om det sista och första äventyret.

året började i ett vinterlandskap. jag saknar redan den pudervita marken och nätternas magiska snöfall. vemodet, det som fanns i själen över att julen gick så himlans fort vann jag över på resan dit och sedan dess har jag njutit av pulserande backar, goulash-soppor, skratt med småkusinerna och vackra vyer över snötäckta berg. det var perfekta äventyret att avsluta 2012 och börja 2013 med. nu tar vi en titt på hur det har sett ut genom instagram!

den första dagen möttes vi av blå himmel och strålande sol. bland det bästa med skidresor är uteserveringsluncher. solen värmer som aldrig förr och soppan hjälper så utomordentligt bra mot frusna fingertoppar!
 

det finns få ställen jag tycker är så vackra som på dessa skidorter. ett vinterland. vi utbringar ett wow vid varge bergstopp och
jag blir så uppfylld att jag måse hålla hårt om stavarna för att inte falla. 
 

på resan passade jag på att inviga en utav mina favoritklappar från årets jul! jag är numera medlem i kånken-klubben! för viken väska passar bättre för ett äventyr än en frjällrävenrygga? dag två började dimman sjunka ner över vinterlandskapet och jag fick
se snön fall mer intensivt än på länge.
 

mina skidbyxor som jag är så himans nöjd med. bäst av allt är att man kan lätt få syn på mig i backen vilket är väldigt viktigt när man är ett gäng på tolv som ska hålla i hop! bild två visar en snabb och god skidåkarlunch.
 

alltså, som ni ser, magi. jag hade helt glömt bort hur underbart det är att pulsa ner för backen, fort, fort medan solen värmer kinderna och musiken från restaurangerna pulserar.
 
 
men, fortfarande känner jag klurigheten i att åka i väg äver jullovet. jag som älskar julen vill allra helst hålla kvar i den så länge
det bara går. därav uppskattade jag så att allt julpynt på hotellet och att en jättelik julgran glimrade i byn. bilderna ovan visar mig som jag ser ut i backen. flätfrisyr, peakjacka och kånken.
 

det var väldigt kallt och jag som är så himlans frusen av mig fick i bland klä mig i dubbla lager strumpor, dubbla underställ och
den tjockaste fleecen för att inte tappa all energi. 
 

det som då värmde mig mest var att få umågs med kusinvitaminer. här sitter vi på afterski och värmer oss, de med varm choklad och jag med glüwhein. kalasgott! och hur fint är det inte att värma sig med glöggdoften på jullovet? åh.
 

nyårsafton. jag klädde mig i mitt färgladaste underställ dagen till ära. tyvärr blev jag hemskt förkyld och febrig under kvällen. gick upp på rummet efter middagen och vilade. slog på tv:n och fick till min lycka se en coldplay-consert från i år! när benjamin ringde blev jag uppfylld av lycka igen och gick ner för att skåla med de andra.


abbas happy new year spelades och jag tänkte att det är precis såhär nyår ska vara. enkelt och lyckligt .så var det 2013 och solen kom tillbaka. vi sjöng let it snow, let it snow, let it snow i liften och jag skrattade bort förkyldningen med finaste bästa syster min.
 

plöstligt kom dagen du det var dags att resa hem. njöt så mycket jag bara kunde av den enormt goda frukostbufféen. fruktsallad, rostat bröd med ost och lax samt yoghurt med trokad frukt och nötter. mumma. hejdå obertauen och 2012. nu börjar ett nytt år
och jag är så himla himla pepp! åh, ha det fint! puss
fotografi: jag

Kommentarer
Postat av: anna

så vackert! blev så himla sugen på att åka skidor nu.

Postat av: Anna

Åhhhh vilken härlig resa du verka ha haft (minus förkylningen). Underbara bilder!

2013-01-09 @ 17:04:50
URL: http://chokladpralin.devote.se
Postat av: lisa

fin resa!

2013-01-09 @ 17:33:58
URL: http://popflickan.blogg.se
Postat av: Miriam

Hei! Jeg er norsk, så håper du forstår hva jeg skriver. Hvor har du kjøpt den skibuksen? :) Den var så ( som dere sier på svensk ) himla fin <3
Hvis du ikke skjønte noe, oversett på Google translate. Nydelig blogg! :D

2013-01-09 @ 19:02:48
Postat av: Moa

gud så fint och så mysigt! det är något speciellt med skidor.

2013-01-09 @ 20:38:26
URL: http://radjur.blo.gg/
Postat av: Hanza

Tog du med kameran upp i backarna ? :)

Svar: Ja det gjorde jag! Det var mestadels därför jag önskade mig en kånken, så jag kunde ta riktiga skidåkarfotografier! :)
Hannah.

2013-01-09 @ 21:23:52
URL: http://hanza.blogg.se
Postat av: Emilia

härliga bilder! :)

2013-01-10 @ 00:05:53
URL: http://eewmiliaa.blogg.se
Postat av: Rosanna

ser helt underbart ut. fina bilder!

2013-01-10 @ 18:30:59
URL: http://blandminaandetag.ratata.fi
Postat av: Sandra Leone

Åh så himla fint. Blir alldeles sugen på att åka skidor nu.

2013-01-10 @ 21:39:28
URL: http://lingers.blogg.se/
Postat av: Isabella ~ Foto & Vardag

Men åh nu blev jag ju himla sugen på att åka skidor! Men jag är ju så himla feg också och hatar när det går för fort och när det är mycket folk i backarna. :(

2013-01-12 @ 13:53:56
URL: http://isabellalouiseberger.blogg.se
Postat av: maja.

men å så fint.

2013-01-29 @ 10:19:34
URL: http://maajis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0