om den första veckan i juni.

måndag. om prick fyra dagar tar jag studenten och här hemma planeras det för fullt. bullar ska bakas, pajer ska lagas, ljusslingor och vimplar ska hängas upp och skor ska putsas. ungefär. just eftersom denna veckan kommer bli en riktig fixar-vecka känns det alldeles särskilt fint att förra vecan var fylld med så himla många sommarbestyr! vi tar en titt.


veckan började med en ledig dag och hur startade jag inte den som bäst om med frukost på sängen, med mitt godaste blåbärsté och barnen i bullerbyn på datorskärmen? en nostalgitripp som passade alldeles utmärkt en sommarmorgon som denna. dagen min gick mest åt att sola och mysa, samt att plocka vita syrener att sätta i fönsterkarmen.
 
och här kommer ett klädval från veckan! precis som jag berättade här är en mjuk, prickig femtiotalsklänning, hatt och hallonröda läppar en alldeles utmärkt lagom festlig vardagskombination. just den här dagen spenderades med att varva studentplanering med vattenmelonsfika i trädgården. kalasgott! ps. tack för att ni berättade om era havsdopp. så himla fin kvällsläsning.
 

mitt första dopp i det blå togs redan samma kväll då jag cyklade till stranden för premiären av friskis och svettis utomhus! galet roligt och sommrigt på samma gång. och doppet? ett utav de bästa sakerna jag varit med om i år. alltså åh, det är nästan ofattbart
hur mycket jag älskar, älskar, älskar att bada. 
 
så blev det onsdag och jag startade min morgon med smörgås och en stor hallonsmoothie med valnötter på toppen. att använda randiga sugrör är ett väldans fint vardagslyx enligt mig. tips, tips! om kvällen for jag och mamma till göteborg för att gå på min
vän linneas studentfirande där det bjöds på god champange, spännande buffé, prat och pepp. 

dagen därpå vaknade jag upp i sommarstugan. min bästa plats på jorden, som ni vet. tog mig ut på en löptur längs med havet och avslutade med ännu ett härligt havsdopp. väl hemma välkommnade mamma med svenska bär, skogsbärste, fruktmüsli och frallor till frukost. alltså var detta en alldeles underbar start på dagen. 
 
frammot eftermiddagen for jag till malmö för att hälsa på i bästa elsa och elviras nya lägenhet! de hade fått det så himla snyggt.
vi åt lunch på deras nya hemsnickrade vardagsrumsbord. billig frukt i massor, avokado och en stor matvetessallad som jag tog
med. därefter gick vi runt bland stans bästa secondhandbutiker och njöt utav solskenet.


kvällen spenderades hos matilda som just tagit studenten! det är något alldeles särskilt med studentmottagningar som jag tycker
så väldans mycket om. middag, mys, musik, fint folk och ljusslingor precis överallt. en typsik hannah-fest heltenkelt! 
 
ännu ett klädval! den här gången var det betydligt kyligare i vinden och jag bar min bästa, secondhandfyndade jeansjacka utanpå asos-klänningen. med blommor i håret kände jag mig extra fin när jag tog mammas hand i min i jakt på ballonger, servetter, pynt och papperstallrikar till fredagens festligehter.
 
i lördags cyklade jag och jenny till havet för ett litet fotoäventyr. vi båda klädde oss i våra nya favorittröjjor dagen till ära! jag bar päronglass och hon sommarblå. alltså, dessa två tröjorna kan nog vara mitt absolut bästa köp i år.
 

om lördagskvällen hade jag en mysig middag i kvällssolen med mamma. bild två är ett vykort från veckans tredje strandbesök då jag och sofie tog oss ut på min veckas andra fotorunda. det märks verkligen att sommaren  är här när måltiderna sällan sker på en annan plats än altanen, cykeln rullar överallt och fotoäventyren blir bara fler och fler! och jag slår vad om att denna veckans dagar kommer innheålla minst ännu en fototur, ett flertal cykelturer och middagar i kvällssol. åh, ha det fint! puss
 

Kommentarer
Postat av: olivia

Hej, var köpte du dom byxorna som du hade på bilden när du cyklade? Jättefina!!!

2013-06-10 @ 12:43:59
Postat av: Frida

Så fint sommarsverige!

2013-06-10 @ 12:56:50
URL: http://franfrida.blogg.se/
Postat av: rebeccajohnnysdotter

ser ut som din vecka varit heelt magisk. Hoppas att denna vecka blir lika bra!!

2013-06-10 @ 14:03:07
URL: http://rebeccajohnnysdotter.blogg.se
Postat av: Matilda

åh vilken underbar vecka du verkar ha haft. glad måndag och hoppas den här veckan blir minst lika bra!

2013-06-10 @ 14:06:24
Postat av: Emelie

Din instagram är så härlig att följa :))

2013-06-10 @ 15:29:48
URL: http://sockerskrin.blogspot.se
Postat av: frida

gah så fint

2013-06-10 @ 16:12:36
URL: http://stummaord.blogg.se
Postat av: Lisa

finfint!

2013-06-10 @ 18:49:12
URL: http://popflickan.blogg.se
Postat av: Gabriella

Älskar att alltid få dina sammanfattningar som en himla fin start på veckan. Bästa peppen och inspirationen!

2013-06-10 @ 19:04:33
URL: http://morningmoments.se
Postat av: emelie

Åh din blogg är så himlans fin! Min absoluta favorit! Du är en sån förebild! Hela du är så himla vacker och din garderob skulle jag göra vad som helst för att ha! Om du ser det här skulle jag bli jätte tacksam om du svara! Vart redigerar du dina bilder så de ser lite sådär gammaldags ut eller hur man ska säga? Det är så himla fint! Kram på dig!

2013-06-10 @ 20:29:57
URL: http://emelieholm.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0