om polkadots, stammisställen och boksommar.

onsdag. och här nedan kan ni se vilka fina fynd jag fick med mig hem från emmaus björkå i söndags. det plus myrorna är jag
och min syster absoluta stammisar på i halmstad. den här gången fick jag så här bra saker med mig hem: ett par superfina och
åh-så-mjuka byxor, porslinet jag nämnde här samt några böcker att fördriva kommande strand-dagar med. finfint!

har du något stammis-ställe? kanske ett café eller en butik du älskar? bibleoteket? gårdsbutiken? marrknaden eller mataffären? berätta! det vore så mysigt att läsa om. nu ska jag spendera min eftermiddag i klädd byxorna ovan. eller kanske tar jag på mig bikinin och njuter utomhus. men koppla av, det är sannerligen något jag ska göra i dag. ha det fint! puss

Kommentarer
Postat av: catarina

vilka fantastiska byxor, åh.

2013-07-24 @ 16:36:19
URL: http://creatingtoinspire.blogg.se
Postat av: Hanna

himla fint inlägg Hannah!
vi har två helt fantastiska caféer i stan; Torgstallet och Bar Prego. Torgstallets inredning är som hämtad ur en vintage katalog med bland annat gamla symaskins-ställningar som bord och omaka blommiga kaffekoppar. dit är det perfekt att gå om man vill plugga själv eller träffas ett stort gäng. Bar Prego bjuder på fantastisk italiensk mat/fika och de som jobbar där är helt underbara. när jag vill prata om viktigheter eller bara umgås med en vän går jag ofta dit.

2013-07-24 @ 17:40:18
URL: http://finarefinast.blogg.se
Postat av: Beatrice

Har det ultimata cafét i stan dit jag brukar gå och fika med mina vänner, dessutom jobbar en av mina bästa vänner där, så vi brukar fika när hon slutat.
De har omaka stolar och bord och allting är sådär mysigt och inbonat som det är i gamla hus, och det här huset ligger i Gamla Stan här där jag bor, Falkmanska heter det förresten.
Gott fika och goda mackor har de också, och helt överkomliga priser med tanke på vad hyran för byggnaden måste kosta. Värt ett besök om du åker från Halmstad och 20 minuter norrut på motorvägen bara!

2013-07-24 @ 18:40:14
URL: http://herbariumet.blogg.se
Postat av: M

Åh så fint! Ett café vid namn Kardemumma slinker jag in på så ofta jag kan på lunch, kaffe eller fika. Som finast när snön ligger på marken och det är kyligt ute. Jag har dessutom en riktig läslus och smiter in på varenda bokhandel jag passerar.

2013-07-24 @ 19:08:58
URL: http://blackbootsandcoffee.blogg.se
Postat av: agnes

Tillsammans i Halmstad är mitt andra hem just nu. Kan sitta där i hur många timmar som helst.

2013-07-24 @ 19:55:18
URL: http://detonera.blogspot.se/
Postat av: Saga

Det är så underbart när man väl hittar sånt perfekt!

Mitt favoritcafe är 44:an på söder i Stockholm. Promenaden dit är mysig som få, att gå hand i hand med någon fin prata om de gamla husen en passerar och se skylten som står utanför "Kafé 44" läser vi släpper taget om varandras händer.. Skuttar in genom den svarta dörren, hälsar på alla och sätter sig hos någon man känner eller nicka till någon Twittrare eller bloggare o bara dela ett hemligt leende.

Gud förlåt vad långt det blev, är oerhört god mat där + überbilligt! Finns inget kött och är ett vänsterfik + någongång ibland är det spelningar som tex Dolores Haze på kvinnodagen :)

Pussar

2013-07-24 @ 22:17:06
URL: http://demondiet.blogg.se
Postat av: Anonym

Kan du inte på nått vis visa hur du redigerar dina bilder på instagram? Typ printa steg för steg..Hur fina som helst!

2013-07-24 @ 23:48:37
Postat av: Lotta

åh så fint!

2013-07-27 @ 22:07:30
URL: http://enlitenlotta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0