om femtiotal och lockiga sommardrömmar.

tisdag. de senaste dagarna har jag fått en liten idé i huvudet, en om håret mitt. för jag tycker himlans mycket om mitt långa, men tänk en sommardag, vid stranden efter ett dopp, i klädd femtiotalsbikini med saltvattensrufsiga lockar som slutar vid axlarna. jag knöt upp håret här om dagen för att se hur det skulle se ut. och jag gillar det! men kommer jag sakna mitt långa? åh, jag funderar vidare. berätta om hur ni vill se ut i sommar? pastel? femtiotal? röda läppar? blommor överallt? åh, och leenden. vi gör en lista att inspireras utav! vore så väldans fint att läsa om. ha det fint! puss
fotografi: jag

Kommentarer
Postat av: alice

Jag vill ha mitt hår uppsatt i hästsvans, iklädd i mina finaste tunna kjolar och lätta ljusa ballerinaskor. Alltid skrattandes med de finaste av människor.

2013-05-14 @ 18:12:35
Postat av: -

åh, superfint! tycker absolut att du ska klippa det kort, passar dig superbra!

2013-05-14 @ 18:19:24
Postat av: Matilda

du passar super i kort hår!
jag själv vill gå omkring med kort hår, fina och färggranna klänningar och kjolar. gärna blommiga eller prickiga :) ballerinaskor och med ett glatt leende hela tiden eftersom det är sommarlov, äntligen. som jag längtat.

2013-05-14 @ 18:41:42
Postat av: Matilda

Åh, jag ska gå i parker och runt loppisar med en snurrad lugg, bullar i håret på båda sidorna gjorda av luggen, brunbrända ben och mina bästa vita shorts och nya sandaler från monki!

Och förresten passar du alldeles förträffligt bra i kort hår!

2013-05-14 @ 18:50:37
URL: http://hitten.blogg.se
Postat av: Lena

Åh, du passar fint i det Hannah. Jag klippte av mitt direkt efter balen och kommer inte spara ut det igen. Trivs så bra i den här längden. För övrigt i sommar vill jag klä mig i blommiga eller prickiga klänningar. Om kvällarna klär jag gärna på mig en fin virkad kofta. Puss!

2013-05-14 @ 18:51:26
URL: http://lena.blo.gg
Postat av: Lillaviol

Jag ska trippa omkring i en tunn klänning och jag ska ha volangsockar i mina skor. Jag ska inte gå en meter i sommar utan en blomkrans i håret och en glass i handen. Sommaren är ljuvlig.

2013-05-14 @ 19:17:24
URL: http://sprallice.blogg.se
Postat av: Elin

det där skulle passa dig fin fint Hannah, men åh vad jag förstår vilket dilemma det måste vara, är i samma sits men har inte lika mycket att klippa av.

i sommar vill jag bära klänningar som matchar träden, blommorna, himlen. ha håret uppsatt i frisyrer, bära tunna skor eller varför inte kängor ihop med en fin regnjacka i sommarregn? det gör min ingenting. drömmer bara om solbrända ben och solblekt hår på grusvägar och skratt med mina bästa personer.

2013-05-14 @ 19:26:18
URL: http://cinquantejours.blogg.se
Postat av: Hanna

åh, i sommar ska jag spatsera runt i klänningar (gärna från sugarhillboutique) som fladdrar runt benen och med ett par virkade ballerinaskor på fötterna. Mitt saltvattenslockiga hår ska jag sätta upp med en scarf och så ska jag införskaffa ett ljusrosa läppstift, det hade varit fint.

2013-05-14 @ 19:32:22
URL: http://finarefinast.blogg.se
Postat av: rebecca

men åh, fina fina du!

2013-05-14 @ 19:48:46
URL: http://rebeccajohnnysdotter.blogg.se
Postat av: Fanny

Oh, i sommar ska jag bo i Stockholm och gå omkring i en prickig klänning som andas 50-talet, samt en blommig klänning á la 60-talsmodell ungefär hela tiden!

Kram, och tack för en fin blogg!

2013-05-14 @ 20:19:53
URL: http://fannylovisa.webblogg.se
Postat av: Sandra Leone

Jag vill strosa runt mina runda solglasögon, körsbärsröda läppar och helst en hand runt midjan. Lite solkyssta kinder och bara ben på det också.

