mina livsviljor.

torsdag. inför nittonårsdagen, i takt med att jag drömmer mig tillbaka till barndommen drömmer jag också
framåt i tiden. jag fick ett par frågor, i den senaste frågelådan om jag kunde publicera måste-göra-innan-jag
-dör-lista, i fall skulle ha en sådan, och svaret på den frågan är, tyvärr nej. jag har inga måsten. men jag har
viljor!! och här kommer de. tolv viljor som får mitt hjära att dansa av framtidspepp!!

Beyond this
 
nummer ett är att öppna ett café. ett med vintagefåtöljer, stora träbord, affisher och tavlor med guldramar på
väggarna och stora kristallkronor i taket. där vi serverar ekologist och vegetariskt, eller kanske franskt? det
ska vara en uteservering också. med sköna stolar och högtalare så att den väl valda mysmusiken inifrån kan
höras ut. åh, vilken pirrande dröm!
 
Canon
 
nummer två är om drömjobbet. att kunna frilansa som både skribent och fotograf. för det finns få saker jag
brinner så mycket för som vykorten och orden!! vill bestämma över mig själv, och vara min egen chef. vill
skriva på caféer eller på mitt hemmakontor, åka på utflykter med kameran och fotografera människor, miljö
och mat. eller något annat som ger mig lyckorus!
 
And the shining as we fade into the night | via Tumblr

nummer tre är att pyssla med illustrationer. på något vis. mina mobilskal finns fortfarande här vilket är så
peppande fint men tänker att om jag får tid i höst att göra några fler vill jag att de ska säljas eller användas
på mitt vis. en liten hobby, en liten dröm. men lika älskvärd ändå. 

summer | via Tumblr

nummer fyra är att pyssla med musik. hur vet jag inte ännu. men kanske att vi skriver klart våra låtar.

November. | via Tumblr

nummer fem är att lära mig franska!! jag pluggade det på högstadiet men sedan tog det slut och det har jag
sörjt över ända sedan dess. en dag tänker jag ta tag i det igen. åka på en språkresa eller ta en kurs. oui, oui. 
 
5th September | via Tumblr
 
nummer sex. göra en podcast. om sånt som är viktigt, som ätstörningar, skeva ideal eller den så fantastiska
feminismen. eller om vardagsliv, vänskap och kärlek. eller något helt annat kanske? vi får väl se.
 
(3) Tumblr
 
nummer sju är att bli sådär upp-över-öronen-förälskad (och våga det). 
 
forever and always | via Tumblr

nummer åtta är att resa tillbaka till tokyo! där jag som nämnt bodde under mina första år. körsbärsblommor
och stora parker, maten, doften, miljön och musiken. kommer jag känna igen mig? kommer jag minnas det?
och så drömmer jag som vanligt om new york också. dit måste jag absolut åka snart!!
 
(2) Tumblr

nummer nio är att tågluffa. alltså, vilket äventyr! en upplevelsebomb att leva på i flera månader. tänk vilka
minnen, vilka vykort, vilka vyer och vilka berättelse man kommer ta med sig hem. kan vi inte åka nu?
 
in love with beauty | via Tumblr
 
nummer tio. att köpa tyger och slå mig ner vid symaskinen, lära mig övertyga otåligheten och faktiskt göra
färdigt ett plagg någon gång! en klänning helst. kanske i samma färg, med prickar som den ovan? det kliar
något oändligt i fingrarna på mig nu!! åh, kreativitetskärleken.
 
Roads less traveled by.
 
nummer elva. att bo i england. ganska underligt är det, när jag jämför hur lite jag har varit där med hur kär
jag är. men det är och verkar fantastiskt! och listan på städer jag vill upptäcka blir längre för varje dag som
går. om inte annat flyttar jag och jenny dit när hon tagit studenten, för det här är en dröm vi delar!
 
▬
 
nummer tolv. att öva och bli sådär superbra på någon maträtt som sedan kan kallas min. kanske en soppa,
gryta, paj eller någon typ av bröd till exempel!! ja. som ni märker är drömmarna många och i bland finner
jag mig med en ledsen min över att mina älskade idéer så sällan blir till verklighet. men sedan kommer jag
i håg att jag bara är arton, och kommer leva i många år till! så jag andas och glömmer alla krav. att jag ska
må bra är det viktigaste i dag. ha det fint! puss
                                                                                                                                            ph: weheartit.com

Kommentarer
Postat av: Ebba Molin

Åh, skulle kunnat vara min lista också... allt utom att sy hihi. kram på dig fina!

