24 bestyr i december.

torsdag. och i dag kom visst stormen. åh, jag har verkligen längtat till snön men oroar mig jämt när jag vet
att bedrövelse vankas för vårt lilla land. håller mina tummar och tår för att ni alla har en fin och mysig kväll
innanför stormen. och kanske pysslar ni med några utav följanda favoritbestyr? 

1994

♥ ta ett bad, bland skum och doft och tända ljus. kika på ett julavsnitt utav en kalasbra serie, som new girl
eller glee eller läs en bok med lugnande melodier i bakrunden. välbehövligt, värmande och älskvärt!!

♥ släpp alla att-göra-listor för eftermiddagen och slå på din bästa harry potter-film. koka en kopp glögg och
sälskapa med en vän eller flera, eller familjen och njut under filtar framför brasan. 

🎅🎄🎁❤️

♥ slå på en julig podcast, tänd ljusen som doftar och pynta dina pepparkakor med kristyr, glitter, godis och
annat fint. mysigt och toppenbra om man vill släppa stressiga tankar ett tag.

♥ julpynta ditt rum med slingor och kulor, ljus och textiler. skapa dig en lugn mysig oas att komma hem till
efter en stormig dag!! 

freckled face
 
♥ kanske det inte är så att alla ska fara till paris över nyår. men vart ni än ska resa någonstan är det kanske
bland det mest peppande som finns att söka runt efter fik, butiker och attraktioner att besöka! eller planera
middagen, myskvällen eller kalaset du tänker ordna!

♥ gör julklappsinslagningen till ett alldeles eget event!! här hemma har vi en helkväll den tjugotredje. med 
glögg, pepparkakor, tiotalet olika papper och snören och mysiga filmer på tv. slå ihop ett gäng vänner och
be alla ta med sig papper, band och ettiketter, satsa på att göra spännande kreationer. tips, tips!!
 
Tumblr

♥ promenader i snön. det här är min kära systers bästa bestyr och jag tänker att vi tillsammans ska spendera
massor av timmar i den pudriga skogen, med långa samtal och en, allra heslt snöig promenad.

♥ måla dina läppar och ta på dig det du känner dig som finast i. gå ut på en fotopromenad med en favorit och
föreviga årstiden och din decemberdag med några vykort. 

Miss Nothing.

♥ julklappsshoppa!! att gå på klappjakt är bland det bästa jag vet, och även om det kanske inte blir på fina
londons gator, som i drömmarna, så vill jag åka till väla, lund, malmö, köpenhamn, göteborg för att ha en
mysig dag med fika och fynd. 

♥ plugga på café. beställt en tomtelatte eller en stor kopp varm apelsinchoklad och ha gärna en saknad vän
som sälskap! men att vara ensam kan verkligen vara himla mysigt det med, tycker jag

(25) Tumblr

♥ tänd ljus. bespara elen och låt doften utav yankee candles christmas cookie eller ikeas äpple/kanel spridas
i sovrumsoasen. det finns ingen årstid som passar så bra för ljus i varenda vrå som nu.

♥ och när ljusen ändå är tända älskar jag att krypa ner under vintertäcket, lyssna på pianomelodier och leta
decemberdrömmar, i form av klapptips, pynt och recept på pinterest. 

2125460586_52d4355102_z.jpg 640×439 bildpunkter

♥ nästa vecka är det lucia och åh, vad jag längtar efter att få baka lussekatter!! kanske är det mitt allra bästa
på julen ändå, speciellt när man kan få vara lite kreativ och hitta på nya former och figurer som ovan! baka
med vänner och låt absoluta julspellistan tvåtusentretton vara med. 

♥ pyssla! låt en hel söndag fördrivas med att göra dekorationer, vimplar, julkort eller varför inte koka knäck
och göra ischoklad att ge bort?

Skippydippy -

♥ risgrynsgröt är en favoritfrukost, alldeles särskilt när den står och kokar övernatten och sprider doft över
hela köket om morgonen! äts allra helst med mandlar, russin, mjöl och kanel i form av ett pudirgt hjärta. 