2013-05-14 @ 20:22:57
Postat av: anonym

Jag vill klä mig i mina slitna låga docs, barbent, paisleymönstrat och med tygkassen om axeln på stockholms gator och parker när jag precis fått sommarlov. Jag vill klä mig i enkla klänningar med bikinin under på stranden i solen. Jag vill klä mig i sommarens alla färger så att det riktigt syns hur lycklig jag äntligen blivit och hur lycklig jag kommer bli. För sommarlov.

2013-05-14 @ 20:24:53
Postat av: Michaela Glansk

Bruna ben, fräknar, sommarslitet hår, rött hår som jag bara får på sommaren. Iklädd en blå/vir prickig bikini som är hög i midjan och verkligen andas vintage. Några blommor i håret, loafers och klänningen från & other stories som jag beställde hem igår. Vill känna mig lycklig från topp till tå, kunna äta den där glassen utan att tänka på att det vore bättre för min kropp om jag struntade i glassen och tog en löp runda istället. Att känna att det är okej att vara lite större kring magen än alla andra, och faktiskt älska det. Åh så vill jag känna mig.

2013-05-14 @ 20:39:51
URL: http://himlavalvets.blogg.se/
Postat av: Lydia

har haft samma dilemma som du. klippte axelkort (= klippte bort sisådär 30 cm) förra våren och jag ångrade mig verkligen inte! :) trivs mycket bättre i kortare firsyr och det är lättare att sköta.

2013-05-14 @ 20:46:28
URL: http://elementarpartiklar.blogg.se
Postat av: Alice

Låta solen bleka mitt hår tills jag kastar i en riktigt röd hårfärg, skapar kontraster mellan solbränd hy, färgglada naglar, leenden och möta upp vänner för grillkvällar, hitta en sommarflirt och smsa med in på småtimmarna, mysa, cykla hem i stora collegetröjor i nattmörkret. Och bara må så himla fint.

2013-05-14 @ 21:58:11
Postat av: Mia

Du ser ut att passa jättebra i det! Tycker du ska köra! Jag hade också långt förut och klippte axellångt, i början känns det jätteovant men man vänjer sig och jag blev supernöjd! Kul att testa nått nytt, och det växer alltid ut igen! Go for it!

2013-05-14 @ 22:23:33
URL: http://miassenda.blogspot.se
Postat av: Anonym

Svarer du på mail som blir skickades til [email protected]?

2013-05-14 @ 22:34:10
Postat av: My

Du skulle passa as bra!! I kort hår!
Super fint! :)

2013-05-14 @ 23:28:04
URL: http://marymy.blogg.se
Postat av: Sofia

Du borde verkligen klippa dig så, det passar dig något så otroligt.
Jag ska försöka lära mig att acceptera min kropp och utseende för att efter tre år äntligen kunna gå i klänning eller linne, en slarvig knut i håret, blomsterkransar, mörka ögon och rödmålade läppar

2013-05-14 @ 23:34:38
Postat av: Thea Lovise

Snart drar jeg til Stockholm og da skal håret klippes kort igjen! Jeg skal gå rundt i kjoler og skjørt hver eneste dag med blomster i håret og smil rundt munnen. Så skal jeg dra til Spania og huden skal bli solbrun og sminkefri, så skal jeg ha korte saltvannslokker akkurat som du skriver og ha på meg en lett strandkjole dagene til ende. åh, denne sommeren skal bli den fineste.

2013-05-14 @ 23:43:29
URL: http://tlovise.blogg.no
Postat av: Emelie

I sommar vill jag se äkta ut. Riktigt äkta. Sådär vrållycklig-skrattande-springa-så-fort-jag-kan - äkta. :)

2013-05-15 @ 07:38:53
URL: http://sockerskrin.blogspot.se
Postat av: envadur

jättefint! du passar jättebra i det! och skulle du vilja ha tillbaka ditt långa så växer det ju faktiskt ut :)

i sommar vill jag framför allt se lycklig-på-riktigt ut. för gör man det så är man lycklig och det vill jag vara. sen vill jag klä mig i bekväma jeansshorts och chinoshorts och bära somriga linnen och pilotglasögon. och så vill jag bära somriga sommarklänningar när det passar sig. brunbrända ben och fräscha bikinisar vill jag också ha :) och gärna en glass i handen!

2013-05-15 @ 14:22:19
URL: http://envadur.blogg.se
Postat av: Felicia

I sommar kommer jag gå runt på Ölands mysigaste stränder i min röda, vitprickiga bikini med hög midja och håret uppsatt i en 40-tals frisyr.
Jag kommer också för första gången i mitt liv besöka Londons gator där jag under ljumna sommarkvällar kommer klä mig i mina allra blommigaste klänningar, körsbärsfärgat läppstift, min svarta hatt och bara ben.

