om lotteri, muminmugg och en massa pepp.

lördag. och i dag drog jag vinnarna ur lyckolotteriet. iphoneskalen från caseapp. som jag illustrerat. beviset har ni videon nedan. 
 
 
grattis julia, jessica och julia! ett mail från mig ligger nu i er inkorg. och jag ber om ursäkt till dig, jessica vars fina kommentar jag råkat klippa av. nedan kommer alla era fantatsikt peppande ord igen. jag är så stolt över er och all som skrev så fina saker om er själva. åh, ha det fint! puss
 
♥ julia. jag har varit sjuk i snart 1,5 års tid och gått upp ungefär 12 kilo. det är jobbigt, men jag kan fortfarande inte förmå mig själv att trycka ner mig själv för det. varför skulle jag? jag är ju fortfarande jag och det är det som gör mig vacker. de där 12 extra kilona gör att jag inte kommer i min favoritklänning från förra året, vilket är trist. men bara för det så kan jag inte gå runt och deppa utan måste peppa mig själv. man måste finnas där för sig själv hela tiden och sluta förlita sig på andras stöd och tröst, även om det är fantastiskt viktigt. men om man inte finns där för sig själv är det så lätt att tappa greppet om allting när den där du trodde var sin krycka plötsligt rycks bort.
 
♥ jessica. även fast alla i min klass stressar sönder för att få högsta betyg för att komma in på läkarlinjen gör inte jag det. jag har lärt mig att lycka inte sitter i olika bokstäver som lärarna delar ut på papper. jag gillar att jag blir nöjd och glad oberoende av vilket betyg jag får och lyckas behålla den känslan även när klasskompisarna gapar åt höger och vänster, klagar och gråter när de är ett poäng ifrån fullpott. det gillar jag med mig själv, och det för livet bra mycket gladare och lättare.

♥ julia. jag har tidigare mest letat dåliga egenskaper hos mig själv men kan idag se så mycket positivt hos en människa, även hos mig själv. det finns idag mycket jag gillar med mig själv vilket känns så härligt. Jag tycker jag är duktig på att prestera i skolan och kämpar hela tiden för att kunna nå min framtida dröm inom arbetslivet. jag tycker även att jag är en fin kompis som sprider glädje till mina nära och kära. jag älskar att vara positivt även fast det inte alltid är så lätt och komplimanger är då verkligen underbart, både att ge och att få. jag vill ingen människa ont utan vill att alla ska ha det bra. en till sak jag gillar med mig själv är att jag idag kan känna mig vacker. från att tidigare tryckt ner mig själv med dåliga tankar är jag idag en stark och lycklig tjej. jag har nu förståt att alla ser olika ut och är olika, men så otroligt vackra för det!
 

Kommentarer
Postat av: cornelia

åh så himla fina ord från alla! och du är så himla gullig och man blir så glad av dig hannah!

Svar: ja, det var helt fantastiska svar! och tusen tack, vad gullig du är som skämmer bort mig med så fina ord! puss
Hannah.

2013-02-16 @ 16:16:34
URL: http://corneliaelsaelisabeth.blogspot.com
Postat av: anne marte

åh jeg blir så glad av bloggen din, og får et så godt inntrykk av deg, og det ble bare enda bedre nå. Du er virkelig en inspirasjon og en rollemodell for mange. stå på med pepp og livet og alt som er fint <3

Svar: jag blir så glad av den här kommentaren att jag knappt vet vart jag ska ta vägen. tusen tack för dessa värmande ord! de glädjer mig så. ha en riktigt fin kväll. tusen kramar! <3
Hannah.

2013-02-16 @ 16:25:31
Postat av: catarina

det är helt fantastiskt vilken otroligt fin människa du är, inifrån & ut alltså.

Svar: vad fint av dig, tack så mycket! puss och kram, ha det fint och ta hand om dig! hjärta.
Hannah.

2013-02-16 @ 16:43:33
URL: http://creatingtoinspire.blogg.se
Postat av: jessica

åh men det gör ingenting! den står ju med där ändå :)

Svar: vad fint! i morgon skickas ditt mobilskal! puss
Hannah.