2013-09-26 @ 15:12:09
URL: http://molinebbas.blogg.se/
Postat av: Sandra Leone

Åh vilket megahärligt inlägg Hannah! Fick massor av framtidspepp

2013-09-26 @ 15:42:07
URL: http://lingers.blogg.se/
Postat av: Clara

åh sådan inspirerande lista, verkligen vad jag behövde en dag som denna!!

2013-09-26 @ 15:56:55
Postat av: rebeccajohnnysdotter

Alltså åh, vilken peppig lista! Du är så underbar Hanna!! Kram

Postat av: Sofia

Så himlans fina drömmar du verkar ha!

2013-09-26 @ 17:28:00
URL: http://skimmer.blo.gg
Postat av: frida

fan vad bra inlägg. jag vill också göra typ allt det där!!!

2013-09-26 @ 17:36:24
URL: http://stummaord.blogg.se
Postat av: ellen.

men så underbart det låter! Så otroligt fina viljor du har och låt inget stoppa dej för att de ska bli sanna! :)

och förresten så skulle jag älska att lyssna på en utav dina podcasts! kram

2013-09-26 @ 17:55:33
URL: http://elleningridlisa.blogg.se
Postat av: Anonym

Hannah jag har en fråga till dig. Det är en fin kille på min skola som jag inte känner och hans kompisar verkar inte vara något vidare. Men det är bara något med honom och åh jag skulle vilja lära känna honom. Men hur går man tillväga? Blir alldeles darrig när jag ser honom. Vad skulle du göra om du var jag?

2013-09-26 @ 18:45:45
Postat av: Evelina

åh, så fint allt låter. några av dina viljor har jag också på min lista, som att flytta till england, tågluffa, öppna ett café och bli super bra på någon rätt som blir lixom jag. som både min farmor och mormor har.

2013-09-26 @ 19:50:09
URL: http://cupcakesforbreakfast.blo.gg
Postat av: Evelina

åh, så fint allt låter. några av dina viljor har jag också på min lista, som att flytta till england, tågluffa, öppna ett café och bli super bra på någon rätt som blir lixom jag. som både min farmor och mormor har. och det där du skrev i slutet, om att du bara är nitton år, och du har hela livet framför dig, precis så måste jag börja tänka. tack för att du skrev det här, måste deffinitivt skriva ner det.

2013-09-26 @ 19:52:05
URL: http://cupcakesforbreakfast.blo.gg
Postat av: m.

Hej! Jag började läsa din blogg för ett tag sedan, när jag inte riktigt var på topp. Men du bidrog faktiskt till att jag började må bättre. Älskar alla vackra bilder och peppande texter, så inspirerande! Tack för en fin blogg, du är grym.

2013-09-26 @ 21:30:39
Postat av: Michaela

Åh, vi borde testa att skriva en låt tillsammans någon gång, blev så inspirerad nu! Och fortsätta drömma och känna att vi har hela livet framför oss, för det är ju så himla sant! Många kramar till dig fina vän<3

2013-09-26 @ 23:41:29
URL: http://cykelsyster.blogg.se
Postat av: Helena

Men åh så bra!!! har precis skrivit ett inlägg om vår tågluff. bästa saker ever. Puss!

2013-09-27 @ 00:40:22
URL: http://finasaker.blogg.se
Postat av: Emilia

Så fint!

2013-09-27 @ 17:08:30
URL: http://eewmiliaa.blogg.se
Postat av: Emelie

Vilka inspirerande och fantastiska viljor!
Själv har jag franskadrömmen gemensam med dig :)

2013-09-27 @ 19:08:04
URL: http://sockerskrin.blogspot.se
Postat av: lollo

åh jag drömmer också om att starta ett café! men det är en dröm som inte så många vet om. och känner igen mig så himla mycket i oron över att jag bara finns men inte uppfyller. jag vill leva, upptäcka och hjälpa innan min tid är slut. men jag måste komma ihåg att jag just börjat gymnasiet och det här bara är början. även om det inte alltid känns så. många kramar till dig fina, starka hannah!!

2013-09-27 @ 19:13:36
Postat av: Michelle

Du bara verkar så himla fantastisk. Ville bara säga det.

2013-09-27 @ 20:25:48
Postat av: HANNA

Guud vad fin lista!! vill också!! jag ska luungt äta ditt fik !! och jag kommer lyssna på dina podcasts om och om igen! kan du inte börja göra dom nuuuuuuuu!! :D

2013-09-29 @ 23:39:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0