om att göra precis ingenting.

lördag. jag vaknar upp och känner hur välbehövlig en lång sovmorgon är. åh. efter stressiga dagar med frost och kyla var just denna marsmorgon något alldeles extra. med hjälp av lite vykort vill jag visa några timmar av att göra precis ingenting.


med lite vårsol i ansiktet öppnar jag ögonen och som vanligt om helgmorgnarna ligger jag och drar mig en stund innan jag går
upp. kikar igenom instagram och vine som jag skaffade för inte allt för länge sedan. superkul! ni finner mig som hannahellen.
så tar jag ner min fina kallender och passar på att fylla på med lite födelsedagar.


sedan gör jag frukost. äter en skål fruktsallad med björnbär, apelsin och äpple, ett styck finncrisp med ost och gurka samt ett
glas med yoghurt och müsli. tar efter en stund med mig frukosten ner till familjen. läser tidningen, lyssnar på radio och pratar
i kapp om veckan.


så här ser jag ut! mina bästa pyjamasbyxor finns att fynda på hm och minttröjan är en favorit från monki. himla skönt klädval. ungefär här bestämmer jag mig för att inte gå klädd i något annat på hela dagen.


men det löftet håller jag inte. för jag övningskör till ett firskis och svettis pass för att sedan duscha, äta en snabblunch och sedan slänga ner mig i sängen igen. läser en ny spännande tidning med finaste namnet. books and dreams. självklart är det reportaget
med elsa billgrens om lockar mig mest. 


och hur lycklig blir man inte utav solens strålar genom spetsgardinen? tillsammans med den här spellistan och den här låten
känner jag hur en ofantlig vårlängtan sprider sig genom hela mig. ljusblå himlar, fågelkvitter, uteserveringar, cykelturer och blommor precis överallt. åh.


med ett världsgosigt sälskap njuter jag vidare utav lördagen som nu blivit kväll och efter lite brocollisoppa och avsnitt av modern family svider jag om för att träffa en massa vänner i form av nittiodagarkvartillstudentenmaskerad. och vad är jag annars om inte lilla my! kalas. ha det fint! puss

Kommentarer
Postat av: Sofia

Hej!
Vart kan man köpa books and dreams, har nämligen inte sett den någonstans i Stockholm! Kramar på dig'

2013-03-16 @ 19:19:17
Postat av: Becka [fotoblogg]

Åh så fruktansvärt ljuvligt! Det är livet.

2013-03-16 @ 19:20:04
URL: http://photos-by-becka.fotoblogg.nu
Postat av: Linnea

Har du något tips hur man ska tänka och vad man ska göra när livet består av otaliga skoluppgifter, jobbsökande och måsten och man har slutat att glädjas och se det fina i vardagen? Då jag bara längtar till att veckorna ska gå så jag slipper denna stress och ångest av alla måsten som kväver mig?

2013-03-16 @ 20:48:36
Postat av: Sandra

Vad heter din almanacka, har länge velat ha en sådan :)

2013-03-16 @ 22:03:39
Postat av: emilia

vad mysigt och fint inlägg!

2013-03-16 @ 23:29:36
URL: http://emiliaminnies.blogspot.com
Postat av: Mia

Men myyyys, så himla fint!

2013-03-16 @ 23:34:53
URL: http://miassenda.blogspot.se
Postat av: nellie

åh vilken mysig dag du verkar ha haft. och supermysiga bilder, fint!

2013-03-17 @ 00:35:06
URL: http://domfyraarstiderna.blogg.se
Postat av: Sandra Leone

Du har så otroligt hemtrevliga bilder. Jag älskar Elsa Billgren, hon är så otroligt härlig!

2013-03-17 @ 17:56:12
URL: http://lingers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0