min cafévärld är det bästa jag har och det bästa jag vet.

frågelåda del tre.

 

Tumblr_ml94a5irfj1qcznsxo1_500_large
min bästa vän fyller snart 18 år och jag har ingen aning om vad jag ska ge henne. vad fick du när du fyllde 18 av dina vänner eller vad gav du dem? har du något tips på vad man kan ge? 
jag såg aldrig just siffran arton som något särskilt att gå efter när jag letade födelsedagspresent till mina favoritpersoner. och jag tror de uppskattade det. men om du vill köpa något särskilt just för att hon fyller myndig så tipsar jag om indiskas fina champangeglas och vinglas. toppenpresent att ta med sig in i framtiden! andra fina saker jag har köpt till mina vänner är lyxiga ljus, gigantiska burkar té och lyxiga hudcremer med underbara dofter och fina ettiketter.

 

hur många koppar te dricker du per dag? det där går verkligen i perioder men just nu skulle jag vilja säga att det blir ungefär två koppar om dagen. oftast dricker jag en kopp om morgonen och en kopp om eftermiddagen.i bland händer det att eftermiddagskoppen får en påfyllning också. då blir det tre!  

 

tips på hur man ska komma ur det blyga? jobba på självförtroendet och självkänslan! jag har själv varit med om att smarta saker existerat i mitt huvud men som inte kommit ut ur min mun just för att jag inte trodde att personer ville höra vad jag hade att säg. om du lär dig älska dig själv och lär dig förstå att dina ord visst är viktiga så kommer det blyga snart att suddas ut. puss och ps. jag finns alltid på mail för att peppa och hjälpa! [email protected].

 

klänningen du har köpt, den blommiga, var så hiiimla fin och jag vill också ha en sån, men hittar den inte på hemsidan. kan du lägga ut en länk? åh vad roligt att du tyckte om den! här är en länk! 

 

har du förslag på någon underbrar tv-serie som jag kan drömma mig in i de regniga sommardagarna? i sommar rekomenderar jag något peppigt och glatt, som new girl och glee eller kanske en brittisk deckare som morden i midsommer.  det är i alla fall vad jag vill kika på i sommar! tusen kramar!

 

Tumblr_mkqcda2wrs1ropc6xo1_500_large

 

har du noen gang vært i norge ? hva er dine fremtidige reisemål? jag har varit i norge, men tyvärr inte lika mycket som jag skulle vilja. det var en skidresa när jag var liten som jag inte minns så värst väl. i framtiden skulle jag vilja resa till new york, paris, amsterdam samt tillbaka till london, tokyo och berlin. och så norge såklart!

 

vad vill du jobba med? åh, du anar inte hur många gånger denna frågan har snurrat i mitt huvud! men det är verkligen en fantastiskt spänannade och rolig tanke! och det finns tre yrken som bubblar i mig just nu. formgivare, illustratör och att få jobba med radio. till hösten tänkte jag plugga grafisk design och jag tror det är precis rätt väg för mig att vandra!

 

jag undrar om du har någon alldeles särskild person som du inspireras av, klädmässigt och så vidare? främst kommer inspirationen från mitt liv, mina bestyr, hur jag inreder mitt rum samt instagram och pinterest. men visst finns det vissa ikoner som inspirerar lite extra. som exempelvis elsa bilgren och mamma.

 

 

hur träffades du och din kille? vi går i samma skola, fast han i en annan klass. vi hade bara pratat ett par gånger, över lunchen i skolan och vid något enstaka tillfälle i korridoren. vi log alltid mot varandra, sa alltid hej och det bubblade i mig varje gång. så jag tog mod till mig, frågade om vi skulle ta en fika och det gjorde vi. lördagen den tredje november. på bussfärden hem höll han om mig och där och då berättade han om sina fjärilar och där och då blev det vi.

 

åh, det teet såg jag idag och tänkte på dig när jag gick förbi den serien - mon amie. teet luktade såå gott och något som står på min te lista tills nästa gång. vad tyckte du om det? vad fint att höra! jag är fullkomligt förälskad i det. svart te smaksatt med rabarber och gräddarom, hur fint låter inte det? smakar som sommar. mumma! 

favoritbloggar? här kommer en hög favoriter, nyfunna som ständiga förälskelser. elsa billgrenniotillfemsofia byströmhjartesmilflora och wilderness.

