om hannah ellen josefin.

åh, vackrast ni. plötsligt klickar jag in här och ser hur många fler ni har blivit och det värmer liksom
genom hela mig. bubblar upp och får mig att glömma den där oktoberstressen som gör mig så himla
skör. för ungefär ett halvår sedan skrev jag ett litet inlägg om mig och nu tyckte jag att det vore på
tiden att göra det igen. så alla ni nya fina kan lära känna mig lite bättre. jag blir så lycklig av er. jag
hoppas ni vet det. puss
 
Tumblr_ly114zb5gg1qimsvgo1_500_large
 
jag heter hannah ellen josefin. jag är född i singapore år nittonhundranittiofyra då  mina föräldrar jobbade
utomlands för tillfället. tur för mig var det eftersom jag, året därpå fick bo i japan. fyra år senare föddes
min lillasyster och när jag fyllde fem flyttade jag till världens mysigaste lilla by utanför lund där jag bott
sedan dess. kort sagt handlar min blogg om: min morgonstunder, cafébesök, loppisfynd, kreativitet och
lyckorus. det bästa jag vet.
 


det senaste året har jag fått upp ett stort och himlans roligt intresse för att måla och rita. det kan vara allt från
söta tanter i vinterkappor till små mopsar med kragar och kaniner i kaffekoppar. ännu har jag inte gjort något
färdigt verk jag är stolt över att visa upp men när den dagen kommer lovar jag att dela med mig av det i min
lilla cafévärld. coffeeworld.
 
Tumblr_mbqrlzmhlx1rap6sjo1_1280_large
 
för ett år sedan beslutade jag mig för att gå ner i vikt. jag trodde att det skulle hjälpa mig bota mina ständiga
mat-tankar och göra mig nöjd en gång för alla. det var, givetvis inte något bra sätt att gå till väga vilket ledde 
till ett år av ångest, panikångest, stress, tårar och kamp. ett år av veckovisa besök hos skolsköterskan och 
bup, vägningar, skrik och rop på hjälp. än i dag finns grunden till mina ätstörningar djupt innuti men för var
dag som går försvinner en liten bit av jobbigheten. och det finns nog ingenting jag är så glad för som det.
 
Tumblr_magni6v5j91qdll79o1_500_large
 
jag dricker mängdvis med té. chai masala, äppelpajstéet (från friggs), höstglöd, gamla söder och grönt
vaniljté är mina favoriter-just-nu. jag samlar på muggar, de finaste jag vet. alldeles särskilt tycker jag
om mina mumin-muggar som jag än sålänge har sju favoriter utav. och kaffe tycker jag givetvis också
hemskt mycket om. särskillt med hasselnötssmak. kalasgott.
 
 
Tumblr_lt9k0t9qwb1qd856ao1_500_large

till våren tar jag studenten och jag drömmer och önskar om att få åka till london hösten där på.
plugga, eller kanske jobba, leva, träffa människor och bara vara en del utav min favoritstad. den
som inte är för nära, för jag är så hemmakär så det kan göra ont men inte heller är för långt bort,
för jag suktar så efter äventyr. åh, vad vore jag utan mina drömmar alltså. 


jag är en riktig mysperson. jag är inte den som festar varenda helg, som tycker det är något kul. när jag
fyllde arton drack jag vin med min familj och pratade gamla barndomsminnen och så fort det är 
festligheter med utmanar-lekar och en vodkaflaska skickandes runt bordet tänker jag mer på hur fint det
vore att samla mina närmaste vänner med tusen koppar té och den där serien jag längtat så efter att se.
kalla mig tråkig, den som vill men det är sådan jag är. och det står jag för. även fast jag älskar dansa. 
 
Tumblr_mav4xkke1j1qzrkblo1_1280_large
 
min största svaghet är stressen. den tar all min energi, all min lycka och byter ut den mot sorg. efter en vecka
med planer varendaste dag låg jag i måndags hemma orörlig och utan tankar. jag klarar inte av för mycket planer
och tankar. speciellt eftersom jag är en sådan käsnlig person som lätt blir skör. tänker att jag mår bra av att låta
tårarna rinna, om så ens varje dag. kanske är den där känsligheten ingen bra sak men det är i alla fal en jag-sak.
 
