om veckan då jag tog studenten.

måndag. och så har ännu en vecka flygit förbi. det är en underbar känsla, på sätt och vis. för varenda gång jag slår mig ner för att sammanfatta sju dagars bestyr så ler jag brett över alla påhitt. lyckorus, kallas det. och det är den absolut bästa känslan jag vet. min senaste vecka summerar jag som studentveckan, då den stora dagen har varit allt som snurrat i mitt huvud. 

min måndag började med frukost framför saltkråkan med en gosig molly vid min sida och mitt bästa vintage-fynd på kroppen.
vykort nummer två visar min nya bästa sommartröja, och så ett superfint hårband med rosa rosor som fina beata pysslat i hop.
ni har väl inte missat bloggporträttet hon skrivit om mig? kika själva här. så himla duktig tjej!
 

här är ett klädval från när jag åkte på en två tre studentfirande om onsdagskvälen. prickig favoritklännig från hm, jeansjacka och väska från secondhand. och så förberedelserna inför studentfirande på vykort två. så galet pirrig känsla när allt var färdig pyntat, lagat, dukat och klart! för de som frågat är båda vimplar och pompoms från lagerhaus.

tosdagsfrukost och torsdagsklänning. ostsmörgås med sallad plus gurka samt fruktsallad med müsli, nötter och havremjölk var veckans absoluta favoritfrukost! klänningen är ett nytt secondhandfynd, ursprungligen från indiska. älskar färgen och mönstret! 
 
plötsligt var den stora dagen här! den som började med champangefrukost på skakiga ben och avslutades i skriksång på ett soligt flak. utan hämningar, utan osäkerhet. bara jag och min ofantliga lycka. och ser ni vilka kalasfina saker jag fick runt om halsen? ett mumintroll bland annat. åh, åh, åh. och jag lovar att ni ska få veta mer från dagen alldeles snart.
 
lördagen började redan klockan sex då familjen for till flygplatsen där vi sa adjö till jenny som nu är på äventyr i england. åh, jag saknar henne redan.  väl hemma kröp jag ner i sängen igen. tätt intill benjamins varma kropp och stannade där till i flera timmar. sedan började jag fixa fint efter gårkvällens festligheter. de finaste utav blombuketter sattes i vaser i mitt rum.

söndag är lika med söndagsmys. jag var fortfarande lycklig och sorgsen varannan minut och behövde nog andas lite för att förstå vad som i fredags hände. trodde aldrig det skulle vara en sådan mäktig känsla. på kvällen somnade jag dock med ett leende. nu är det ny vecka igen och jag tror det kommer bli den bästa på länge. ha det fint! puss

Kommentarer
Postat av: Emelie

Snacka om att det varit en unik och händelserik vecka för dig. Det har varit så härligt att följa!
Söndagsmys är för övrigt världens bästa tradition. Jag tror alla behöver bara vara i en söndag, för att kunna få summering på veckan. Och för att landa.

Svar: åh, ja det var det verkligen! vad fint att du också älskar söndagsmyset. det är den perfekta medicinen efter en lång vecka. puss och kram och ha det fint!
Hannah.

2013-06-17 @ 19:10:14
URL: http://sockerskrin.blogspot.se
Postat av: Beata

Åh, tack finis<3

Svar: puss och tack själv fina du! <3
Hannah.

2013-06-17 @ 21:47:46
URL: http://ringbeata.blogspot.com
Postat av: Maja

älskar dina bilder, dina texter, all inspiration, upplägget och hela din blogg!

Svar: åh, vad glad jag blir! tack så otroligt mycket, vad fin du är!
Hannah.

2013-06-17 @ 22:40:35
URL: http://vackeridiot.blogspot.se
Postat av: camilla

jag hade alltid trott att studenten var överskattad, men oj vad fel jag hade. så fin dag det var!
kommer sakna att se dig, ditt himla fina leende och dina vackra kläder varje vardag, hannah.

Svar: åh, vad du är fin camilla! jag håller med dig. studenten var överraskande fin! och jag kommer sakna dig, och även din fina stil! tusen tack camilla, du får aldirg glömma hur fin du är. ha det fint! <3
Hannah.

2013-06-18 @ 08:35:21
URL: http://fleurdecassis.blogg.se
Postat av: julia

åh vad fina/mysiga bilder och gratulerar till studenten!

Svar: tusen tack fina du!
Hannah.

2013-06-18 @ 15:43:53
URL: http://lethologica.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0