om en pojke som jag.

lördag. och i dag är det dags för ännu en dos bok-prat. jag har nämligen glömt att berätta om en världsbra bok jag har läst! åh, det där med att lägga sig ner en stund, i solen, i sängen i soffan och ge sig in i en helt annan värld är verkligen ett bestyr jag allt för ofta underskattat. obeskrivligt underbart. jag vill även passa på att visa min nya marimekko-skål! ur den bjuder jag mina favoritpersoner på knapriga pastellkarameller när de kommer förbi!
 


the perks of being a wallflower. jag älskade den här boken redan från allra första stund. den handlar om charlie som, genom brev berättar om sitt första år på high school. han pratar om första kärleken, om nyfunnen vänskap, om musik, känslor och böcker och även om just handlingen kanske inte lockar dig så kommer charlie garanterat göra det. 

jag kände igen mig så himla mycket i charlie. hur han tänker, hans val och de där snurrande tankarna som han inte riktigt kan få tag i. men bäst av allt är alla de underbar citat som göms i texten. de är så fina att jag nu, under min sjuklingsvecka har bläddrat igenom boken återigen för att läsa de drömmande orden och känna samma känslor om och om. lyckorus, klump i magen skrattanfall och tårar i ögonen. läs den! njut av er lördag, och ha det fint! puss

Kommentarer
Postat av: bara en wallflower

boken är hur bra som helst, och man känner igen sig i charlie och man kan läsa om den flera gånger!

2013-05-04 @ 18:42:39
Postat av: Agnes

Åh vad roligt att höra för jag köpte den boken igår!

2013-05-04 @ 18:51:50
Postat av: Beata

Måste verkligen läsa den!

2013-05-04 @ 19:27:49
URL: http://ringbeata.blogspot.com
Postat av: Johanna

Vad härligt med ett boktips! :))

2013-05-04 @ 23:29:30
Postat av: Maria Z

Alltså den boken måste jag köpa nu. Har sett filmen och den var helt underbar! Boken lär ju vara 100 gånger bättre, minst ;)

2013-05-04 @ 23:41:30
URL: http://lovelyclouds.blogspot.se
Postat av: Emelie

Har hört en himlans massa om den boken, men än har jag bara sett filmen. Önskar verkligen jag hade mer tid att läsa.

Men du verkar vara en riktig boklus, du! Så härligt att ha ett intresse som ger en så mycket :)

2013-05-05 @ 07:32:17
URL: http://sockerskrin.blogspot.se
Postat av: Emma

Åh jag är så himla sugen att läsa den! Men vet inte om jag ska läsa den på engelska eller svenska, vad skulle du rekomendera? Är den svår att hänga med i och så när man läser den på engelska? :-)

2013-05-05 @ 21:21:08
URL: http://mylifebyemma.blogg.se
Postat av: Anna

Vet du vad boken heter på svenska? :)

2013-05-05 @ 22:46:42
Postat av: TIDSTJUVEN

Filmen är ju alldeles underbar, så jag måste absolut ge mig på boken i sommar. :)

2013-05-06 @ 15:32:02
URL: http://tidstjuven.com/
Postat av: Kajsa

Beställde precis hem den! Ska bli väldigt kul att se om det fina jag har hört stämmer :)

2013-05-06 @ 19:50:56
URL: http://mybigamerica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0