Tumblr_m1lx8t4ovw1qfb46yo1_500_large
 
jag älskar december. jag älskar snön. jag älskar julen. redan i går började jag följa cirka tjugo stycken
jul-bloggar och i min kallender står redan obligatoriska planer såsom julskyltning, lucia bak och årligt
pepparkaksbak uppskrivet. jag försöker att hålla hysterin innom mig fram till mitten av november men
åh, det är så svårt att låta bli när juletider är det absolut bästa jag vet. åh!
 
Tumblr_lzpurcokzp1r2ht84o1_500_large
 
alltid finns det så himla mycket mer att säga. som att jag tycker om att klä mig i kragar och ha preppy
gubbskor och loafers på fötterna, basker på huvudet och en stor stickad halsduk virad runt halsen dagarna
i ända. att jag tycker om 50-tal, 60-tal och vintage bäst av allt och vill helst av allt spendera mina kyligaste
dagar i en mörkblå duffel. eller att jag älskar att resa, drömmer om paris och new york eller att åka tillbaka
till tokyo igen och så vidare. men detta är allt för nu. det viktigaste om mig. ha det fint! puss
 
                                                                                                                                                 ph: weheartit.com

Kommentarer
Postat av: TIDSTJUVEN

Åh så fint. Härliga fakta. Ta hand om dig! :)

2012-10-17 @ 22:12:14
URL: http://tidstjuven.com/
Postat av: Amalie

Jeg elsker bloggen din. Du skriver så fint, du tar så fine bilder, og ikke minst er du kjempefin selv!

2012-10-17 @ 22:27:31
Postat av: Elise

Du påminner så väldigt väldigt om mig själv för 7-8 år sedan, och även som mig själv idag. Älskar verkligen din blogg, oerhört värmande!

2012-10-17 @ 22:41:18
Postat av: Benedikte

Åh, jag känner igen mig så mycket i dig och det du skriver. Det gör mig så glad, du gör mig så glad och du verkar vara så himla himla bra och fin på alla sätt!

2012-10-17 @ 23:01:14
URL: http://benedikte.blogg.se
Postat av: Ebba

Härliga du! Dela gärna med dig av de jul-bloggar du läser.

2012-10-18 @ 00:40:52
Postat av: HaNzA

såå fiint min vackra förebild ! ^^

2012-10-18 @ 07:54:39
URL: http://hanza.blogg.se
Postat av: Lena

Åh, vilket underbart inlägg. Perfekt läsning till frukosten. Du är så fin.

2012-10-18 @ 09:39:53
URL: http://midnightcity.blogg.se
Postat av: Nermina

Åh vi är så himla lika i sättet och våra framtidsdrömmar. Jag tar också studenten till våren och efter det ska jag ta ett sabbatsår för att sen plugga i London. Om allt går som jag vill.
Kram!

2012-10-18 @ 10:34:08
URL: http://nemiiii.blogg.se
Postat av: Anonym

har du weheartit?

2012-10-18 @ 10:36:40
Postat av: Frida

Väldigt fint skrivet och vacker komposition. Du verkar vara väldigt intelligent.

2012-10-18 @ 12:49:10
URL: http://franfrida.blogg.se/
Postat av: lollo♥

åh jag älskar också julen! det bästa som finns, så himla mysigt & fint ♥ du har en underbar blogg som är så inspirerande. kramar

2012-10-18 @ 14:44:53
URL: http://lolasdays.blogg.se
Postat av: Ronette

Vad fint! Modigt. Hoppas du mår bättre i tankarna.

2012-10-18 @ 16:35:20
URL: http://thispastweek.blogg.se
Postat av: Elvira

Kalasfint! Och vem älskar inte jul liksom? Kram.

