och du sa att du inte har gett upp på oss.

söndag.  och trots en alldeles underbar dag så ömmar det fortfarande i hjärtat. därför har jag samlat i hop
allt det som gör mig lycklig. ju mer pepp desto bättre. ju fler solstrålar desto mer värme. här är en lista på
ting, bestyr och annat fint som får mig att må bra.

你好情人

gå til en favoritbutik och unna dig något alldeles särskilt fint. som i mitt fall då jag köpte en makalöst skön
och lite småt galen klänning. en sådan man vill dansa i. ni ska få se. 

gör en lista med bara låtar som får dig att le. och om någon melodi någonsin ger dig magont? ta genast bort
den! i skrivande stund håller jag på med min egen samling peppande toner. tipsa mig gärna!!

lyssna på sommarprat och möblera om lite i rummet. fixa fint. själv har jag gjort bokhyllan till en tehylla och
tänker sätta upp vykort ovanför sängen. 
 
fashion is art | via Tumblr

måla akvarell och lyssna på gamla åttiotalshits på vinyl. eller tallest man on earth. hans melodier räddar mig
från allt. och att måla, åh. varje penseldrag är en känsla. varge färg är ett humör. 
 
gå en långpromenad. gärna i sälskap av en bok, en vän, den där spellistan eller kanske husdjuret. jag älskar
att känna svala sommarvinden mot min hud, solstrålarna mot ryggen och inte lyssna på någonting annat än
fiskmåsar och barnaskratt.
 
ta stora djupa, långa andetag. in genom näsan, ut geno munnen. om och om igen.
 
(14) indie | Tumblr
 
be vänner och familj ta med dig på äventyr. som konserter, festivaler, tivoli, restaurangbesök, strandhäng,
festligheter och annat som byter snurrande tankar mot leenden.

cykla till havet och ta ett dopp. ensam. bara havsbrus och kanske, kanske ett lyckorus. plus om det regnar.
det är en så väldans skön och frigörande känsla.  
 
fotografera kvällssolen. 

miau.

skapa dig en mysig oas. tänd ljus, lägg dig i sängen bland mjuka lakan och skriv i ditt bästa skrivblock om
allt som känns. och, slutligen en må-bra-lista som denna!

köp dig en inspirerande specialtidning. kanske books and dreams, retro, elle mat och vin eller hus och hem 
exempelvis. eller varför inte öka vardagslyxen med lula eller company. åh, de brukar få mig på fint humör!!
 
kramas, kramas, kramas. så mycket det går. tusen gånger om!!

Tumblr

laga middag och bjud hem en vänn att prata av dig med. det känns så peppande att ha ett bord uppdukat med
godsaker som man lagat alldeles själv! och som belöning av vännen får jag prata av mig om allt som ger mig
magont och tårar. himlans skönt.

fördriv några timmar med en bra film eller serie. här om dagen såg jag och syster på amelie från montmartre
och om morgnarna tycker jag om att ta en nostalgitripp. vi på saltkråkan och lotta på bråkmakargatan är mina
sommarfavoriter. 
 
och det var det. femton stycken tips räknar jag till. ting som får mig att överleva när för många frågor snurrar
i mitt huvud och hjärtat slår alldeles för fort. livet är fint, du är fin - ta vara på det! puss
 
                                                                                                                                                ph: weheartit.com 

Kommentarer
Postat av: Elin

Du är förbaskat fin, glöm aldrig det.

2013-08-04 @ 22:08:59
Postat av: Josefin

Åh, min bästa pepplåt är Dancing in the moonlight med Toploader. Den får mig alltid att tänka på Eva&Adam filmerna som man såg när man var liten. Så himla mysig!

2013-08-04 @ 22:21:34
URL: http://luftenboriminasteg.blogg.se
Postat av: ellen.