 

Tumblr_ml2lavdm9h1rug9lho1_500_large

 

brukar du äta många mellanmål, och har du i så fall några tips? det är olika från dag till dag, beroende på hur hungrig jag är och sådär. men just nu älskar jag fruktsallader och smoothies bäst! kika gärna i ätbart-kategorin för mer inspiration.

 

vilka är dina bästa afärer? för kläder tycker jag bäst om asos.com, monki, hm och topshop, för accessoarer och annat fint älskar jag accessorize och när det gäller inredning är indiska samt secondhandbutikerna myrorna och emmaus i halmstad favoriter!

 

är du fortfarande rädd för kärlek? ja, det tror jag. och jag vet faktiskt inte vad mer jag ska svara just nu. men jag jobbar på det. för allt ordnar sig, glöm inte det!

 

och så undrar jag också hur det kommer sig att du vill vara så öppen med ätstörningarna? hjälper det dig att komma ifrån det? 
delvis är det absolut så! men för det mesta så är det för att jag själv vet hur himla jobbigt det är och hur galet fel det kan bli. jag kan stolt säga att jag funnit en väldans bra väg till lyckan och det skulle kännas så fel att inte dela med mig utav den. dessutom finns det en ofantligt fel bild av hur man ska vara och se ut i dag, normer som allt för många rättar sig till och statistik som visar att fler unga i dag har ätstörningar än någonsin. jag vill peppa alla dessa, jag vill vara där och hjälpa precis som de kalasbra personerna hjälpte mig! 

 

vad använder du för hårvård och kroppsvård? när det gäller hårvård använder jag bara shampo och balsam. punkt. alltid samma dessutom, sunsilk, den gröna flaskan. och när det gäller hudvård brukar jag byta mellan olika sorters bodylotion. älskar de som doftar och använder dem gärna i stället för perfum! 

 

är du frisk från din ätstörning nu? ja, utan tvekan! och det vill jag att ni ska veta, att det går att älska sig själv, det går att hitta ut ur mörkret, det går att finna lycka och viljan att leva. allting blir alltid bra tillslut, och livet är så mycket mer än det mina hjärnspöken sa. så himla mycket mer. 

 

ph: weheartit.com


Kommentarer
Postat av: Ellen

Du är bäst!

2013-05-21 @ 19:07:58
Postat av: Emelie

Historien om hur du träffade din pojk är så söt att jag blir helt varm och gosig i kroppen. åh! Så modigt av dig att fråga om en fika, också. Det var starkt!

Grafisk design, säg. Det verkar vara mycket på tapeten nuförtiden. Tyvärr har jag aldrig riktigt förstått vad det handlar om, men det är många som är väldigt foto-inriktade som intresserar sig för det (vad jag märkt). Och på det så tar du ju riktigt fina bilder :)

2013-05-21 @ 19:20:13
URL: http://sockerskrin.blogspot.se
Postat av: Mathilda

Åh du tittar på glee <3 Vilken är din favoritkaraktär? c:

2013-05-21 @ 21:08:07
Postat av: Elin

Åh herre vilken underbart härlig blogg du har!!!
Har suttit här och klickat runt och bara sätt mer och mer saker jag känner igen mig i. Sätt video, mumin muggar, lena anderssons illustrationer och allt sådant jag älskar!
Kommer tillbaka det kan du lita på :)
Kvällslycka!

2013-05-21 @ 21:27:22
Postat av: HANZA

om du vill jobba med radio så tycker jag verklugen att du ska börja med pocaster !! jag skulle iaflyssna på dej :) du har så mysig röst. men jag undrar om du går i skolan hela dagar? för det verkar som att du alltid är hemma tidigt? :)

2013-05-21 @ 22:38:12
URL: http://hanza.blogg.se
Postat av: Anonym

Har du goodreads.com? Isf vad heter du där? :)

2013-05-21 @ 22:46:22
Postat av: envadur

Du är helt fantastisk, helt fantastisk :)

2013-05-22 @ 06:29:43
URL: http://envadur.blogg.se
Postat av: Mia

Jaa börja med podcasts!!

2013-05-22 @ 15:40:37
URL: http://miassenda.blogspot.se
Postat av: Johanna

Jag undrar vad för ätstörning du hade, hur/hur länge du behandlades och hur du bestämmde dej för att du inte var tjock, utan egentligen för smal. Sedan undrar jag även på ett ungefär hur mycket du väger och hur lång du är, samt hur du fortfarande kan vara så smal men ändå normalviktig.

2013-05-23 @ 19:21:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0