och vi drömmer fortfarande om varandra fastän vi inte vill.

måndag. och det är dags för min första sammanfattning i augusti! den här veckan kan summeras som ett moln av stress blandat med lyckorus. och jag har varit så himla mellankolisk på grund av sommaren tickar mot sitt slut och att jag har nästintill stressat
mig sönder i takt med att ha upplevt några utav de bästa stunderna i mitt liv, några som ni ska få se mer utav nu!


i början av veckan fick jag en kick och blev plötsligt beroende utav frukostgröten igen. mumma kardemumma tusen gånger om
med valnötter, bananpengar och jordgubbar på toppen!! min måndagskväll spenderade jag hos bästa signe som ordnat en sådan magiskt fin picknick i skogen där hon bor. mer om det här.

tisdag och jag började min morgon med en fin kopp te och läsning ur gardell-boken jag ännu inte avslutat. vill helst inte att den
ska ta slut i ärlighetens namn, så himla bra är den! vykort nummer två visar en utav mina bästa klänningar som hänger bredvid
ett mumintroll i ett utav mina sovrumsfönster.
 
så har vi en onsdagsgröt och en torsdagsklädsel. den här gången fick en näve vinbär från trädgården också vara med på menyn. kalasgott! tack fina syster för att du plockade dem åt mig! i torsdags invigde jag min nya bästa katt-klänning som jag tänkte visa
ett bättre fotografi på snart! tycker den är världens sötaste. 
 
fredag och med nya skor, en välfylld kånken och pirr i magen stod jag och väntade på tåget som skulle ta mig, olga och sara till världens bästa fredagsfestlighet. way out west! jag är så glad att jag unnade mig det här tillslut. det behövde jag.

väl framme var det, som nämnt lunchdax. vi slog oss ner på min nyfunna göteborgsfavorit ethels. ett underbart café på linnégatan jag tycker alla borde besöka! finast var att vi under tiden kunde höra håkan repa bakom stängda portar i slottslogen!
 

nåra timmar senare upplevde vi den verkliga magin med ett enormt konfettiren som avslut. så himla älskvärt! därefter dansade vi
till the knife innan vi kramade våra vänner adjö och for med bilen hemmåt igen. årets bästa fredag alltså!! och vet ni vad? jag föll handlöst för göteborg den där dagen. och jag har lovat mig själv att fara dit alldeles snart igen.
 
lördag var lika med många timmars sömn och restrerande timmars jobb. i söndags vaknade jag med en tung kropp som behövde
så mycket ompyssling som möjligt. en frukost framför that's 70's show, några timmar på altanen med fotbad och bokläsning var precis vad som behövdes! man får inte glömma att ta hand om sig lite extra i bland. ha det fint! puss

Kommentarer
Postat av: frida

så fint med konfettiregn <3

2013-08-12 @ 20:02:59
URL: http://stummaord.blogg.se
Postat av: Tove

vilken härlig vecka du har haft. så skönt att avsluta med något så lugnt som bokläsning. jag har också haft en bra vecka. full med jobb och loppisfynd. stor kram!

2013-08-12 @ 20:12:23
URL: http://tovetankar.blogg.se
Postat av: Monika

Var är kattklänningen ifrån? Supersöt!

2013-08-12 @ 21:08:24
Postat av: Daniella 🌙

Åh!!!

2013-08-13 @ 00:01:19
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
Postat av: jessica

Åh din mon amie mugg är för fin. precis som dina bilder <3

2013-08-13 @ 22:25:13
URL: http://jessicawj.blogg.se
Postat av: Becka [fotoblogg]

Gud så vackra vardagsfotografier.

2013-08-14 @ 10:45:11
URL: http://photos-by-becka.fotoblogg.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0