2013-02-16 @ 17:08:59
Postat av: anne marte

http://annehvalen.blogg.no/1361031913_bloggtips.html

Svar: åh, vad glad jag blev av det här! tusen tack för de fina orden! och du, jag måste säga att din blogg är jättefin. precis som du! jag önskar dig en underbar helg!
ha det fint! tusen kramar!
Hannah.

2013-02-16 @ 17:25:57
Postat av: R E B E C C A J O H N N Y S D O T T E R

åh, du är så oerhört fin och väldans glad, det är så himla fint att se!

Svar: tusen tack fina rebecca, vad glad jag blir!
Hannah.

2013-02-16 @ 17:36:46
URL: http://rebeccajohnnysdotter.blogg.se
Postat av: nathalie.

åh. du är fin.

Svar: tack detsamma! puss
Hannah.

2013-02-16 @ 18:08:40
URL: http://conscious.blogg.se/
Postat av: Hanna

du sa att du lyssnar på podcasts. vill du lyssna på något hjärtskärande, spännande eller jätteintressant så sök på P3-dokumentär! åå, det är jättebra.

Svar: åh, tack vilket bra tips! det får bli en bra start på min måndagsmorgon! tusen kramar!
Hannah.

2013-02-16 @ 20:21:45
URL: http://www.finarefinast.blogg.se
Postat av: nellie

du är så härlig, sprider glädje!

Svar: tusen tack fina fina du! många kramar. puss!
Hannah.

2013-02-16 @ 22:23:08
URL: http://domfyraarstiderna.blogg.se
Postat av: Ellen

åh en jättefin tävling ju! älskar när det finns en lite djupare tanke bakom en tävling och inte bara "gilla det här knäppa företaget på facebook och sen svara på fyra superenkla frågor och sen kommentera vem du gillar bäst i one direction" typ.

tack för att du gör bloggvärlden lite finare. <3

Svar: vad fint att höra! tusen tack själv, det är sådan som du som peppar mig! pussar i massor!
Hannah.

2013-02-16 @ 22:23:13
URL: http://ellenfilippamaria.blogg.se
Postat av: Emilia

man blir så himla peppad över att just se detta! tack för att du sprider massa glädje!

Svar: åh, tack själv för dina ord. du gör mig så glad!
Hannah.

2013-02-17 @ 00:52:16
URL: http://eewmiliaa.blogg.se
Postat av: Ella

Du är så otroligt fin och vänlig som ger bort dina skal! Jag blir så peppad att leva, tack att din blogg finns!

Svar: tusen tack! underbart att du blir peppad! puss på dig, fina du.
Hannah.

2013-02-17 @ 10:24:25
URL: http://vardagsvisioner.blogg.se
Postat av: Fia

Du är en sån fin människa, en sån där man vill vara lite mer som. ❤

Svar: det värmer något otroligt att höra. jag är säker på att du är en kalasfin person som kan skämma bort mig med så fina ord! puss!
Hannah.

2013-02-17 @ 10:47:17
Postat av: Sandra Leone

Åh Hannah vad du är bra. Du är en sådan himla glädjespridare och jag hoppas verkligen att du har fler sådana här tävlingar eftersom jag tyvärr varit bortrest och missade tävlingen.
Kramar!

Svar: åh, tusen tack underbara du! jag blir så otroligt glad. puss!
Hannah.

2013-02-17 @ 12:11:13
URL: http://lingers.blogg.se/
Postat av: Sarah

Hannah, ikväll efter timmar bestående av ånger, stress och svidande hals bestämde jag mig för att besöka din blogg. Jag såg din video och hörde orden "Men Hannah, du är fin, livet är fint, ta vara på det." Jag tänkte efter, funderade över mening på många sätt och gick efter bok och penna. Efter en sidas skrivande bevisade du att en liten mening kan rädda en hel sådan där ångerfylld kväll. Nu känner jag mig redo inför skolan imorgon. Du gav mig precis hopp, tack Hannah!

Svar: kära sarah, vad du är bra. så himla starkt av dig att vända de svidande känslorna så där! åh, jag är så glad att jag fick hjälpa till! tusen kramar till dig, dessa ord värmde något otroligt! du är värd allt som är fint. tack och puss. tusen kramar! <3
Hannah.

2013-02-18 @ 00:02:53
Postat av: T

åh du är så himla fin och bra.

2013-02-19 @ 20:03:22
URL: http://oronsus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0