om musikhjälpen, lussebak och julgranspyntning.

måndag. och äntligen har jag helg, på mitt vis! en taking-care-day som mest innehåller poddpromenad, frukost framför orange is the new black, som jag måste tipsa om!! samt att kika på mina bästa sidor efter julaftonsklänningen. om precis en vecka slår jag in mina allra sista klappar, packar lilla resväskan och provar den där klänningen en sista gång. åtta dagar kvar, åh.


nu är det dags för mig att sammanfatta veckan som varit, genom instagram där ni finner mig som @_hannahellen. ovan syns lena anderssons fina december-illustration och det kvällspysslet som gav mig lugn i själen efter måndagens långa timmars jobb. 


tisdag och jag spenderade några eftermiddagstimmar i staden med mitt eget sälskap. införskaffade några sista julklappar och med
de bästa julmelodierna i lurarna gick det väldans snabbt! klädde mig såhär dagen till ära och kände mig som en tomtenissa. vilket var också var himla fint! 
 
ett vykort från en cykeltur och en katt i fönsterkarmen. något jag måste nämna är musikhjälpen som, förutom julmusiken varit ett soundtrack till min vecka. jag kan inte riktigt sätta fingret på vad, men det är någoting med musikhjälpen som varje år ger mig ett sådant beroendeframkallande julpirr och lyckorus att jag mest vill kika tjugofyrasju.


clementingröten är verkligen en utav mina bästa julfrukostar, fast numera kokar jag mnin gröt på spisen i stället! receptet finner du
här. fredag, lucia och jag firade med hembakta lussekatter och glöggte, i hop med min frukost i soffan framför julkallendern.
 

så pyntade vi granen i veckan också. purpur och guld var årets tema, precis som förra året och året innan dess. passar himla bra
in i vårt vardagsrum tycker jag!! att smutta på lite glögg och lyssna på julmusik var precis vad jag behövde efter den dagens tio-timmar-långa jobb. för åh, den där stressen att skynda till jobb och hem och hinna med alla sina, något för många viljor emellan
är verkligen en känsla jag vill vara utan från och med nu.
 
som nämnt var min helg räddningen på andan-konstant-i-halsen-veckan. om lördagskvällen anordnade jag ett litet knytkalas, som blev både världsmysigt och superlyckat! och om söndagen spenderade jag många fantastiska timmar i lund och på ebbas skafferi,
ett favoritfik. en efterlängtad och välbehövlig helg som sannerligen har gett mig så mycket livsenergi att jag kommer le brett ända fram till julafton. hejdå stress och hej julpepp!! ta hand om er, och ha det fint! puss

Kommentarer
Postat av: frida

så himla fint

2013-12-16 @ 12:42:29
URL: http://stummaord.blogg.se
Postat av: Klara

Så fint!
Måste bara fråga vart ditt prickiga mobilskal är ifrån? Guuuulliigt

2013-12-16 @ 14:45:03
Postat av: emma

åh så himla mysigt!

2013-12-16 @ 14:51:07
URL: http://supernova.blo.gg
Postat av: Sandra

Så fina bilder hanna blir så inspirerad!!!

2013-12-16 @ 15:24:29
Postat av: Sofia

så himlans fina bilder!
och vilken mysig vecka. granen blev dessutom superduper fin!

2013-12-16 @ 17:44:42
URL: http://skimmer.blo.gg
Postat av: lisa

fina mysiga bilder och vad fin julgranen blev och den där almenackan är så fin!

2013-12-16 @ 20:15:59
URL: http://popflickan.blogg.se
Postat av: Cecilia Par

Åh så underbart julmysigt!

2013-12-16 @ 21:05:17
URL: http://famlafint.blogg.se
Postat av: rebeccajohnnysdotter

alltså alltid lika mysiga bestyr! ÅH!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0