om tiden som är pirrigt nära.

torsdag. och i dag är framtiden i fokus. om cirka tjugotvå timmar tar jag studenten och mitt bland allt
pajbakande, spellistskapande och kalaspyntande tar jag en paus för att filosofera om tiden som alldeles
snart är här. skolan tar slut och plötsligt är ingenting obligatoriskt längre. så, här kommer en liten lista
på sånt som jag drömmer om att göra de kommande åren. i framtiden.

Erdbeer-Pfefferminz

vi börjar med fem små men betydelsefulla viljor. se mumford and sons live, flytta till london med syster
min (för det har jag ju lovat), aldrig släppa bloggen, alltid hålla min älskade älskade familj nära och unna
mig en film till min analoga kamera, det som är lättare sagt än gjort.

Ocean of Emotion

en dag skulle jag vilja skriva en bok. kanske en novellsamling med alla mina kärlekshistorier! och när
jag går i pension, då vill jag skriva en hel roman. eller kanske en deckare? nåväl, jag har tid på mig att
fundera. men att skriva är i alla fall något jag aldrig vill sluta med.
 
fashion is art | via Tumblr

någon dag vill jag tatuera mig också. allra helst ett ankare, som symbol för kärleken till kusten, havet
och sommarstället samt för hoppet, att inte ge upp fastän det tär något oändligt på själen. som de åren
med ätstörningar, en jobbig tid jag lärde mig obeskrivligt mycket utav och aldrig vill glömma bort.
 
Indie Birdy ▲  | via Tumblr

det finns några drömplatser jag så himla himla gärna vill besöka. därbland städerna paris, new york,
amsterdam, prag och så berlin, där jag inte varit sedan skolresan i nionde klass. så skulle jag vilja se
mer utav australien, england samt fara tillbaka till japan där jag bodde som liten.  
 
Found a place | via Tumblr

när jag, vid kanske trettio-års-ålder tänker på att skaffa familj vill jag flytta till ett torp vid kusten. 
ett rött med vita knutar att rusta upp, måla vitt, inreda och göra ett hem utav. älskar att fundera på 
sånt som inredning och hem. 
 
 Frolicking Feathers | via Tumblr
 
och på tal om hem. jag har sökt till en skola i malmö och om jag kommer in så måste jag så smått finna
mig ett eget hem. i malmö, eller kanske lund som är minst lika fint och precis lagom nära. jag drömmer 
om blomstrande tapeter,  loppisfyndande möbler och pastelligt pynt i det stora vita taket. med benjamin
vill jag bo. tanken på att få vakna upp bredvid honom varenda dag gör mig pirrigt leende. 

fashion is art | via Tumblr

eftersom jag är så sanslöst förtrollad av porslin vore det så himla fint att få jobba med det någon dag!!
att fynda fint porslin alltså, allra helst på second hand-och vintagebutiker, de är där jag trivs bäst och
kan kika runt i tusentals timmar. åh.

fashion is art | via Tumblr

i höst hoppas jag alltså på att börja plugga grafisk design i malmö. så, det jag i framtiden vill tiulera mig
som är formgivare och illustratör. tänk att få kunna göra vackra bokomslag och förpackningar samtidigt
som jag skissar på illustrationer, till barnböcker, exempelvis. så finns det ju radio-drömmen också, men
den tar vi lite senare tänker jag. 

5th September | via Tumblr
 
jag älskar musik. på alla sätt och vis. och jag vill inget hellre än att alltid ha musik i mitt liv. vare sig
jag sjunger, spelar, skriver någons texter eller kanske jobbar runt det, på radio exempelvis. det finns
få saker som kan göra mig så gott som en bra låt!

 ellocuencia

sist men inte minns husdjuren. katter och kaniner, de vill jag adoptera, ta hand om och älska så mycket
det bara går. tänk, i morgon är det dags. och jag är så pepp att jag inte vet vart jag ska ta vägen. men nu
måste jag i varje fall fortsätta hänga upp vimplar och blåsa ballonger. ha det fint! puss
 
                                                                                                                                        ph: weheartit.com

Kommentarer
Postat av: Beata

himla inspirerande och bra lista. framtidspepp!

2013-06-13 @ 20:30:06
URL: http://ringbeata.blogspot.se
Postat av: ellen.

så fint och inspirerande!
ha en kalasbra dag imorgon och njut!

2013-06-13 @ 20:39:08
URL: http://elleningridlisa.blogg.se
Postat av: Catarina

Jag vet inte om det här är din typ av musik, men jag tänkte tipsa om duon MS MR. Deras album hittas här:
http://open.spotify.com/album/3OzeRt6qBaj92n9yjiZBPt

Kramis

2013-06-13 @ 21:15:52
Postat av: Fanny

Hej fina du! Jag undrar bara hur du redigerar dina bilder i din uppdaterade versionen av VSCO cam? Dina bilder är så fina!!

2013-06-13 @ 22:27:27
Postat av: Sofia

Så fint du skriver, och dina drömmar påminner mycket om mina egna. Hoppas att du får uppleva allt det du drömmer om, du verkar vara en person som förtjänar det.

2013-06-14 @ 15:17:26
URL: http://sofajet.devote.se
Postat av:

skulle inte fina du kunna spela in en video där du sjunger en kort snutt av en låt, skulle vara så kul att få se. du är himla fin och de är säkert din sångröst också!

2013-06-14 @ 23:18:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0