om regnmelodier och fönsterfrukost.

söndag.  och precis som i går är det ett blandat mysväder utanför mitt sovrumsfönster. vinden blåser, solen strålar från och till 
och då och då dyker ett regnmoln upp och gör melodier på augustilöven. tycker så mycket det här. ett perfekt väder för att vara
inne och göra sånt som ändå hör sommaren till. exempelvis att lyssna på vinyl, skriva brev och måla akvarell.


eller, som jag äta frukost framför that's 70 show! min just nu bästa serie. tar några tuggor och klunkar i fönsterkarmen innan jag flyttar mig ner i sängen där jag ännu ligger kvar. dock är det här vykort från gårdagens regnomrogon, men minst lika passande i dag tänker jag. vilken är din bästa serie just nu? berätta gärna! snart är mina säsonger slut.


ur en fantastiskt fin studentpresent av min fina matilda äter jag vanlijyoghurt med fruktig müsli, blandat med renée voltaires goda granola samt några extra mandlar på toppen. kalasgott. 


mumma kardemumma!! i hörnet syns även ett litet glas med proviva superfrukt som jag numera alltid börjar dagen med. främst
för min krångliga mages skull. den här med smak av blåbär och yumberry!

på ett kantstött fat äter jag rågbröd med ost, sallad och gurka samt grapefrukt. en väldans god frukost en grå morgon. och just passande för vädret har jag skapat en liten spellista till er!! kanelbullefika och akvarell heter den. nu ska jag fortsätta njuta utav
min lediga dag. filosofera, pyssla, drömma. tusen kramar, och ha det fint! puss

Kommentarer
Postat av: Becka [fotoblogg]

Åh så söndagsvackert. ♥

2013-08-11 @ 13:17:06
URL: http://photos-by-becka.fotoblogg.nu
Postat av: M

Det ser så himla mysigt ut hos dig! Porslinet, gardinen, dina fina ord och goda frukost. Varje morgon måste ju vara perfekt haha!

2013-08-11 @ 14:05:19
URL: http://iia.webblogg.se/
Postat av: Daniella 🌙

Ditt liv verkar helt perfekt ❤ som en dröm.

2013-08-11 @ 14:13:21
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
Postat av: L

Gossip Girl är och kommer alltid vara den bästa serien.
Puss på dig också. Blir så himla glad av att läsa din blogg. Glad och inspirerad blir jag.

2013-08-11 @ 15:37:30
Postat av: lisa

mumsigt och mysigt!

2013-08-11 @ 15:50:08
Postat av: Agnes

Varifrån kommer lakanen som syns i inlägget 'en bra vän på stranden'? De är så himla fina tycker jag!

2013-08-11 @ 15:58:58
Postat av: Sofia

De upprätta bilderna du lägger upp, Vilken storlek är de i inläggen? Kan aldrig få rätt!!

2013-08-11 @ 15:59:59
URL: http://midsommarregn.blogg.se
Postat av: Ida

Desperate housewives är verkligen att rekomendera! Så himlans bra <3

2013-08-11 @ 16:39:52
Postat av: Lydia

Så himla himla fint. Dina frukostar ser alltid så goda ut! Som någon annan skrev så är Gossip Girl en bra serie, likaså Skins (den är dock lite annorlunda typ så man får ge den en chans!).

2013-08-11 @ 17:01:40
URL: http://elementarpartiklar.blogg.se
Postat av: lollo

jag har nyligen börjat kolla på the carrie diaries. en mysig serie om man gillar lite 80-talsnostalgi och roliga klädval. sedan handlar den om så fina karaktärer också som man kan känna igen sig i. annars är vampire diaries och revenge superbra serier, lite mer actionfyllda då. kramar ♥

2013-08-11 @ 17:44:10
Postat av: Elvira

Upptäckte Supernatural alldeles nyss. Inget att se ensam på natten men är helt fast alltså. Åh <3

2013-08-11 @ 19:30:22
URL: http://stjarnfall.blogg.se
Postat av: Elin

Lite äldre serier som gick i slutet av 90-talet och framåt är:
-Rederiet, om du vill ha många avsnitt (ca 318 st tror jag).
-Skärgårdsdoktorn, mysigt som bara den!
-Barnen på Luna, 4 barn på rymmen på en båt. Sommaräventyr på havet!

Alla serier finns dessutom på Öppet arkiv :)
Kramar på dig!!

Postat av: Gabriella

Game of thrones är utan tvekan den bästa serien NÅGONSIN! Helt oslagbar. Men just nu ser jag mycket på Mad men och X files. Också bra serier :)

2013-08-12 @ 09:17:04
URL: http://morningmoments.se
Postat av: Gabriella

Och som någon annan nämnde här, SKINS! Det måste du se.

2013-08-12 @ 09:20:01
URL: http://morningmoments.se
Postat av: anna

älskar älskar greys anatomy. plöjt fem säsonger trots fina sommarvädret. ger upphov till många magiska skratt och tårar. så fin

2013-08-12 @ 12:01:55
Postat av: Moa

Dina bilder är såå läskande! ;)

2013-08-12 @ 19:01:55
URL: http://tusenskonating.devote.se
Postat av: Maja

Tjena! ville bara säga att jag tycker så mycket om att läsa din blogg. Jag har just flyttat till Düsseldorf och ibland känner jag mig typ ensammast i världen (för det är ju så himla jobbigt att lämna alla därhemma). Då brukar jag gå in på din blogg, för den är ungefär som att besöka någons mysiga vardagsrum eller något liknande. En känner sig liksom hemma här. Det är fint tycker jag!

2013-08-12 @ 19:53:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0