om tjugohundrafjorton.

söndag.  och i dag handlar många utav mina tankar om det nya året.  det är bara några få dagar kvar tills det
börjar och jag har bestämt mig för att det här är året då jag ska leva kravlöst. visst, i bland dyker måsten upp
som jag inte kan springa i från men att sätta krav på mig själv, skänka prestationsångest och andra dumheter
är inte tvåtusenfjorton för hannah ellen josefin. mitt tvåtusenfjorton:
 
Daydreaming♥ | via Tumblr

det ska handla om att spendera tid i naturen, för hälsans och själens skull. få saker har gjort mig så gott som
höstens poddpromenader och att fortsätta med det är en utav mina absolut bästa viljor.

Magnifique ♥

det ska handla om oss. (fotografi) 

pancake

det ska handla om att våga prova nya saker i matväg och inte låta mina gamla hjärnspöken hemsöka mig. nu
vill jag fortsätta vara stark och modig och inte längre stanna i tryghetszonen som svag och rädd. 
 
Sordilezas | via Tumblr

det ska handla om att läsa alla de där böckerna jag köpte i år men som jag aldrig började läsa. för, att fastna i
en fin eller spännande berättelse är bland det bästa att fastna i och så länge viljan finns kvar så tänker jag låta
en bok få ligga i ryggsäcken och följa med genom alla mina dagar.

Travel 🔫follow me🔫

det ska handla om att fotografera, tusen gånger mera. för övning ger färdighet och åh, eftersom jag älskar att
knäppa vykort så är det här sannerligen en framtidsdröm jag längtar efter att bli bättre på!!

Mariannan | Costume

det ska handla om att slappna av. att kunna bara vara. det är mitt ända måste på denna lista utav viljor.  

围绕月亮。 | via Tumblr

det ska handla om att ta körkort! en vilja jag har känt, och fortfarande en hel del rädsla inför. en osäkerhet
som sannerligen är något jag vill komma över. jag vill ha den där friheten, bums.

Hej tisdag. | Vintageportalen

det ska handla om att flytta hemifrån!! det är dags nu. för jag längtar efter en plats som är min egen, där jag
kan klara mig själv och, dessutom pynta fint i ett helt hem precis som jag vill!! kanske som ovan? fast med 
vita väggar i stället för mint och med ännu flera textiler från svensk tenn. 

Memento Mori | via Tumblr

det ska handla om att skriva. fortsätt, fortsätt som ett höstlöv i vårens första flod. ungefär. jag önskar att det
här året blir året då jag skriver klart påbörjade projekt eller, om inte så vill jag i alla fall minnas alla hjärtepirr
och känslostormar med en penna och ett svart moleskine-block.

- Pαrαdox - | via Facebook

egentligen, handlar tvåtusenfjorton om att fortsätta. punkt. precis som hannah & amanda pratar om i sin allra
senaste podcast är the golden year slut. året då jag rensade ut, jobbade på mig själv och insåg vad det är som
betyder. och the diamon year är året då jag slipar till det fina jag skapat och fortsätter i lyckoruset.

Growing up... | via Tumblr

fortsätta älska det jag älskar. som porslin, bon iver, konserter, krispig luft, marokanskt, kanelbullar, pinterest
och min cafévärld, oväder, finkläder, att sjunga, att skissa, att fotografera, mig och mina favoritpersoner.
 
Jordgubbar

och året, det börjar i paris!! i morgon, tidigt, tidigt far vi dit och under tiden dyker det upp lite andra peppiga
ting här, i min cafévärld. jag har aldrig varit i paris förut. och jag är så nyfiken på varje café, butik, sevärdhet
och kvarter. jag tar gärna emot några sista-minuten-tips!! tusen kramar, och ha det fint! puss
 
                                                                                                                                           ph: weheartit.com
 

Kommentarer
Postat av: Nike

Åh kan inte vänta på fina Paris bilder. Hur länge ska du vara där och vad är dina önskemål att hinna se i vackraste staden? Puss

2013-12-29 @ 18:40:52
Postat av: rebecca

kolla din mail Hannah!! har skickat tips :)

2013-12-29 @ 19:00:22
Postat av: lisa

så underbart inlägg! Ha det fint i paris och gott nytt år på dig i förskott =)

2013-12-29 @ 19:16:08
URL: http://popflickan.blogg.se
Postat av: frida

men ah vad fint med paris!!! du får ha det riktigt bra <3

2013-12-29 @ 19:28:04
URL: http://stummaord.blogg.se
Postat av: Emma

men åh, ha det så bra i Paris!

2013-12-29 @ 19:51:00
URL: http://tragiskt.blo.gg
Postat av: elise

vilken underbar lista! den är snarlik min egen. mindre måsten, mer lugn & ro och göra det som jag faktiskt VILL.

2013-12-29 @ 20:11:45
URL: http://singmyspring.blogspot.se/
Postat av: Anonym

Kan inte du lägga upp bilder på alla dina klappar?

2013-12-29 @ 20:13:02
Postat av: Amanda

åh fint!

2013-12-29 @ 20:47:53
URL: http://storstadsblues.blogg.se
Postat av: Amanda

Om du åker till stadsdelen Mont Martre i Paris, får du inte glömma att kika in på cafét "Café des deux moulins" från filmen Amelie från Mont Martre, otroligt mysigt! Kram, hoppas du får en fin resa!
Paris är lätt vackraste staden i Europa.

2013-12-29 @ 21:21:54
Postat av: Sofia

åh så fin lista! kravlös men full av möjligheter!

2013-12-29 @ 22:10:16
URL: http://skimmer.blo.gg
Postat av: Elsa

Mitt bästa Paris-tips är att titta. Att promenera runt och liksom verkligen titta på saker. Titta på folket, på husen och på fina balkonger fulla med krukväxter. När jag var i Paris i höstas upptäckte jag en pojke som stod i ett fönster några våningar upp. Jag log och han log, sedan hämtade han sin katt som han visade upp i fönstret och därefter log ännu större. Sådant vill man inte missa!

2013-12-29 @ 23:16:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0