och jag slutade aldrig tänka på dig.

måndag. och så var en ny decembervecka här. nu vankas luciabak, klappjakter, knytkalas och julgranspyntning. kan det bli mer juligt? ett nytt avsnitt utav min och jennys podcast ska spelas in också. den här gången tänkte vi prata om presenter, vad vi gjort i helgen och så om snöfallet som kom för första gången i lördags, men som idag tyvärr är borta. vill ha mer!!


nu är det återigen dags för sammanfattningen utav min vecka genom instagram, där ni finner mig som @_hannahellen. en av mina finaste dagar var lunchen i lund med olga!! det vankades storm, regnet föll vilket gjorde det ännu mysigare att sitta på coffee break och sörpla smoothies, äta scones eller sallad. 
 

annars har min vecka handlat mycket om att få rätt på mina tankesnurr, gått på peppiga promenader, fotograferat, lagat nya juliga recept och som vanligt träning, jobb och att övningsköra. varav det sistnämnda känns mindre kalas. men det går bra!


i lördags gick jag upp supertidigt för att jobba. stod i kassan och, efter två timmar såg jag hur snön börjat falla utanför dörrarna!!
fick lyckorus i hela kroppen och log mer än någon annan när kunderna införskaffade pulka, tumvantar och kängor. alltså, åh. om julkänslan innan känts liten så växte den nu något ofantligt!! när jobbet var klart gick jag ut på parkeringen i väntan...
 
...på elin som skulle hämta upp mig, och sedan matilda för att köra oss till staden där vi sedan hade den mysigaste eftermiddagen
på länge med klappjakt och fika på lunds stenugnsbageri. så fint, så fint. 


söndagsmorgon. som en vy likt barnen i bullerbyn. jag hann precis njuta utav morgonstunden, tidningen och frukosten, som såg
ut såhär innan det var dags för mig att fara i väg till dagens första julmys hos bästa sandra. pepp!!


hemma hos henne kände jag julstämning så fort jag trädde in genom dörren. där bakade vi pepparkakor och lussekatter, pysslade, spelade julmusik och så hade vi frågesport om det gångna året!! där lyckades jag vinna förstapriset som var ett vinterljus, en skål och små chokladtomtar. underbart! speciellt med ett så fint sälskap!
 
sedan for jag i väg till julmys nummer två, hemma hos fantastiska emilia där allt var så tappa-hakan-mysigt att det nästan är svårt
att beskriva! att fira andra adevent med långa konversationer om sådant jag brinner för, pynta apelsiner med neijlikor, smaka årets första lussekatt och hjälpa till att pynta gran var magiskt bra. vykort två visar mitt klädval. ha det fint! puss

Kommentarer
Postat av: matilda

tack får peppiga texter!! tänkte bara höra hur du har råd att fika/äta ute så mycket? prioriterar du detta eller hur har du det pengamässigt? puss och kram!!

2013-12-09 @ 13:28:28
Postat av: Daniella 🌙

är alla bilderna tagna med iphonen? himla bra kvalite iallafall ser det ut som!

2013-12-09 @ 16:40:36
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
Postat av: rebeccajohnnysdotter

men åh så himla himla fint, som alltid vill säga! puss

Postat av: Sofia

åh så fint och mysigt!

2013-12-09 @ 19:53:48
URL: http://skimmer.blo.gg
Postat av: elise

blir helt varm inombords av dina mysiga julinlägg! blir även lite pepp på att besöka lund i helgen. var ett tag sedan!

2013-12-10 @ 09:23:18
URL: http://singmyspring.blogspot.se/
Postat av: Bonnie

Alltid lika fint att läsa veckosummeringen.

2013-12-10 @ 16:21:34
URL: http://bonnieelinandrea.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0