2012-10-18 @ 16:54:27
URL: http://stjarnfall.blogg.se
Postat av: Ida

Du lyser opp dagene mine! Takk, fine deg :)

2012-10-18 @ 17:28:51
Postat av: lisa

så fin person du verkar. jättetrevlig läsning! nu blev jag himla sugen på te, älskar te och kaffe jag med. har en massa te som väntar på att drickas, får se vad det blir för te här om ett tag :)

2012-10-18 @ 18:33:32
URL: http://popflickan.blogg.se
Postat av: Disa

Du är så modig, stark och bra!
Du imponerar på mig och får mig att känna mig motiverad.
Du inspirerar.
Finaste, käraste Hannah.
Tack.

2012-10-18 @ 18:50:36
Postat av: Elin Ohre

så himla fint inlägg. jättekul att läsa fastän vi känner varandra lite redan. du skriver så fint hannah!

2012-10-19 @ 10:38:10
URL: http://ohre.webblogg.se/
Postat av: eiralinnea

Ååh, du är så bra! Känner igen mig så mycket, det är bara så fint att läsa. Du är alltid den som påminner mig om att det är viktigt att ta hand om sig själv och allt det där, åh det är så bra bara!

2012-10-19 @ 16:43:13
URL: http://eiralinnea.blogg.se
Postat av: Cissi Par

Åh fina du. <3

2012-10-20 @ 09:37:49
URL: http://cissipar.blogg.se
Postat av: - - M a j a s B i l d e r - -

Åh jag känner igen mig så mycket i det du skriver. Ibland känns det som om jag är den enda som inte ser det roliga festa, tappa kontrollen och göra saker man ångrar. I februari fyller jag 18 och jag känner en sådan press på mig "att gå ut på krogen", men jag - till skillnad från många andra, känner inte alls för det. I alla fall inte något som slutar med att jag vaknar i någons badkar. Därför blev jag så himla glad när jag läste om din fina födelsedag. Tack.

2012-10-20 @ 16:09:43
URL: http://majasbilder.blogg.se
Postat av: Michaela

Åh jag säger som flera andra. Jag känner så igen mig.
Jag väljer hellre en myskväll med te och fika bröd framför vilken fest som helst. Jag älskar också muggar, ska nog som du. Börja samla på dom, tack för den fina idéen. Och så målar jag med akvarell också, fast det var ett tag sedan. Sen har jag även en idébok. Där klistrar jag in vackra möbler och andra vackra bilder som inspirerar mig. Älskar inredning förstår du. Oh, nu skrev jag lite mer än tänkt. Aja, tack för en fin blogg.

2012-10-21 @ 02:14:12
URL: http://lyktan.blogg.se
Postat av: Johanna

Jag har också haft ätstörningar, men blev friskförklarad för några månader sedan. Det känns otroligt skönt, samtidigt som jag nog vet att jag aldrig kommer kunna äta precis vad jag vill, när jag vill, utan ångest. Men man får se det som en del av sin personlighet.
Det är i alla fall väldigt skönt att läsa din blogg, jag känner igen mig i allt.
Ps. Jag älskar också julen läskigt mycket. Drack första för två veckor sedan och spelar julmusik varje dag.

2012-10-21 @ 16:51:24
URL: http://www.johannawesa.devote.se
Postat av: Ellen Lindberg

Så himla, himla fint! Du verkar vara en mysig person.

2012-10-22 @ 17:51:23
URL: http://blogg.ostran.se/ellenlindberg
Postat av: alice

så himla fin blogg du har, följt ett dig ett tag.
Har en fråga, jag var en gång i samma situation, för två år sen bestämde jag mig för att gå ner i vikt, och det funkade så bra så jag ville inte sluta, vilket blev ätstörningar. Jag har inte "ätstörningar" längre, fast jag tänker fortfarande jämt på vad jag äter.. det är så jobbigt. hur gör du för att bearbeta bort de tankar?

2012-10-23 @ 00:23:03
Postat av: Leone

Åh sådana här inlägg är så mysiga att läsa, du är så mysig och jag blir glad varje gång jag klickar mig in här.

2012-11-01 @ 22:44:25
URL: http://lingers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0