om lyckliga lotter och stoltheter.

tisdag. idag drog jag vinnarna ur lyckolotteriet! alltså mina egendesignade iphoneskal som jag har gjort tillsammans med caseapp.se. så himla kul! 
 
 

grattis till ottillia, vilma och ebba! och till alla andra som skrev ner så himla bra saker att vara stolt över! underbart jobb. för de som vill köpa ett skal finns några att av dem här. ha det fint! puss
 
♥ ottillia: jag är stolt över att jag vågade åka på den där resan till mitten av england när jag gick i åttan, utan föräldrar och bodde i värdfamilj. jag har så många fina minnen därifrån, jag vet att jag hade ångrat mig efteråt om jag inte åkte. det var maj, solen sken och jag tog långa promenader med familjens två hundar och familjens dotter i en liten skogsdunge och runt en vacker reservoar med simmande svanfamiljer.

♥ vilma: gud vad kul med ett lotteri! det jag är mest stolt över är att jag har klarat mig igenom mitt liv helt enkelt. jag har en handikappad syster som är 20 år. jag älskar henne jättemycket, men ändå skämts över henne. jag har suttit på restauranger där folk har stirrat och pekat på henne, och det gör mig så arg. jag har bara lust att skrika på dem. bara för att hon har ett funktionshinder, gör henne inte knäppare än andra. hon är faktiskt den gladaste personen jag känner. och hon är så rolig att vara med. både jag och min syster har även fått genomgå våra föräldrars skilsmässa som har ägt rum i ungefär två år nu. och det är helt bedrövligt. jag kämpar ständigt med att hålla mig glad och samtidigt hålla skolan på en bra nivå, och det är inte lätt under tonåren. jag är stolt över mig själv att jag har klarat av mitt liv så pass bra som jag har. ibland är jag nere på botten och klarar knappt av allting, men under en period på senaste tiden har jag hållit mig uppe och samtidigt varit glad. "livet är fint, du är fin, ta vara på det!" kram!

♥ ebba: precis som i ditt exempel att våga prata med kärleken är det exakt vad jag gjort! efter att ha tänkt på honom dag ut och dag in tills det blev outhärdligt tog jag mod till mig och frågade om vi skulle plugga tillsammans. till min stora glädje svarade han javisst och bjöd dessutom på fikat eftersom vi slagit oss ner på ett café. det, är jag stolt över. kanske inte det största man kan göra men för mig var det ett stort steg att ta tanken till handling då jag är så otroligt rädd för att få ett nej av någon. nu återstår det bara att se vad som händer mellan oss här näst. och är det upp till mig igen att fråga om en träff, ja då ska jag göra det också. jag tänker inte gå miste om denna fina kille (och inte låta honom gå miste om mig heller i första taget). att våga växer man av och att kunna vara stolt över sig själv efteråt, det är fint.
 

Kommentarer
Postat av: Cornelia

Åh så mycket fint att vara stolt över <3

2013-04-09 @ 20:07:34
URL: http://corneliaelsaelisabeth.blogspot.com
Postat av: Alice

Åh!

2013-04-09 @ 20:18:08
URL: http://Captivatedminds.blogg.se
Postat av: Gabriella

Detta är så himla roligt och dina skal är superduperfina!

2013-04-09 @ 20:43:37
URL: http://morningmoments.se
Postat av: Hanna

Underbart! Hannah förresten, blir morgonradiopratare! Du har en sådan fantastiskt fin dialekt! Jag hade lyssnat varje morgon ;)

2013-04-09 @ 21:08:42
URL: http://www.finarefinast.blogg.se
Postat av: Beatrice

Jag älskar hur du gör allt det här! Och grattis till de som vann, otroligt fina saker att vara stolt över!

2013-04-09 @ 21:19:40
URL: http://herbariumet.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag tycker att det var väldigt bra/viktigt att du tog upp att man inte alltid vågar sig på vintage-stil. Jag har själv ibland lite problem med detta och vågar inte riktigt alltid. Skulle du någon gång kunna göra ett inlägg med pepp om hur man skall våga med vintage-stilen till 100%?

2013-04-10 @ 11:48:09
Postat av: isola

Grattis till vinnarna av iphoneskalen! :)

2013-04-10 @ 13:39:51
URL: http://isolation.blo.gg
Postat av: Julia

Hej!
Ville bara säga att jag älskar dina bilder :) har följt dig på insta ett tag, jag heter Julnii! Tror vi har båda gillat varandras bilder och så.

Väldigt fin blogg! :) har sj nyss börjat haha, är uppe i 2 mån, newbie!

Ha det fint!

2013-04-10 @ 13:48:08
URL: http://marmaladefires.blogg.se
Postat av: Matilda

verkligen kul med lyckolotteri! och grattis till vinnarna :)
håller med hanna ovanför, du har en himla fin dialekt och du har en röst som är behaglig att lyssna på hur länge som helst.

2013-04-10 @ 19:26:10
Postat av: Ottilia

Åh, vad glad jag blir. Jag vann precis det jag ville vinna också!
Jag hoppas att du fick till min mailadress rätt, för du råkade stava mitt namn med två L. Och har inte fått något mail än...
Det är en väldigt fin idé du driver är på din underbart fina vårblogg.

2013-04-10 @ 19:36:23
Postat av: Vilma

Gud vad jag skrek och hoppade när jag gick in här nu! Älskar verkligen det skalet jag vann! Det är mitt favorit! Nu ska jag sitta här och le hela kvällen, för jag kommer aldrig att kunna sluta. Kram!

2013-04-11 @ 16:58:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0