om fyra år gamla vykort.

lördag. på flickr där ni kan finna mina bilder har de nyligen gjort sig en liten makeover och åh, galet vad fint det har blivit. och
bäst av allt är att alla bilder som tidigare försvunnit på grund av för många uppladningar är tillbaka! detta firar jag nu genom att
visa några gamla vykort, nämligen från sommaren tvåtusennio. och min flickr finner ni här.
 

jag, min vän linnea och våra mammor åkte till stockholm för att se coldplay live. drömmen. hyrde en lägenhet på kungsholmen
med utsikten ovan. konserten var såklart ofattbart magisk och jag minns fortfarande gåshuden. hur håret sakta reste sig på mina armar i takt med att introt till fix you började spelas. åh.

resterande sommartid spenderades i stugan. bar slitna sommarskor och gick strandpromenader nästan jämt.


kameran var sommarens bästa vän och fick följa med mig överallt. den blåvita långklänningen som syns till på bilden ovan var också en favorit. och det gick inte en dag utan att jag snurrade upp håret i en knut.

sommarmat är lika med sallad och på den tiden var det pasta och proscutto som var favorit. helst med sockerärter, tomater och rädisor om jag inte minns fel. redan då var jag förälskad i sånt som blåvitt, seconhandfyndat porslin. 


ännu ett vykort från stockholm, på en restaurang med en nyinköpt portmonnä som egentligen var ett solglasögonfodral. och jag älskar det ännu, fastän det är slitet och rödrosigt av rouge som pudrat av sig då jag använt det som neccessär. 


sist men inte mins ett hav av smultronstrån en sen augistikväll. fyra år har gått sedan den sommaren och det är så himla fint att intressen som porslin, vintage och fotografi fortfarande existerar men att negativa tankar, ett vissnande självförtroende och den
där prestationsångesten är som bortblåst. åh, tanken ger mig lyckorus. ta hand om er och ha det fint! puss
 

Kommentarer
Postat av: lisa

så fint!

2013-06-08 @ 20:07:52
URL: http://popflickan.blogg.se
Postat av: frida

älskar fodralet!

2013-06-08 @ 21:17:44
URL: http://stummaord.blogg.se
Postat av: Sandra Leone

Vilken fin sommar. Älskar fodralet, alldeles sagolikt!

2013-06-08 @ 23:10:17
URL: http://lingers.blogg.se/
Postat av: Beatrice

Åh, finns det inte mer från den här sommaren som du kan visa? Verkar så fint!

2013-06-09 @ 15:02:02
URL: http://herbariumet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0