Ps. Du skulle passa förträffligt bra i axellångt hår.

2013-05-15 @ 15:20:28
URL: http://feliciaasj.blogg.se
Postat av: Catarina

Du passar jättebra i det! Kör på! Jag har själv klippt av håret vid nyckelbenen och det är nog det bästa jag gjort. :)

I sommar vill jag gå omkring på Hultsfredsfestivalen i mina docs, midjehög lång jeanskjol, fin blommig magtröja och ett plommonstop. Med mina älskade aviators på näsan. Och helst en vinröd pösig kofta med pingvinärmar över det på kvällarna.

2013-05-15 @ 15:22:25
Postat av: wilma.

i sommar vill jag dansa runt i tunna sommarklänningar, med fräknar på näsan och blommor i håret. åh.

2013-05-15 @ 15:56:31
URL: http://paperthin.blogg.se
Postat av: frida

åh du skulle passa så bra i det hanna.

2013-05-15 @ 17:32:03
URL: http://marshimlen.blogg.se
Postat av: Emma

Vad ska man göra när man är så kär att man inte kan tänka, prata eller sluta le?

2013-05-15 @ 18:12:46
Postat av: s

åh det skulle säkert vara jättefint! :)
Själv drömmer jag om väldigt enkla, vackra, långa sommarklänningar som vajar i sommarvinden. Solblekt, långt hår och brun hy :')

2013-05-15 @ 18:22:49
Postat av: Tove

Jag vill bära korta enkla sommarklänningar. En svart långkjol med ett vitt linne. Ett rött läppstift och en fyndad jeansjacka. Sen vill jag skratta hela tiden och bada varje dag. Äta jordgubbar med mjölk och springa ute i skogen.

Älskar din blogg Hannah!

kram

2013-05-15 @ 20:19:54
URL: http://tovetankar.blogg.se
Postat av: fia-lotta

I sommar vill jag klä mig i blommiga sommarklänningar, fina kjolar och lite sextiotals inspirerat.
Jag vill klä mig i det som jag känner mig bekväm och fin i så jag kan gå med ett leende på läpparna och inga oroande tankar!!

2013-05-15 @ 20:35:33
Postat av: Josefin

Åh jag gjorde exakt samma sak förra året, klippte av mitt långa hår till precis innan axlarna.
Fördelar: Det fastnar aldrig i axelväskan, faller aldrig ner i maten och går mycket lättare att kamma ut + torkar snabbare.
Nackdelar: - man kan inte göra bra knutar och inte vissa frisyrer.

Men jag älskade kort hår och vill nästan klippa av det igen haha!

2013-05-16 @ 14:33:37
URL: http://luftenboriminasteg.blogg.se
Postat av: Elin

Åh du skulle passa jättebra i det!
Jag gjorde det för ett par veckor sedan, inte riktigt axelkort men jag klippte ändå av nästan 3 dm. Det blev himla mycket lättare att leva efter det måste jag säga! Men dock saknar jag mitt långa hår jättemycket också, samtidigt som jag trivs himla bra i min nuvarande frisyr! Så jag kan ärligt talat inte bestämma mig för vilket jag tyckte bäst om!

2013-05-16 @ 16:49:35
URL: http://eliinvictoria.blogg.se
Postat av: M

Fick hem världens finaste bikini idag. Hade inte ens vågat hoppas på att den skulle passa men den satt verkligen som en smäck. Den är röd i femtiotalsmodell med hög midja och små vita prickar, samt polkarandig kant på trosorna och bandet runt nacken. Och idag var det så strålande fint väder att jag kunde sola i den på balkongen. Åhh men jag längtar till stranden !!

2013-05-16 @ 17:28:50
Postat av: matilda

I sommar ska jag börja använda klänningar oftare, ljusa och kanske till och med blommiga. Jag föredrar thights istället för shorts så om jag inte har klänningar har jag nog stora t-shirts eller liknande. Jag kommer gå med låga vita converse och håret löst med naturliga lockar.

2013-05-16 @ 20:03:56
Postat av: rebecca

i sommar så ska jag spatsera runt i blommiga & prickiga klänningar. jag vill känna att jag trivs med mig själv.

2013-05-17 @ 12:28:23
URL: http://spaceherosuits.webblogg.se
Postat av: Melinda

det jag skulle tipsa om är att klippa lite grann, kanske lite mindre än det du har på bilden för då växer det ju ut snabbare om du nu skulle ångra dig :)

2013-05-17 @ 16:36:13
URL: http://thelifesroad.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0