det är att jag ska må bra som är det viktigaste nu.

måndag. och i dag börjar jag på en ordentlig vilovecka!! visst, jag kommer jobba ett gäng dagar, och cykla de sex kilometerna dit och hem. men inte ska jag stressa, inte ska jag boka in alldeles för mycket på en dag och inte ska jag planera något annat bestyr än morgondopp och mysiga middagar med favoritpersoner. för nu är det sannerligen dags för mig att ta det lugnt. 

nu är det som vanligt dags för mig att summera min vecka genom instagram, där jag finns som @_hannahellen. här är två vykort från precis en vecka sedan då jag cyklade till jobbet och tillbaka i tungt men så fantastiskt härligt sommarregn. och med min bästa
kånken på ryggen, klädd i min pastellblåa regnjacka och lillamy-knuten kände jag mig lika ordentlig som fin.
 
här är veckans säkert godaste och bästa frukost. godaste för att jag älskar ostsmörgåsar på rågbröd med saltgurka, och ägg-och-kaviar-mackor, samt en fruktsallad med både hallon, jordgubbar, banan och äpple och så en kopp sörgårdste, om jag inte minns
helt fel. bäst var den för att jag det åts i sängen, framför bra serier och med ett lugn i själen.
 
och i onsdags såg jag ut såhär när jag åkte på ett litet läkarbesök. korallröd klänning från hm samt stickad kofta från indiska, båda införskaffade för ett år sedan. tog ett litet energi-stopp på vägen. naked jouicebar är nog mitt absolut bästa ställe för sådant!! köpte mig en smoothie vid namn cocco sunshine som jag älskar. mango plus kokos är en världsbra komblination ska jag säga er!
 
en mysig frukost i gräset med benjamin. fortsätter prova mig igenom frossho-sortimentet med supergoda smoothies, med något skeva buskap på ettiketten. den här innehöll bland annat kiwi och äpple och var hur god som helst! även om den här fortfarande
är min absoluta favorit hittills! det finns fem olika sorter. vilka har du smakat? berrätta och tipsa!!
 
jag och benjamin firade åtta månader i hop men eftersom det varit en väldans lång dag för oss båda valde vi att låta den otroligt
goda familjemiddagen och ett tusentals extra kyssar vara fyverkerier nog! himla mysigt. här ovan äter jag grillad halloumi som
jag rullat i sesamfrön, grillade grönsaker plus svamp samt en bulgursallad från den här kalasbra boken!
 

ett fredagsjag plus en nyinköpt gammal favoritbok. det är himlen börjar här av jandy nelson som jag pratat så mycket om. åh. jag läste om mina favoritsidor återigen och ler över att numera ha den stående i min bokhylla. skratta den som tycker det är underligt
att införskaffa en bok man redan läst bara för att ha den, men det är precis så jag unnar mig bäst!
 
ännu en underbar morgon. när man jobbar så mycket som jag gör är det dagens första timmar som kan vara de bästa på dagen. jag njuter bäst och helst framför ett avsnitt av saltkråkan samt med en lyxig frukost som den ovan. hör själva. en froosh med smak av mango, vindruvor och två knäckebröd med favoritost plus paprika samt lax och avokado. kalas!
 
här är det plötsligt söndag och jag äter frukost med familjen som äntligen är komplett. jenny är hemma! och som ni vet är hon mer än saknad. förutom att krama om systra min tusen gånger extra tog jag cyklen och rullade långa vägen till en vän för flera timmar i solen och ett dopp i det blå. hur fint som helst!
 
i helgen har var kväll avslutats på samma vis. sida vid sida har vi somnat. jag och min syster. att viska om hemligheter och fnissa ända in på småtimmarna med en favoritperson är verkligen något av det mysigaste jag vet. på vykort nummer två ser ni en hannah
i solnedgången, under ett favoritträd där gäset är som mjukast och skuggan är ljuvligt sval. nu förbjuder jag allt som är regler och hjärnspöken. nu tar jag hand om mig. gör ni detsamma, och ha det fint! puss

Kommentarer
Postat av: rebeccajohnnysdotter

men åh, vilken underbaar vecka du har haft!!

2013-07-08 @ 14:12:16
URL: http://rebeccajohnnysdotter.blogg.se
Postat av: Kaffehörnan

Nu är inlägget slut nej nu. Ojoj vad underbart o läsa o se. Mycket intressant. Gött

2013-07-08 @ 15:29:08
URL: http://www.kaffehornan.se
Postat av: m.

En kul grej med den där boken är att jag tänkte precis som du! Önskade mig den i 18årspresent när jag redan läst den två gånger, bara för att äga den. Kände att så måste det vara för det spelar ju liksom ingen roll vart man öppnar boken, den är lika bra överallt. Kram

2013-07-08 @ 19:06:32
URL: http://kraftfalt.blogg.se
Postat av: rebecca

du är verkligen finast.

2013-07-08 @ 20:09:09
URL: http://spaceherosuits.webblogg.se
Postat av: ellen.

asså dina bilder! åh! och den boken, så underbar!

faktum är att jag är precis likadan när det gäller böcker.för visst är det underbart att få ha sin favorit bok i bokhyllan och kunna läsa de där sidorna som tilltalar en lite extra om och om igen!

2013-07-09 @ 11:25:49
URL: http://elleningridlisa.blogg.se
Postat av: Josefin

Är så avundsjuk på din vecka, åh. Men hur hur hur får du ett sådant fint filter som du har på dina instagram-bilder? Snälla berätta din hemlis. Vilka appar? Filter? Spricker av nyfikenhet och avundan!

2013-07-11 @ 21:06:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0