medan solen skiner, gräset växer och fåglarna sjunger.

frågelåda del 1. 

Tumblr_mgtzokux8f1qbq203o1_500_large

 

 

fyra fabulösa boktips och tre favoritsorter av te skulle vara himla fint att få. fyra böcker är lika med kapitulera omedelbart eller dö av sanne näsling, det är så logiskt alla fattar utom du av lisa bjärbo, 100 meter lycka av maria nygren och himlen börjar här av jandy nelson. en salig blandning av böcker jag läste och fick känslor för sommaren tvåtusentolv. tre bra sorters te som passarsåhär om våren är clippers gröna jordgubbsté samt vita te med hallonsmak, mon amie-teet som jag köpte på ittala outlet och slutligen garants svarta rabarber-vaniljte. supergoda alla fyra!

 

har du dessutom något fint tips på mysiga mellanmål skulle det vara ännu en bonus! fruktsallad med kokkosflingor och valnötter, finncrisp med ägg, salt och peppar, persillia och eventuellt kaviar om man tycker om det! en smoothie på frysta sommarbär och banan är också supergott. kika gärna i ätbart-kategorin till höger för mer inspiration. puss!

 

vilken är det bästa årstiden enligt dig? jag brukar säga såhär. bästa månad? december! bästa årstid? sommar! för saltvattensdopp, grillkvällar, soliga balkonger, lata dagar på stranden, barbent och ledigihet är bland det bästa jag vet. åh.

 

kan du göra ett inlägg där du guidar dina bästa second hand affärer och loppisar? det låter som ett ofantligt bra sommarinlägg! jag ska absolut ta och samla i hop mina bästa loppisar och secondhand-butiker och göra en lista. tack för ett fint tips, puss!

 

hur lång tid tog det från det att du fick diagnosen ätstörningar till att du blev friskförklarad? det här har jag aldrig sagt förut, men jag vet faktiskt inte om jag är friskförklarad. vad det menas med har jag aldrig tagit reda på. men i oktober förra året sa de på bup att nu klarar du dig själv, och det har jag gjort. i dag mår jag så himla himla bra och kan förklara mig själv som frisk! men det tog precis ett år ungefär att kunna känna så.

 

hur lång tid tog det för dig att inse att du var sjuk och behövde ändra på dig? det har jag skrivit om här. men kort sagt så blev dagarna gårare och gråare och livet gick ut på längtan efter lyckligare dagar. en dag, som skulle vara lycklig var en övernattning och bio med en finfin vän men jag var så energilös och nästintill svimfärdig att jag inte kunna njuta av den. då insåg jag snart att det hade blivit alladeles för fel. 

 

 

Tumblr_mk3tqgtoxo1qzyrwvo1_500_large

 

 

favoritfilm? i går såg jag marie antionette för första gången i mitt liv och den var så himla fin. främst på grund av kläderna, miljön och att allt allt allt var i pastell. tre andra filmer du inte får missa är hannah and her sisters och to rome with love, två woody allen filmer jag avgudar samt l.o.l, med miley cyrus i huvudrollen som blir förlälskad i en utav de finaste pojkar, och besöker paris. musiken i filmer är dessutom fylld av lyckorus.

 

har du något tips hur man som liten och ny bloggare får många läsare? jag rekomenderar att inte fokusera för mycket på att få många läsare. var dig själv, oroa dig inte så mycket och försök att blogga varje dag så finner du snart vad som är din grej. vad som gör din blogg speciell. tänk på den som en virtuell dagbok! en blogg ska hjälpa dig, inte stressa dig. puss!

 

vilken är den bästa tv- serien? åh, jag diskuterade just detta i fredags med några fina vänner. att det finns så många och att der är så fint att få dyka in i någon annas värld för ett tag och att det kanske är så att man faller för just den känslan än själva serien. fast det finns såklart några serier som gör mig extra lycklig. girls, glee, new girl och modern family är precis sådana. tips, tips!!

 

hur var du när du hade ätstörning? vad åt du? räknade du kalorier? ledsen. det tog ett tag att hitta tillbaka till hoppet, att hitta ett ljus att följa, en mening med allt. men när jag äntligen förstått hur mycket fint det finns i livet så blev jag i stället konstant fylld med lyckorus och det var nog just det som gjorde mig frisk så fort. när allt var som svårast åt jag aldeles för lite och visst, jag kikade på förpackningstabellen men jag räknade aldrig kallorier. mitt mål var att bli nöjd med spegelbilden men i dag vet jag att en viktnedgång absolut inte är rätt väg att gå. det var självkänsla som fattades mig. det var insidan som jag behöve jobba på.

 

kan man mejla dig utan att oroa sig om att störa? 
absolut!! jag vill så himla gärna hjälpa. blir bara glad! puss!

 

gillar du att resa? åh, absolut!! älskar det. just nu vill jag allra helst resa tillbaka till london och tokyo samt gärna till amsterdam, berlin, new york och paris. underbart att drömma om.

 

 

Tumblr_mhkdnq4qag1qmtqugo1_500_large

 

 

vad ska du göra efter gymnasiet? jag har sökt in till fyra olika universitet där jag vill läsa grafisk design. omkring den första juli kommer jag få reda på om jag kommer in eller inte vilket innebär eventuellt lägenhetsletande och flytt. så galet pirrigt! och om jag inte kommer in tänkte jag jobba ett år, resa lite extra och pyssla med lite hemliga projekt. fint det med!

 

vad är det bästa med benjamin? att han tycker om mig precis som jag är (viktigt), att vi tycker om samma bestyr samt att han kan får mig att skratta så att jag kiknar vilket kan vara det finaste av allt. tänk att någon kan göra mig så ofantligt lycklig!

 

hur orkar man vänta tills drömkillen dyker upp? man slutar vänta och njuter av tiden som den är i stället. passar på att umgås alldeles extra med favoritpersonerna och är tacksam för att man har just dem omkring sig. planerar picnickar, resor, middagar och utflykter. plötsligt en dag, när du tycker om dig själv som mest och njuter av livet som mest dyker han upp och vänder uppochner på din värld. och det är precis så det ska vara.

 

hur redigerade du bilderna på inlägget "om lavender och citronsorbet"? tack för en smickrande fråga! jag redigerade dem som jag altid gör, drar på ljuset, ökar kontrast och skärpa samt lägger på ett filter som heter sepia. men den här gången ökade jag filtrets opasitet lite extra. 

 

vad äter du en normal dag? ge exempel och recept? jag är lite osäker på varför du undrar. jag minns när jag själv hade ätstörningar, då var det tryggt att fråga mamma hur mycket jag skulle äta för jag var så rädd för att äta för mycket. om det är därför du undrar så får du gärna maila mig, för precis som jag skrev ovan vill jag så gärna hjälpa! annars ätar jag det jag är sugen på, och gärna vegetariskt. puss! 

 

ph: weheartit.com


Kommentarer
Postat av: Christa

Fint inlägg! <3 Om du kommer till Amsterdam någon gång så kan jag kanske ge dig lite tips! Jag är Holländsk och föddes där. Amsterdam är fantastisk, jag älskar staden!

2013-05-13 @ 01:39:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0