♥ och om du ändå är uppe sent kokar gröt så är det kanske lika bra att prova något av de nya jultéerna som
du införskaffat!! icas egna är supergott och på lagerhaus finns det ett med pepparkakssmak som jag önskar
att ha! att unna sig ett nytt te är verkligen en toppenpresent att ge sig själv!!

Hydra Blue Moon | via Tumblr

♥ julmönstrade tröjor och stickade haldukar är precis vad jag vill matcha med mina kjolar såhär års. då får i
alla fall jag alltid känna mig finklädd, bekväm och varm. mysfaktor tusen!

♥ åk på julmarknad!! mina önskeplatser är till liseberg, tivoli köpenhamn och jakriborg. ta en titt in här hos
linnea för att få flera, kalasbra tips!

Tumblr

♥ skänk lite glädje. kanske några kronor till rädda barnen, eller röda korset som bland annat hjälper utsatta
i filippinerna,  eller musikhjälpen som alldeles snart drar i gång!! det bästa programmet såhär års. åh! galet
vad jag längtat! och såhär års tycker jag att den här hemsidan är värd att klicka in på!

♥ drick te, se på filmer, kramas, krama dig själv, lyssna på julmusik, vila, andas, pyssla och var kreativ. det
finns supermycket att hitta på! men glöm inte bort att stanna upp och njuta då och då. ha det fint! puss
 
                                                                                                                                            ph: weheartit.com


Kommentarer
Postat av: Clara

Åh, så bra tips!!

2013-12-05 @ 21:42:20
Postat av: frida

du är så bra hannah!!

2013-12-05 @ 21:53:58
URL: http://stummaord.blogg.se
Postat av: Alva

åh vilka mysiga bilder^^♥

2013-12-05 @ 22:18:49
URL: http://alvalinds.blogg.se
Postat av: Ida

så mysig lista!

2013-12-05 @ 23:00:07
URL: http://tradeskins.blogg.se
Postat av: Lea

bloggen din er så fin, og det er du og! skulle ønske jeg hadde tid og rom til å gjøre noe på denne lista, men skolen tar desverre så mye plass akkurat nå, at jeg nesten ikke rekker å få ordentlig julestemning..

2013-12-05 @ 23:10:03
URL: http://somniare.blogg.no
Postat av: Alva

Jag älskar din blogg, den är helt otrolig, och du är en stor inspiration, särskilt som jag är mitt i ätproblemen. Jag kommer att spendera dagen på t-centralen i Stockholm och hoppas att tågen går igen så att jag kan se håkan hellström i Malmö ikväll :( hoppas att du får en fin dag!

2013-12-06 @ 07:47:00
URL: http://vallmovind.blogg.se
Postat av: elise

alltid lika mysiga, dessa listor. just nu är det storm ute, snöflingorna faller därute, jag har ett par katter bredvid mig, en kopp té, nya skivor att lyssna in mig på och ikväll väntar paj och rödvin. kan knappt bli bättre. tänk att inomhusmys och minskade måsten kan göra så gott för själen <3

2013-12-06 @ 18:48:20
URL: http://singmyspring.blogspot.se/
Postat av: emma ♣

men så fint, älskar dina tips och listor, perfektion är din blogg!

2013-12-06 @ 22:46:45
URL: http://supernova.blo.gg
Postat av: lisa

så bra lista!

2013-12-07 @ 13:53:09
URL: http://popflickan.blogg.se
Postat av: Kristina Lyngsø

Det er jo de perfekte juletips! Tak!

2013-12-07 @ 21:49:59
URL: http://www.kristinalyngsoe.dk
Postat av: Elin

Så bra lista, känns så lugnande att läsa alla för skulle jag göra bara nån av det där skulle jag vara avslappnad! :) Bra tips!

2013-12-08 @ 10:38:49
URL: http://ljuslinjen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0