om sommarlängtan, kärleksoro och hallonte.

del 3.


Tumblr_mg2ngf8rgy1qgn6feo1_500_large
tips på böcker och filmer? 
abolut! här är lite favoriter i blandade kategorier. se föräslad i rom, hannah och hennes systrar, le mierables, julie och julia, l.o.l eller take this walz. läs kapitulera omedelbart eller dö, ett ufo gör entre, himlen börjar här, sommardöden eller just kids. 

 

ååh, vart har du köpt den enormt fina klänningen? den här klänningen kommer från hm.

 

du och Benjamin är verkligen så himla gulliga! vad är det gulligaste/mest romantiska han gjort för dig? 

åh, tusen tack! han är verkligen världens finaste, och det är svårt att nämna något som har varit det allra mest romantiska men bara en sådan sak som att han köper halstabletter till mig när jag nämner att jag har ont i halsen, att han ger mig hans jacka när jag är kall och håller min hand genom precis allt är himla fint. 

vad har du för iphoneskal och vart har du köpt dem? förutom ett med mumin på som finns att köpa här så har ja gmina egna, såklart! i kategorin lyckolotteri kan du se alla. tre av dem finns att köpa på caseapp.se och vill man köpa någon utav de andra är det bara att maila mig! 

 

vad hände med ditt serveringsjobb/extrajobb? ja, vad hände med det egentligen? jag gjorde ett stort jobb på helsingborg julgala i november men därefter har det inte funnits några jobb till mig. men nu när våren är här lär det komma några fler, förhoppningsvis!

vad längtar du efter just nu? 
plusgrader, min student, att få gå utan strumpbyxor, bada och benjamin!

är du laktosintollerant eller vegan - eller varför dricker du aldrig mjölk till gröten? nej jag är inte vegan eller laktosintollerant men jag är, förtillfället överkänslig mot en hel del grejer. bland annat produkter med hög laktoshalt. men i ärlighetens namn tycker jag att mandelmjölk och soyamjölk är väldans mycket godare än vanlig mjölk! speciellt till gröten.


Tumblr_mhyjsaqrps1qfmsq5o1_500_large
åh jag är så orolig att jag inte kommer att träffa min drömprins! att jag inte hittar någon som är så bra som jag är värd att få. tankarna går hur jag verkligen kommer hitta honom, för jag umgås liksom inte med kompisar som har brett umgänge. hur träffar man andra människor då? jag vet egentligen att jag kommer hitta honom, men tankarna flyger iväg. funderade du också mycket på sånt här innan du träffade benjamin? fina du. såklart du kommer hitta någon! mina tankar har också snurrat sådär i bland, men jag lärde mig att när jag äntligen träffar drömmen så ska han förtjäna mig och inte tvärtom. jag är säker på att du är en supertjej som bara är värd det bästa. benjamin och jag hade aldrig umgåtts förrän vår första dejt. och det finns verkligen tusen olika sätt att träffa en kille på! han ska vara värd dig. punkt. så oroa dig inte, han dyker upp. puss!

 

ditt favorit te? alltså det måste vara clippers vita te med smak av hallon. underbart god!!

 

ska du gå någon studentbal? 
och i så fall vad ska du ha på dej? ja det ska jag! ska bli så himla kul, verkligen. jag har fyndat drömklänningen i en helt vanlig butik för inte så länge sedan. den ska bara sys till lite och sedan är jag redo! precis hur den ser ut är hemligt än sålänge men jag lovar att visa upp den när det närmar sig!

måste bara passa på nu att också fråga ifall du har några tips på hur du tog dig ur din ätstörning? (hittade nämligen din blogg nyss och har kollat gamla inlägg där du skriver om din ätstörning, verkar väldigt lik min och själv har jag precis börjat min behandling).  jag skrev en lista här på fem tips som verkligen hjälpt mig jättemycket. men, huvudsaken är alltid att finna viljan. du måste inse att lycka är inte lika med hur man ser ut och att livet kan vara fylld av så himla mycket fina saker som man inte vill gå miste om på grund av rädsla för mat. som att bjuda in vänner på middag i första riktiga lägenheten, ha picknick på stranden, åka på spännande resor och låta honom eller henne bjuda dig på fikat på första dejten. du är stark och du är bra och du kommer fixa det här galant, så länge du håller hårt i framtidsdrömmarna! tusen kramar till dig.

tror du på spöken? nej, det gör jag inte. men dock händer det mig allt för ofta att otroliga sammanträffanden dyker upp och det tror jag bara måste vara en övernaturlighet!

Tumblr_mgwvhx39hv1rjqcnpo1_1280_large

 


hur håller du ditt hår så vårdat och fint och långt? som nämnt växer mitt håt superfort, så att det blivigt väldans långt är inga konstigheter. dock måste jag klippa mig ungefär var tredje månad för att det inte ska bli allt för slitet. jag har hittat ett shampo samt balsam som jag älskar och använder var gång jag duschar. och det ända tips jag kan ge är väl just det. att finna ett shampo samt balsam som du tycker passar dig och sedan hålla hårt i det! det funkar för mig i alla fall! och tack för frågan, jag blir så smickrad!

vad ville du jobba som när du var liten? hade du några lite småknasiga framtidsdrömmar? åh, vilken rolig fråga! det ända jag kan riktigt minnas var att jag ville bli sångerska. jag hittade på låtar och sjöng nästan alltid. jag var med i kör och spelade en hel del instrument men allt med att åren gick insåg jag att kreativiteten, att få skriva, fotografera och måla var en större dröm!

jag har bakterierädslor. det är jobbigt, vad ska jag göra? precis som med ätstörningar är det, egentligen bästa sättet att bota rädlsan att möta den. precis som att jag behövde dra ner på mina regler kanske du behöver dra ner på dina vanor att till exempel tvätta händerna väldigt ofta eller inte våga besöka vissa platser eller röra vid något. möt rädslan, steg för steg och ta djupa andetag. allt kommer bli bra! och glöm inte hur mycket lättare och finare livet kommer bli utan rädslorna. hjärta.

 

kan du inte visa alla dina stickade tröjor i ett inlägg? 
det kan jag absolut! vilket fint tips. tusen tack!

 

vilka effekter använder du på dina instagram bilder? jag redigerar dem i appen vsco cam, använder först filter nummer fem för att sedan justera ljus och lägga på "fade". 

 

ph: weheartit.com


Kommentarer
Postat av: Clara

Ser fram emot inlägget med stickade tröjor, du har så fina kläder :)

2013-03-31 @ 19:02:25
URL: http://clarahedmans.devote.se
Postat av: Gabriella

Så himla fina och bra svar!

2013-04-01 @ 00:42:39
URL: http://morningmoments.se
Postat av: anna

Du är så himla bra och förtjänar verkligen en pojkvän som uppskattar dig! Jag Hoppas Benjamin gör det <3

2013-04-01 @ 21:35:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0