om ett litet drömhem.

godkväll! att det är september innebär framförallt att jag fyller 18 och det känns minst sagt i hela mig. 
för framtidstankarna snurrar och snurrar. allt från student till londonflytt (drömmen) och jobb. och ärligt 
talat är de tankarna inte alltid så glädjegivande att filosofera kring men något som däremot ger mig 
lyckokänslor varje gång är att fundera på hur min drömlägenhet ska se ut. så, här har ni en liten lista!

Tumblr_m89w96gi3y1qmim0ho1_1280_large
så här skulle ingången till mitt lilla hem allra helst se ut. en pampig grind, vimplar i pastell och en massa
växtligheter som klättrar på tegelväggen. och så den där dörren. vackert.
 
Silversaga_louise_large
såhär får mitt sovrum gärna se ut. jag älskar varendaste liten detalj på den här bilden. tavlorna, möblerna,
jordgloben och klädhängaren. så galet fint. härifrån.
 
Tumblr_lvjip8ujvm1r1g98jo1_1280_large
väl inne så ska de flesta väggarna vara vita förutom i vissa speciella rum då en tapet som den här ska
få sättas upp. vintage-blommig och sådär enkelt fin, på samma gång.
 
3489_c85b_500_large
jag har alltid varit lite smått pedantisk. jag tror det beror på mitt kontrollbehov som jag i dag jobbar
mycket på att bota. i dag tycker jag att det finns något som en fin oordning. det är en sådan
som syns i rummet ovan. skrivbordet där är förresten en himmelskt hjärtklappande dröm.
 
Tumblr_lzixybhn8f1r9u057o1_500_large
ett husdjur känns ganska så obligatoriskt också. mina favoritdjur är katt och kanin så någon utav dem får
det bli. eller kanske båda? det vore ju himlans fint. 
 
Tumblr_l9vvzh16fk1qdtpb3o1_500_large
jag älskar fina utsikter. långt i framtiden vill jag ha havet som första utblick men mitt nästa hem får gärna
ha en utsikt över london eller kanske paris. och så ska jag ha en balkong också. för var ska man annars
stå och sjunga ut sina lyckorus när natten är ung?
 
6005226183_56d28b6848_b_large
ett piano i pastell likt elsas vore en härlig detal. alltså åh, vad fint.
 
Tumblr_m1kf41ozvs1rry0x6o1_500_large
mina hyllor ska vara fyllda med böcker och tékoppar. en massa fina loppisfynd med andra ord!
 
Tumblr_lxian3mnif1r2t9vpo1_500_large
till sist så skulle jag vilja ha ett helt lager av fina påslagan att variera med. för hur skönt är det inte att
lägga sig i en nybäddad säng med fräsha blomsterprydda lakan? speciellt dagar som i dag då jag helt
plötsligt har fått febern tillbaka och mest ligger och kryar. nu ska jag unna mig lite lördagsgott och en
bra serie! ha  det fint, det är ni så värda. puss
                                                                                                                                            ph: weheartit.com

Kommentarer
Postat av: Emma

Min dröm är också att flytta till London efter studenten! Är så himla förväntansfull, alldeles pirrig i kroppen. Skulle vara kul om jag stötte på dig där, du verkar vara en så skön person. Dessutom har du bra smak när det gäller inredning ;)

2012-09-15 @ 21:40:32
URL: http://emmanin.blogg.se
Postat av: josefine

Ja det var ju precis det jag tyckte också! Men åh, det var ju tråkigt. jag som precis var in på deras hemsida och tyckte alltihopa lät ganska spännande! Kan tänka mig att det kan vara en bra inkörsport till nya kontakter och vänner och sådär. Åh jag vet inte. Jobb eller plugg plugg eller jobb......
ja men herregud! klart det blir London! Jag har nästan redan (i drömmarna i alla fall hihi) bokat biljett. Det bara ÄR min stad. Jag vet det.

Måste bara påpeka att det känns som att vi är väldigt lika, du och jag. Varje gång jag kikar in här läser jag liksom något jag känner igen mig i. Den där rädslan för kärlek, den där helt perfekta lägenheten som du beskriver ovan eller bara en vanlig fredagseftermiddag. Det liksom nästan känns som att det är jag själv som sitter och tänker, hihi. Om vi båda flyttar dit så måste vi bara se till att ta en fika och dricka te på ett sånt där världsmysigt engelskt café. Det hade varit fint! kram på dig.

2012-09-15 @ 22:21:07
URL: http://josefinen.devote.se
Postat av: Emilia

Åh så fint, din blogg är den bästa som finns!
Har också en dröm om London!

2012-09-16 @ 00:47:18
URL: http://eewmiliaa.blogg.se
Postat av: idaawe

åh åh, så fantastiskt fint.

2012-09-16 @ 00:56:49
URL: http://idaawe.devote.se
Postat av: Zofie

Vad mysigt! Brukade också fundera på hur mitt drömhem skulle inredas! Och som du säger det gör en alltid lite lycklig :) Inredning är så roligt :)

2012-09-16 @ 01:21:32
URL: http://zofieinaustralia.blogg.se/
Postat av: hil

vilka serier tittar du på? :)

2012-09-16 @ 10:01:50
Postat av: Johanna

Väldans jättefint. Och en gosekatt är ju aldrig riktigt helt fel!

2012-09-16 @ 21:48:26
URL: http://klverblomma.blogg.se
Postat av: Lena

Åh, jag tycker så himla mycket om när du gör sånahär inlägg, underbart.

2012-09-16 @ 21:50:13
URL: http://midnightcity.blogg.se
Postat av: Daria

Så himla fint, så vill jag också bo.

2012-09-23 @ 14:12:26
URL: http://rainydays.devote.se
Postat av: Nemii

Vet du vad du ska göra efter gymnasiet?
Kram!

2012-09-23 @ 19:19:52
URL: http://nemiiii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0