adjö till allt det gamla.

lördag. och vad gör man egentligen åt en pirrig mage och ett hårt bultande hjärta? att härda ut är inget jag lärt mig leva med. i stället pratar jag, packar, skriver, planerar, googlar och försöker få ordning på allt. jag är exalterad till tusen! samtidigt som jag sannerligen också är skakiga-händer-nervös. det är flytten jag pratar om. livet tvåpunktnoll. 
 

imorgon rullar bilen till skövde. och fastän jag säkerligen kommer komma hem och hälsa på himlans ofta, fastän jag redan har ett fint gäng fika-filurer som väntar och fastän jag har hel vecka framför mig med en väldans massa välkommnande aktiviteter och annat kalas så känns det ändå lite som ett a-d-j-ö. ett adjö till allt det gamla.


och för precis en vecka sedan sa jag adjö till något som sannerligen varit en superstor del utav mitt liv här hemma. mitt rum!! tjugo kvadrat. min lugna oas. sex år utav minnen. en plats där jag har pussat på pojkar och brunchat med favoritpersoner, fällt vattenfall utav ångest-tårar och skrattat mig så lycklig att magen krampat i flera dagar efteråt.
 

lite såhär såg det ut. på vykorten ovan syns sov-delem med sängen, min favorit-lampa från myrorna och min älskade mumin-poster samt soff-härnan med kuddhavet och stringhyllan. 


och här är mitt lilla kontor, skulle man kunna kalla det. längs bak står en stor hylla med magasin, kokböcker, lite porslin samt min kära vinylspelare som, tillsammans med tallest man on earth, bon iver och she & him ska få följa med till skövde!!


på skrivbordet kunde det se ut lite såhär i våras. skrivblock, ritblock, kollageblock, plåtburkar, ljus och blommor i massor.


och när jag bjöd på brunch kunde skrivbordet förvandlas om till ett matbord. alltså, hejja ikea för deras ultimata designa-själv
-skrivbord. elefant-kudden är en inredningsfavorit från svensk tenn som jag fick i julklapp av mormor och morfar.


nu ligger jag i min systers gamla säng och ser ut över mitt nya rum. samma prylar och ting men ändå alldeles anorlunda. lite mindre, men mycket mysigare! det ska bli fint att komma hem till det här, tänker jag. 


numera är det min allra käraste syster som bor i det där rummet. och, det känns faktiskt inte sådär sorgligt som jag trodde det skulle göra. inget utav det som förändras nu känns egentligen inte ett dugg sorgligt! bara bra, bara dags. jag är redo nu!! redo
för nytt!! redo för att säga adjö till allt det gamla. jag önskar dig en världsfin lördag! puss

Kommentarer
Postat av: Beatrice

Du har det så himla fint! Fick aldrig till det sådär hemma när jag bodde hemma, och har fortfarande svårt att få det sådär mysigt och inboat. Hoppas du får det minst lika fint uppe i Skövde!

2014-08-30 @ 14:28:52
URL: http://herbariumet.blogg.se
Postat av: Malene

Åh gud vad fint rommet ditt är! Så avund!

2014-08-30 @ 16:58:54
Postat av: Sofia

Åh vad fint!!

2014-08-30 @ 22:42:20
URL: http://skimmer.blo.gg
Postat av: Sigrid

Årh, alt held og lykke det nye sted! Jeg er sikker på, du nok skal indrette dig fint der også :)

2014-08-30 @ 23:46:57
URL: http://www.pipesurf.blogspot.dk
Postat av: Amanda

Hanna! Åh så länge jag följt din blogg. Nu när regnet börjar falla o mysmörkret komma fram sku jag gärna vilja veta mer om dina tv serier du kollar på! Gilmore girls? Modern family? Friends? Vad annat rekommenderar du? Kan du inte göra ett inlägg me dina favvo tv serier samt skriva lite kort o gott om dem? Superkramar åt dig :)

2014-08-31 @ 09:42:21
Postat av: Anna

Ditt (förra) rum är det finaste jag sett!
Det kommer bli så kul att följa med på ditt tvåpunktnoll! Du kommer klara det galant. :)

2014-08-31 @ 11:25:27
URL: http://enligtmyself.blogg.se
Postat av: Anna

Ditt (förra) rum är det finaste jag sett!
Det kommer bli så kul att följa med på ditt tvåpunktnoll! Du kommer klara det galant. :)

2014-08-31 @ 11:25:27
URL: http://enligtmyself.blogg.se
Postat av: Emelie - Lever drömmen i Paris!

det är en nystart, och det låter verkligen som att du kan omfamna det nya. lycka till!

2014-08-31 @ 12:38:19
URL: http://sockerskrin.blogspot.se
Postat av: Nathalie

Du kommer säkert få det asbra i Skövde! Längtar efter att få se dig skildra min stad via instagram och bloggen.

2014-08-31 @ 15:04:50
Postat av: Anonym

vilka är dina favoritbloggar&instagrams? :)

2014-08-31 @ 17:54:55
Postat av: Jennie

Lycka till med flytten!

2014-08-31 @ 18:27:22
URL: http://ineedyoutoneedmeback.devote.se
Postat av: frida

meeen va mysiga bilder. och stort lycka till med din flytt!!

2014-08-31 @ 21:11:01
URL: http://stummaord.blogg.se
Postat av: Moa

Så himla gosigt och fint!

2014-09-01 @ 11:36:57
URL: http://absurditeter.forme.se
Postat av: Monika

Lycka till idag, det kommer gå så bra!

2014-09-01 @ 12:41:00
Postat av: Elin

Bon Iver = heaven
Lycka till med flytten kära du!

2014-09-01 @ 13:25:41
Postat av: Alva

Åh så fint!! Vart har du köpt vinylspelaren? Eller vet du vart man skulle kunna få tag i en liknande ? :)

2014-12-11 @ 21:10:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0