @ 10:35:31
Postat av: Johanna

Åh, ditt café, borde det inte heta coffeeworld? :))

2012-10-04 @ 22:54:08
URL: http://klverblomma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0