om puder, pussar och perfektion.

frågelåda del 1.

Silversaga_feb4-600x400_large
 
vilken är den bästa drömmen du någonsin haft? åh, det har nog varit en sådan där dröm om sommaren. en som räddar en en sorgefyll dag av ångets och bitande kyla. fast en sådan har jag inte haft på länge. tror det är för att jag är lyckligare nu. vilket är fint!
 
vad skrattade du senast åt? big bang theory! bästa sheldon ger mig skrattanfall.
 
om någon (eller du själv) skrev en bok om ditt liv, vad skulle den heta? cafévärld kanske? det är så jag översätter coffeeworld och det hade varit passande. boken skulle handla om mitt tvåtusentolv, hur det förändrade mig och hela tiden ha en löpande tråd genom alla mina älskade cafébesök på klostergatan och på sommarens alla smultronställen åh.
 
om du kunde vakna imorgon med vilken magisk förmåga som helst, vad skulle det vara? nu för tiden skulle jag vilja har förmågan att kunna somna precis när jag vill. det hade vart så skönt att kunna somna så fort ögonen slut i stället för att ligga vaken med drömmarna som jag gör nu. fast i bland vill jag kunna flyga, vara osynlig och kunna stoppa tid också. men i dag, sova!
 
vilket är det dummaste inköp du någonsin gjort? i sommras köpte jag ett par skor som var på tok för små. de kostade åttahundra kronor och jag hade kunnat köpa så mycket annat fint för de pengarna. lite synd.

var hittar du dom bästa och finaste kjolarna? de kan finnas på många ställen, håller hela tiden utkik efter nya fynd! men om jag skullle rekomendera någon speciell butik så blir det nog monki och american apparell. puss. 
 
vilket är ditt favoritord? lyckorus. kanske för att det betyder så mycket för mig. så mycket mer. 
 
vilka är de fem viktigaste sakerna i ditt liv? saker är nog iphone, dator, systemkamera, pennor och block. men viktigaste av allt i hela vida världen är familjen, vännerna och jag.
 
4861599662_15c0c94a3b_z_large
 
vad är det första du gör på morgonen och det sista du gör på kvällen? kikar på instagram. är väldans beroende!
 
hur många gånger tycker du man ska träffas innan man kysser varandra? hur var det för dig och benjamin, och vem vågade ta steget? och hur länge tycker du det minst ska gå innan man älskar med varandra? sånt där tycker jag inte man ska vänta med baraföratt. känns det rätt - gör, känns det fel - gör inte. det behöver inte vara svårare än så! första gången jag kysste benjamin var på vår första dejt. det kändes så himlans rätt heltenkelt. 
 
hur gammal var du när du förlorade oskulden? måste bara påpeka att det behöver inte spela någon roll hur gammal man är. har man inte träffat någon som får det att gnistra, får det att kännas rätt så tycker jag man bara ska vara stolt över att vara oskuld. 
 
beskriv hur det är att vara kär, jag tror jag kanske äntligen har blivit det! pirrigt när man tänker på honom, ännu pirrigare när man kysser honom. och så finns det en helt ny känsla i kroppen när man inte är med honom. en alldeles ny sorts saknad. den gör väldans ont men är också bland det finaste jag vet.
 
vad går du på gymnasiet? ljud-och bildskolan i lund!
 
berätta om din praktik! och vad tror du livet för dig efter gymnasiet? det är på en reklambyrå mitt i malmö. kontoret är litet, luftigt och minimalistiskt. det finns två supersöta hundar som springer omkring, gott te och de härligaste utav personer. jag får illustrera, leka copywrighter, nörda ner mig i social media och hänga med på möten. underbart heltenekelt! och jag hoppas att livet för mig till något jobb inom media i framtiden. antingen radio eller grafisk design. drömyrket är ju att få vara som ett barn hela dagarna - prata och rita livet ut!
 
vad har du tänkt göra efter du har tagit studenten? plugga. förhoppningsvis grafisk design. så vill och borde jag flytta hemifrån också för att pendla tar på tok för lång tid! drömmer ju lägenhetsdrömmar som ni vet. åh!
 
