när solen går i moln pratar vi viktigheter på satori.

lördag. och tusen tusen tack för alla varma ord i förra inlägget! alltså åh, jag blir så galet glad att det är fler än jag som tycker om min nya följeslagare! det lilla ankaret och jag är redan bästisar-för-alltid och var gång jag ser det blir jag tokigt pirrig utav lycka!! och jag lovar att berätta om pris och hur det kändes och så vidare en annan dag. kanske i en video? 


nu tänkte jag berätta om dagens cafébesök! jag och allra käraste syster åkte aldrig till köpenhamn som tänkt. i stället blev det bästa, bästa malmö och det gick ju minst lika bra, för vi kom hem både med god mat i magen och våra shoppingkassar fyllda efter denna efterlängtade vårdag.


när solen gick i moln och våra magar började kurra styrde vi stegen mot ett nytt och alldeles ny-öppnat café som jag så länge velat prova!! café satori ligger utanför hansa och har en kanske lite midre rolig uteservering, men en världsfin inredning.
 

se här!! kristallkronor, bio-röda soffor, träbord och stora ljus. färglada kuddar, glödlampr i kedjor och himla sköna fåtöljer.
 

och med ett drömskt sortiment där både vegetariskt, veganskt och raw-food blandas verkade det här sannerligen lovande! och
efter några långa minuters spaning på menyn som innehöll bland annat stenugnsbakade surdegspizzor, grillade mackor, sallad och soppa, jouicer, smoothies och bakelser tog vi våra beslut och slog oss ned vid fönsterkarmen.
 

det här var min mat! en raw-sallad med indisk blomkål, tomatsalsa, gula sultanrussin och kokosflakes. himla gott men ganska lite mat för en hungrig själ och kanske lite dyrt. nittiofem kronor. men jag är superglad att ha testat! och ps. bröd och hommus ingick men det tog jag inget av i dag. men det såg väldans fint ut!
 

allra käraste syster. jag är så glad att jag har dig. jag är så stolt över dig. du är så klok och kommer övervinna allt!
 

det här var vad jenny åt. en grillad surdegs-macka med mozzarella. betyg fem av fem hälsar hon! tips, tips!
 

att stället var nyöppnat märktes på personalen. himlans rörigt borta vid kassan och våra drycker blev förväxlade men väl borta vid fönsterkarmen smakade denna green-mango-smootie toppen!! 
 
här satt vi en lång stund och pratade sånt som kärlek, feminism, framtid och klädstil. typsika favoritämnen mellan oss! och nu sitter vi vid mitt skrivbord, hon mitt emot mig och alldeles snart ska vi ta fram gamla tidningar, blocket, saxen, varsin kopp te och lördagsgodheterna och spendera en trött ledig lördagskväll bå bästa vis. tusen kramar, och ha det fint! puss

Kommentarer
Postat av: Sosso

så fint!

2014-04-12 @ 22:02:05
URL: http://skimmer.blo.gg
Postat av: Bonnie

Åh vad hon är fin, Jenny!

2014-04-12 @ 22:35:08
URL: http://bonnieelinandrea.blogg.se
Postat av: nathalie.

gos.

2014-04-13 @ 08:33:42
URL: http://conscious.blogg.se/
Postat av: rebeccajohnnysdotter

Ser så himla gott och mysigt ut!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0