åh! väldans fin lista! den ska jag komma ihåg!
tack fina du och många kramar till dej! ♥

2013-08-04 @ 22:23:09
URL: http://elleningridlisa.blogg.se
Postat av: Emma

En annan väldigt bra grej är att ge sig ut och springa! eller utöva någon annan träningsform, om löpning inte passar. efter löpturen brukar i alla fall jag känna mig väldigt nöjd med sig själv och det är skönt att släppa ut känslorna genom att ta i så mycket man bara orkar.

2013-08-04 @ 22:48:58
Postat av: Sosso

Så himla fint, vackert, underbart!
Det gör ont till en början, det gör det verkligen, men det kommer bli bättre. Kanske man inte läker helt (särskilt inte om man var den som inte tappade känslorna, utan var tvungen att gräva ner dem djupt inom sig för att sedan försöka slänga det som var onödigt och spara det fina i allt), men lite åtminstone, och din lista var himla bra!

2013-08-04 @ 22:59:18
URL: http://skimmer.blo.gg
Postat av: Lydia

alltså din blogg är så himla, himla underbar och det verkar du också vara. hoppas verkligen du mår bättre snart. riktigt fin lista var det också!

2013-08-04 @ 23:05:20
URL: http://elementarpartiklar.blogg.se
Postat av: Jenny Hermansson

du är helt fantastisk Hannah!

2013-08-05 @ 08:56:28
URL: http://jennyhermansson.se
Postat av: Frida

Åh vilka fina tips!

2013-08-05 @ 11:38:45
URL: http://fridasofi.blogspot.se/
Postat av: Jenny Hermansson

du är helt fantastisk Hannah!

Svar: tusen tack bästa du! åh, vad dina ord värmer. ♥
Hannah.

2013-08-05 @ 15:41:46
URL: http://jennyhermansson.se
Postat av: P

Hoppas att du snart mår bättre Hannah :) Kram på dig

2013-08-05 @ 17:31:36
Postat av: Elin

Massor med kärlek till dig, Hannah. Det löser sig alltid och livet, ja det är så fint. För fint för att slösas bort.

Svar: tusen kramar till dig elin, du är så bra. ♥ ♥ ♥
Hannah.

2013-08-05 @ 18:57:11
URL: http://elinuden.blogg.se
Postat av: Alicia

Åh, pepppepppepp och kramkramkram på dig!

2013-08-05 @ 19:35:59
URL: http://flugsvampar.blogg.se
Postat av: Monia

När jag har hjärtont så kikar jag i ditt arkiv, speciellt under höst och vintermånaderna. Det gör mig så himla glad, pepp och pirrig enda ut i fingertopparna och jag längtar så. Kramar till dig fina fina Hannah, fortsätt peppa. <3

Svar: tusen kramar själv, åh, du anar inte hur dina ord värmer! tusen tack och tusen kramar. glöm inte att du är fin!! ♥
Hannah.

2013-08-05 @ 20:14:35
URL: http://blackbootsandcoffee.blogg.se
Postat av: Tove

superbra peppord hannah! tusen tack! dina ord funkar alltid för mig. jag hoppas du mår lite bättre nu, ta hand om dig! finns som sagt här om du vill prata.

kram

Svar: åh, vad glad jag blir att höra! fina du, ta hand om dig. ♥ ♥ ♥
Hannah.

2013-08-05 @ 20:30:47
URL: http://tovetankar.blogg.se
Postat av: Josefin

Jag har en låt som alltid, alltid får mig att må bra. Vet inte riktigt varför, för texten är egenlitgen ledsam och handlar om hjärtesorg. Ingen aning om du vet vilken det är eller om det är typen av musik som du tycker om. Men mig får den alltid att le, och jag har lyssnat på den oräkneliga gånger. Min favoritlåt, Mr Brightside - The Killers. Den har fått många bussresor hem från dåliga skoldagar att bli bra, hoppas den blir din medicin också. Kram

2013-08-19 @ 09:25:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0