Tumblr_lvplbelkv21r27tuxo1_500_large
 
har du pojkvän? om ja: beskriv honom lite, hur träffades ni, det bästa med honom osv. om nej: beskriv din drömkille. ja. benjamin. han är snyggast i hela vida världen och en riktigt bra vän. han älskar historia, lakrits och mys. tillsammans dricker vi te och tittar på harry potter eller downtown abbey, äter frukost på sängen, promenerar och så tycker han om att kittla mig tills jag tjuter. och allt detta är det som är det bästa med honom. vi träffades genom skolan och beslutade oss för att ta en fika på höstlovet. sedan den där fikadejten på patisseriet har det varit vi. och jag är så himla himla kär!
 
vad är ditt favoritämne i skolan? grafisk design! älskar att få rita, skissa, komma på nya idéer och inspireras hela dagarna. fantastiskt roligt!
 
favoritfilm? favorit tv-serie? i filmväg älskar jag harry potter samt allt av woody allen. det där med tv-serier går i perioder men just nu kikar jag mest på downtown abbey, the big bang theory och så sveriges mästerkock på tv4play.
 
finaste sommarminnet? åh, hela sommaren tvåtusentolv var som en dröm. alla loppisbesök, badkvällar, solnedgångar och skratt. speciellt fint var det att åka tubes med elsa ute på stora vattnet. vi skrattade till tusen och sjöng majas sommarsånger för full hals. efteråt fikade vi på kajgatan och myste i trädgården med hennes supersöta kattungar. en sådan där otroligt spontanfin dag jag alltid minns. här finns mer utav mina sommarminnen.
 
te eller kaffe? te!
 
den allra bästa artisten/bandet? bon iver har alltid en särskilld plats i mitt hjärta. 
 
jag tycker att din header är så himla fin och skulle bli jätteglad om du ville förklara hur du har gjort den och vilket typsnitt som du har texten i. typsnittet har jag laddat ner från dafont.com och det heter bebas neue. headern har jag har gjort i photoshop genom att klippa ut bokstäver ur olika bilder. högerklicka på text-symbolen så ser du. maila gärna om du skulle stöta på något problem! tusen tack och tusen kramar!
 
4637264024_f6462e6366_z_large
 
vilken är din absoluta favoriträtt? jag har tyvärr ingen favoriträtt. jag älskar marockansk mat dock, och indisk. kryddigt och spännande ska det vara. just nu äts det soppa för fullt här hemma! tillsammans med ett gott bröd skulle jag kunna kalla det en favorit. 
 
och hur kommer det sig att du är förälskad i finsk design? vet inte om det just är finsk design jag är så förtjust i men ittalla-kärleken kommer från mumin, sedan jag var liten. ni vet ju hur förtjust jag är i nostalgi. åh.
 
hur lär man sig att ta plats och våga vara sig själv? inte ångra saker man säger eller bli passiv i konversationer? det jag tycker du ska göra om du känner såhär är att skaffa dig ett bättre självförtroende. lär dig tycka om dig själv! skriv tacksamheter i din dagbok om kvällarna, lyssna på peppande musik på vägen till skolan, klistra fina ord på speglen och sluta gämföra dig med andra. livet blir så mycket lättare när ryggen känns rakare.
 
hur sminkar du dig underbara hannah? tack fina, vilken smickrande fråga! jag använder rouge från make up store, lancôme mascara och foundation samt läppstift. och i bland nagellack. puss!
 
ett fint minne som du kommer att minnas väldigt länge? decemberkvällen då jag och benjamin tog taxi hem från en middag. vi hoppade av lite tidigare för att spara pengar och just som när vi gick hem föll den första snön. vi kysstes under gatlycktan och jag tänkte att äntligen, äntligen får jag kyssas i snöfall. 
 
ph: weheartit.com

Kommentarer
Postat av: Ettlyckorus // Michaela

Lyckorus är ett av mina bästa ord också. Vi gjorde en musikal i skolan sista året på gymnasiet, det projektet jag längtat efter så mycket. Musikalen var FAME och sista låten handlar om framtiden och om hopp. Den var översatt till svenska av vår regissör och gick såhär:

Ge oss en framtid, lika ljus
som när solen går upp i en underbar dag, ett lyckorus
Vi kan göra skillnad, med allt vi är
vår enda framtid, börjar här.

Efter ögonblicken då vi stod längst fram på scenen i sista låten och när vi några månader senare sprang ut på studentdagen, ja då har ordet lyckorus betytt något extra för mig, både som ett fint ord och som en fin, fin känsla.

2013-01-16 @ 12:29:49
Postat av: nellie

så härliga svar, mycket trevligt att läsa en grå onsdag. kram

2013-01-16 @ 16:18:45
URL: http://domfyraarstiderna.blogg.se
Postat av: Moa

Sån inspiration! så fint och så bra

2013-01-16 @ 22:06:49
URL: http://radjur.blo.gg/
Postat av: johanna

jag vet att frågelådan är avsultad (härliga svar förresten!) men undrar vilka bloggar du läser? favvobloggar ungefär, ha en fin kväll och bra torsdag imorn bland snöflingor och förhoppningsvis lyckorus! yesss :)

2013-01-16 @ 22:55:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0