om pastellhus, pussar och pizza.

torsdag. och ett skepp kommer lastat med vykort i mängder! för i tisdags var jag både jag och benjamin lediga och passade på
att fara på en spontanutflykt! vi hoppade på tåget till efterlängtade österlen, närmare bästämt simrishamn, där njöt vi som aldrig
förr utav tusen kyssar, fotografier och solskenet som då och då dök fram. en alldeles underbart litet äventyr.
 
vi började med att kika in på en liten loppis strax vid stationen. där förälskade jag mig den fina plåtburken ovan som jag aldrig
införskaffade. varför jag inte gjorde det kan jag tyvärr inte minnas!
 

simrishamn är fylld av oändligt många vackra hus och självklart var vi båda tvugna att knäppa några kort framför de finaste.
 
ljuvliga rosenbuskar i massor och så jag. med bästa jordgubbsklockan och gigantiska monki-tröjan i favoritfärgen puderrosa.
 
väl i stan stötte vi på en liten vintage-butik som mest inkluderade herrskor och byråer men var väldans fin i alla fall. blir alltid lika pirrig när jag ser skyltar som den ovan, särskilt när det hänger pastellblå klänningar och prickiga blusar på galgar utanför.
 
sedan var det dags för den lunch som sedan skulle bli dagens guldstund. underbara apotekarens trädgård är en ljuvlig plats med medelhavsväxter av alla slag, tädgårdsmöbler, finporslin samt magiska gårdens café och vedugn som doftade nybakt ända ut på gatan. här går vi in! sa jag. 
 
under att bambutak med hängande växter och en fantastisk ljusslinga slog vi oss ned.
 
beställde vi mat samt ett litet glas vitt till mig och en öl till kärleken. 
 
tänk att man kan bli mer och mer förälskad i en person för varje dag som går. 
 
och så kom maten. benjamin beställde en pizza, gjord i vedugn med mozzarella och magiska tomater. och jag en surdegsmacka
som visade vara något helt annat än vad som sas så jag ändrade mig och fick en pizza jag med!
 
så himla fint café. 
 
det här var min första pizza på två år. sedan problemen har jag fått en ändrad smak och aldrig beställt pizza, förrän nu då jag såg grannbordets beställning och åh, en tunn botten, färska tomater, ruccola och så flingsalt på toppen. den var sannerligen god och
om jag någonsin ska köpa mig en pizza igen så ska det absolut vara här!
 
efter en massa prat, pepp och mys gick vi vidare genom stan. förbi flera fulla uteserveringar, ett sant tecken på sommar. 
 
två utav mina bästa vykort från denna dagen. benjamin vid hamnen och magsikt fina rosor.

och så tog vi bussen hem, precis i tid för mig att cykla och möta mamma vid havet, efter friskis och svettis för att ta ett väldans
skönt kvällsdopp. alltså, detta är verkligen en sådan dag jag alltid kommer minnas när jag tänker på sommaren tvåtusen tretton.
och i morgon far jag tillbaka till sommarstugan igen för att samla på mig fler sommarskatter. ha det fint! puss

Kommentarer
Postat av: Frida

Har visserligen skrivit några inlägg tidigare, men skriver det igen: Verkligen himla fina bilder du tagit på sistone!

2013-07-18 @ 21:59:20
URL: http://franfrida.blogg.se/
Postat av: ebba.

alltså du klär så himla bra i din nya frisyr hannah, så fint!

2013-07-19 @ 00:35:58
URL: http://kanelmoln.blogg.se
Postat av: Emelie

Vilken minnesvärd, vacker sommardag. Och fantastiskt att få pizza från listan, och att få återupptäcka något man inte trodde att man längre tyckte om. Man kan allt lura sig själv ibland. Men sedan är ju pizza annat än pizza, och så olika på olika ställen.. ;)

Jag är så nyfiken var det var för knas med surdegsmackan. Så surt när restaurangen inte håller måttet med beställningen, men det var tur att du fick en pizza i alla fall.

Du och Benjamin är ett så fint par. Och du är så bra på att verkligen uppskatta kärleken :)))

2013-07-19 @ 07:19:25
URL: http://sockerskrin.blogspot.se
Postat av: Klára

Fina bilder, är Sverige verkligen vacker. *.*

2013-07-19 @ 11:42:01
URL: http://iljus.blogspot.cz
Postat av: Cecilia Par

Kan inte annat än säga att din fina verkar helt totalt underbar. Tänk att ha en pojkvän som tycker om sådana utflykter. Så fint.

2013-07-19 @ 11:42:55
URL: http://famlafint.blogg.se
Postat av: A

Oj vad lik din pojkvän är någon jag träffade häromdagen. Har han någon äldre bror??

2013-07-19 @ 12:41:25
Postat av: Lena

Åh, ett av de finaste inläggen jag sett här i din värld finis. Älskar detta! Puss på dig

2013-07-19 @ 13:04:24
URL: http://lena.blo.gg
Postat av: Stina

Fina bilder!! var har du köpt dina finfina solglasögon?

2013-07-29 @ 14:01:14
URL: http://somewhere-in-the-milky-way.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0