it's a time for hot chocolate by the roaring fire.

tisdag. och jag bakar ostkaka med safran och apelsinkopott till pappa. ett tack till honom som även värmer
mig när hela huset osar jul. är hundvakt och pysslar med illustrationer och närmar mig deadline på sånt jag
inte känner mig klar med. sådär är min dag. rörig, men jag mår väldans bra. tänker att när jag kommer hem
från jobbet ska jag belöna mig själv. saffransgott och julfilm med fint sälskap. hur bra som helst! till alla er
andra som planerar filmmys kommer här fler förslag och favoriter! ha det fint! puss
 
del två.

UntitledTumblrThe Holiday | via TumblrThe Holiday, Movie: Tour Rosehill CottageThe Holiday (2006) Quote (About decent, love, man)Resultados de la Búsqueda de imágenes de Google de http://1.bp.blogspot.com/-aX9NjmbQ-dw/Tbg90J4GN6I/AAAAAAAABWA/uNbGRvY69SI/s1600/tumblr_ldz3gqCosV1qzmmhbo1_500_large.jpg
 
the holiday.
 
en underbara kärlekssaga där två kvinnor byter hem över julen för att laga deras brustna hjärtan. amanda,
spelad av cameron diaz far till en liten idyllisk stuga utanför london och iris, spelad av kate winslet flyttar
in i den lyxigaste villan i los angeles. men mitt i det som skulle bli en lugn, skön och problemfri semester
knackar kärleken bokstavligen på dörren, och tack vare supersygga jude law och jack black blir ingenting
som väntat. jag faller alltid lyckotårar till sutsenerna i den här filmen! snälla, se den!
 
Shattered Pieces.MoviersWhere Are You Christmasthe grinch  | via TumblrUntitled

grinchen - julen är stulen.
 
en rolig familjefilm med jim carrey och en liten taylor momsen i huvudrollerna! i den lilla byn whoville är
julen den största händelsen på året som gärna ska firas med så mycket glitter och festliga ting som möjligt.
men utanför byn, på ett högt berg bor grinchen. en grön, skrämmande varelse som hatar julen och som nu 
har fått nog med bjällerklang och sång. han bestämmer sig för att förstöra julen, och är i full gång när lilla
cindy lou träder in i hans värld och förändrar allt. en världsfin film men mycket skratt!!
 
decemberTumblr
Tumblrharry potter gifschristmas at hogwarts | via TumblrFacebook"some infinities are bigger than others."Badigeons - Neville Longbottom: Hard as FuckUntitled | via Tumblr
 
harry potter och de vises sten.
 
jag tror det är få som inte har sett denna fantastiska film, men har ni inte det så är det ett måste på julfilms-
listan! det är den allra första filmen om harry potter, pojken som överlevde. allt börjar med att harry får ett
brev från hogwarts, skolan för häxkonster och trolldom. och snart har han träffat två bästa vänner som till
-sammans med honom utger den fantastiska trio som ska lösa vad-det-än-är för mystiskt som håller på att
hända på skolan. mitt i allt firar de jul dessutom, vilket är väldans vackert. se, se, se!!
 
NewGirl109.jpg 764×509 bildpunkternew-girl-109-1.jpg 704×400 bildpunkterNewGirl_Xmas3-ScA11_0147.jpg 653×435 bildpunkterthe-23rd-gifs-new-girl-28104097-500-259.gif 500×259 bildpunkterthe 23rd gifs - New Girl Fan Art (28104132) - Fanpop fanclubs-Episode-1-07-Christmas-Promotional-Photos-new-girl-26657838-595-397.jpg 595×397 bildpunkter
 
new girl, the 23d.
 
det här julavsnitter av new girl får absolut inte missas! shchmidt köper en hemmagjord perfym till cece, jess
och pauls relation är på spel när det visar sig att deras känslor inte är detsamma och winston lever lyckan på
rullskridskor samt försöker prata lugn i nicks mamma som oroar sig för att nick inte ska hinna hem till julen.
kärlekstrassel, tokigheter och en magisk åktur på candycane-lane. alltså, jag vet inte vad det är för period jag
är i just nu, gråter till allt, även denna episod som har ett galet fint slut. jag älskar lyckliga slut. åh!!
 
                                                                                                                                             ph: wehearit.com


Kommentarer
Postat av: Lotta (livet i Rom)

Bra lista!

2013-11-19 @ 15:59:28
URL: http://unacasaitaliana.se
Postat av: Sofia

så bra filmtips!

2013-11-19 @ 19:19:26
URL: http://skimmer.blo.gg
Postat av: spetsflickan

Åh, julen! <3

2013-11-19 @ 20:05:47
URL: http://spetsflickans.blogg.se
Postat av: rebeccajohnnysdotter

Vad mysigt och ¨the holiday¨ är ju så fin!!

Postat av: Ebba Molin

Så himla mysiga filmer! Ääääälskar New Girl <3

2013-11-19 @ 21:52:31
Postat av: Fanny

Älskar Harry Potter och de vises sten!!

2013-11-19 @ 22:11:31
URL: http://www.fannylovisa.webblogg.se
Postat av: Emma

The holiday är en av mina absoluta favoritfilmer! Den är så fin!

2013-11-20 @ 19:50:29
URL: http://tragiskt.blo.gg
Postat av: Isabella Berger - Fotografi

Åh tack för filmtipsen! :D The Holiday är ju så så så mysig! En annan julfilm som jag tycker är väldigt rolig är Bad Santa, inte riktigt en typisk julfilm men, rolig. :)

2013-11-21 @ 14:52:06
URL: http://szalai.blogg.se
Postat av: olivia

åhh vet inte hur många gånger jag sett julen är stulen. en barndomsfilm verkligen, så himla mysig!!

2013-11-25 @ 16:25:56
URL: http://olivianellyselma.blogg.se
Postat av: sigrid

ÅH! Kan inte du ge dina bästa inredningstips? Var du får din inspo ifrån? har verkligen börjat intressera mig för det, och du har det så superduperhemtrevligt! kram!

2013-11-26 @ 16:33:57
URL: http://sigridmariaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0