solsken, solsken, solsken!!

måndag. ännu en vecka, ännu mera sol, ännu mera kärlek och ännu mera sommarlängtan. ugefär så känns det när jag skriver upp veckans bestyr i min moleskinkallender. fint. i dag var himlen grå men trots det tog jag cyklen till affären för att köpa ingredienser till kvällens middag. härligt. nu är det, som vanligt dags för sumeringen av min vecka genom instagram! 


veckan började med nya tulpaner och en omgång majas alfabetsmemory med benjamin. jag vann och åh, vad jag skrattar när han småsurar! så oändligt söt. något annat som är sött är havregrynsgröten jag åt till furkost! jag kokar den nämligen med några bitar banan från början och den blir precis sådär lagom sött som jag vill ha den. kalas!
 

här är ett klädval från veckan. så fint att få använda mina manchesterbyxor igen, passar utmärkt om våren. i min spegel syns även min kallender med illustrationer av lena anderson som jag tycker så mycket om! tänk att det redan är april. älskar.
 

i fredags åkte jag hem till min saknade ebba för några portioner fisksoppa och ett glas vin i hennes nya lägenhet i lund. vi pratade länge länge och såg på film tills ögonen blev för trötta. ett väldans bra fredagsbesty!
 

i lördags vaknade vi upp till strålande skolsken. ebba kokade gröt til oss båda som toppades med banan plus kokkos. det visade
sig vara en galet god kombination. tips, tips!! sedan promenerade vi i tunna kläder genom halva stan för att sedan ta oss hemmåt.
 

väl hemma packade jag om min kånken och cyklade i väg för att möta upp en annan saknad vän. elin! vi skulle nämligen inviga våren med en picknick! hon visade mig den absolut vackraste picknickplatsen häromkring. precis vid en stor sjö. åh, det var så makalöst fint, jag måste dit snart igen!
 

fina elin. vi drack te och smoothie, åt nybakat bröd och massvis med frukt och sedan la vi oss på rygg för att njuta av solskenet. alltså, det där med picknick är nog världens absolut bästa vår-bestyr. tycker ni inte? 
 

här kommer ännu ett klädval från veckan! allt är från monki förutom blomkransen som är från accessorize. att ha blommor i håret var förresten en väldans bra pepp-sak, blev liksom glad var gång jag kikade i speglen och sånt är ju väldans fint! på andra bilden syns veckans favorit-mellanmål. det är något så enkelt som äppleskivor och en blandning nötter och torkad frukt.  
 

söndag var den absolut varmaste dagen i år. det firade jag och benjamin genom att koka varsin kopp te och duka upp med frukost i trädgården. så himla mysigt! och vet ni, till och med jag som annars är så frusen kunde sitta i bara nattlinnet och njuta. äntligen! och nu längtar jag till fler dagar med blomkrans i håret, fina bestyr och timmlånga trädgårdsfrukostar. ha det fint! puss
fotografi: jag

Kommentarer
Postat av: Gabriella

Håller veklingen med dig om det där med picknickar! Hade min första picknick för i år i lördags också, och det så himla fint och mysigt. Din blogg gör mig förövrigt ännu mer pepp på våren! Bästa bästa bloggen. Någonsin alltså. KRAMIS!!!

2013-04-22 @ 19:09:56
URL: http://morningmoments.se
Postat av: nellie

vilka fina vårbestyr, pepp. och fina bilder som alltid såklart.

2013-04-22 @ 19:23:47
URL: http://domfyraarstiderna.blogg.se/
Postat av: captivatedminds.blogg.se

Dina dagar verkar så himla fabulösa.

2013-04-22 @ 19:50:38
URL: http://captivatedminds.blogg.se/
Postat av: Julia

åh så fint och mysigt!

2013-04-22 @ 20:03:30
URL: http://helavagentillbaka.blogg.se
Postat av: E

Så himla härlig blogg och instagram!! :)

2013-04-22 @ 21:08:30
URL: http://beriz.blogg.se
Postat av: frida

blir bara så GLAD av alla dina fina blommiga soliga härliga bilder. kram!

2013-04-22 @ 21:40:52
URL: http://stummaord.blogg.se
Postat av: Emilia

så fint!

2013-04-22 @ 22:32:28
URL: http://eewmiliaa.blogg.se
Postat av: rebecca

åh så mysigt, finaste du.
svar: åh, tack finis, och ja, det hade jag.

2013-04-23 @ 12:25:04
URL: http://spaceherosuits.webblogg.se
Postat av: Anonym

Kan du berätta lite om din dator. Vad har du för storlek? Hur är storleken? Hur fick du dina föräldrar att köpa en sådan dator till dig?

2013-04-23 @ 21:54:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0