om en sommarsummering.

fredag. nu börjar snart september ta slut, men fortfarande kan jag ge mig ut på mina löprundor i klädd tunna tröjor och cykla till jobbet med jeansjackan på, fortfarande sover jag i kortarmad pyjamas och går ut i bara ben om morgonen för att plocka björnbär
till min frukost. ännu finns alltså lite sensommar kvar, och det sista utav den tänkte jag ta vara på i dag!

det här är min sommarsummering. den var inte en utav mina bästa sommrar måste jag säga. kärleken tog slut och stressen tog över och i takt med att kärleken dalade gjorde också självkänslan det och september ha sannerligen inneburit att bygga upp den igen. nu är jag stark igen, och kan se tillbaka på sommardagarna med ett leende! frukost framför bullerbyn, barfotapromenader, livet i bästa sommarstugan och dans i prickiga klänningar. åh, vad fint det var!
 

den började med en student som var så mycket mer magisk än vad jag någonsin kunnat ana! och pyntat fint hade vi gjort! sedan blev jag förälskad i froosh, trots deras skeva budskap på etiketterna och åt det till frukost nästan varje dag. en sommarkväll som
var alldeles extra fin var när signe och jag åt indiskt på mitt bästa ställe i malmö. indian side. älskvärt!
 
jobbade hela veckorna och åkte till sommarstugan på helgerna. kvällarna på stranden, med foto i solnedgången och promenader i den svala sanden. och utflykterna, då vi åkte till smultronstället särdals kvarn och stannade på loppisar längs vägen var verkligen medicinen mot stressiga veckor.
 

den dagen jag minns som bäst och mest var när jag och allra käraste syster spenderade en hel dag i halmstad. efter lite shopping
gav jag henne en försenad konfirmationspresent i form av en picknick vid nissan. så gott, så mysigt, så fint. åh, galdet vad du är
bra jenny!! andra bra favoriter är exempelvis rebecca som spenderade en helg hos mig med mycket prat och skratt. eller en kväll
i elsa och elviras lägenhet där de peppade mig något oändligt eftersom jag visste att kärleken snart skulle ta slut.
 

sedan var jag alltså singel igen. vilket till en början mest var sorgset och tårfyllt. som pepp for jag upp till sommarstugan och blev utdragen på underbara äventyr av min allra käraste familj. som till vattenfallet till exempel, den vackraste vy jag varit med om i år! och trots att jag vaknade upp med tårar i ögonen så njöt jag något vidunderligt utav frukosten på altanen, och lunchen med finaste olga senare på dagen! tack familj, vänner och alla ni som läser det här. utan er hade jag aldrig överlevt mina sorgesagor. 


när tårarna tagit slut blev leendet större och större. håkankonserten på sofiero var en utav de bästa i mitt liv. att dansa och sjunga
ut mina känslor med tryggheten till syster vid min sida var magiskt. åkte till way out west över en fredag med det mest eminenta sälskapet och hade det så! galet! bra! mina morgnar började med frukost framför nostalgiserier som lotta på bråkmakargatan och många fina kvällar slutade med kalasgod mat i kalasfint sälskap. som den med signe och olivia. oförglömlig! 
 

augusti började lida mot sitt slut och jag fortsatte le!! besökte malmöfestivalen med härliga rebecca, tillät mig långa morgnar i min pyjamas med den godaste utav frukost och så köpte jag en tokigt fin katt-klänning som gjorde varje dag till en pepp-dag!!
 
sommarens bästa serie: thart's seventies show. sommarens bästa regn: te och känn ingen sorg på bioduken med ebba. sommarens bästa kvällsfika: cajsa bjöd på kloka ord och breda leenden, nybakat och goda ostar, kvällssol och sensommarvärme tills klockan slog midnatt. sommarens bästa självporträtt: ett jag-klarade-det-leende. nu ska jag ta på mig höstkappan för andra gången i år och ropar officiellt höst. hejdå jordgubb och saltvatten och hej kanel och krispvindar. ha det fint! puss

Kommentarer
Postat av: beata

ja, trots att sommmaren vart underbar längtar jag mer än någonsin till kallare väder.

2013-09-27 @ 11:55:25
URL: http://ringbeata.blogspot.com
Postat av: frida

så fina bilder

2013-09-27 @ 12:08:02
URL: http://stummaord.blogg.se
Postat av: Sandra Leone

Kände precis den sista sommarvinden blåsa förbi. Nu kan det bli höst på riktigt.

2013-09-27 @ 20:20:03
URL: http://lingers.blogg.se/
Postat av: Sofia

Vilken fin sommar du verkar ha haft!

2013-09-27 @ 20:34:10
URL: http://skimmer.blo.gg
Postat av: Becka [fotoblogg]

2013-09-27 @ 22:14:13
URL: http://photos-by-becka.fotoblogg.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0