▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼.

alldeles snart september. och höst. min allra bästa årstid.

jag längtar efter prassel under fötterna
efter morgonlöpning i krispig dimma.
efter att palla äpplen från träden och hoppa i lövhögar precis som när jag var liten.
efter lager på lager i klädval, stickat, ragsockar och guld och vinrött i massor.
efter rykande soppor utav pumpa, tomat och kantarell.
efter att toppa frukostgröten med björnbär från riset i trädgården.
efter långa långa cafébesök, inkluderat chai-te och morotsbiscotti.
efter promenader genom guldiga skogar och spöklika ängar.
efter kanelbulle-bak och min tjugonde födelsedag.

vad längtar du efter? berätta! så gör vi en lista i hop. ha det fint! puss
kollage av: mig.

Kommentarer
Postat av: Emma

jag längtar efter fina färger på träden när jag cyklar på morgonen till bussen med lite för tunn jacka, med stora sjalar virade många varv, te te te och serier och vinrött min bästa höstfärg

2014-08-21 @ 20:57:34
URL: http://mylifebyemma.blogg.se
Postat av: e

Tända ljus, tekoppar, kalla promenader, orangea löv, doften av bandrök när folk eldar, duscha varmt, byta till duntäcke, räkna ner till december:)

2014-08-21 @ 21:28:19
URL: http://beriz.blogg.se
Postat av: Daniella 🌙

jag längtar efter att sitta på hans rökplats i raggsocker, underkläder och tjocktröja och sedan krypa ner bredvid honom.

2014-08-21 @ 21:33:02
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
Postat av: Moa

att få fika länge länge med dig. byta ord och tankar med varandra. laga ett lite för trasigt hjärta. få allt att bli fint genom att göra alla höst-mys-bestyr med dig. ingen annan som bara vill vara. jag vill vara, bara någon annanstans.

2014-08-21 @ 21:35:23
Postat av: Alma

Jag längtar efter varje helg som vi kan ses och inte studier i olika städer tar upp all vår tid. Och jag längtar tills ångesten försvinner pga man suttit inne en hel dag med pyssel istället för att ta vara på sommarvädret, jag ÄLSKAR höstmörker med tända ljus, långa telefonsamtal och mysmusik!

2014-08-21 @ 21:51:06
Postat av: Hanna

Jag längtar efter att flytta till Skottland och upptäcka en ny stad och ett nytt universitet och ta reda på vem jag är när jag är bara jag och inte hon som bott i samma hus hela sitt liv.

2014-08-21 @ 22:07:33
Postat av: Alice

Längtar efter att lyssna på musik jag inte upptäckt än. Att läsa massa böcker.

2014-08-21 @ 22:34:28
Postat av: Sara

Varmt välkommen till Skövde i höst! Jag är själv uppvuxen i staden och jag tror att du kommer trivas alldeles ypperligt. Lycka till med studierna (själv börjar jag i höst läsa på civilekonomprogrammet i Jönköping)!

2014-08-21 @ 22:53:55
Postat av: Filippa

Jag längtar efter att titta ut på ösregnet som smattrar på fönsterrutan medan jag själv sitter inne med en bra bok i händerna. Jag längtar efter att få stå inne och baka och testa nya recept, utan att få ångest över det härliga sommarvädret utanför. Jag längtar efter gråa mysdagar, dagar att bara få vila på och strosa omkring i huset.

2014-08-21 @ 23:52:47
Postat av: Maria

Att jag spenderar höstens bästa månad, september, i Paris, delvis med min nyfunna livs kärlek. Det blir förmodligen inte filmigare och drömmigare än så i år, hösten är magisk! Speciellt med vin och hångel under brandgula träd längs Seine!?

2014-08-22 @ 00:01:55
URL: http://mrcloudman.tumblr.com
Postat av: Sigrid

Jag längtar efter känslan av närhet. Den där närheten som endast uppstår då man varit ifrån varandra alldeles för länge och äntligen ses. Den då man ligger nakna tillsammans för första gången på en evighet, och därmed äntligen känna både fysisk och psykisk närhet.

2014-08-23 @ 08:40:58
URL: http://sigridmariaa.blogg.se
Postat av: JoannaEmelia

Jag längtar efter soliga höstdagar där grå är en färg som inte existerar. Jag längtar efter att läsa nyinköpta böcker som ligger i en hög på mitt rum. Och jag längtar efter ljudet av regn som smattrar och slår mot mormor och morfars altantak.

2014-08-23 @ 13:35:22
URL: http://joannaemelia.blogg.se
Postat av: lisa

fint

2014-08-23 @ 15:32:31
URL: http://popflickan.blogg.se
Postat av: L

Jag längtar efter att ta tåget uppåt i Sverige för att spendera kyliga höstlovsdagar med min kärlek. Gå långa promenader med honom på dagarna och dricka te och spela kort på den inglasade verandan på kvällarna.

2014-08-23 @ 15:45:57
Postat av: Johanna

Jag längtar efter lyckan

2014-08-23 @ 16:53:17
Postat av: Andrea

Hösten är min favoritårstid också! Jag älskar koftorna, de tjocka tröjorna och att äntligen kunna dra på sig sina Dr. Martens utan att riskera att få kommentarer såsom "inte kan du väl ha kängor nu när det är sommar?!". Jag älskar mysiga tékvällar, varma filtar och spännande romaner eller fantasyböcker att läsa nonstop, ihopkrupen i ena hörnet av sängen. Jag älskar de färger som tar över och gör världen vackrare. Jag älskar att höra regnsmatter mot fönsterrutorna och att springa långa rundor i höstrusk och blåst med musik klingandes i lurarna. Jag älskar att just höstrusket får mina energinivåer att stiga i taket!
Hösten är också den värsta årstiden på året. När mörkret faller smyger sig depressionerna på. Nedstämdheten kommer allt som oftast när den som minst behövs och humöret blir en berg- och dalbana mer än någonsin. Mörkret är så mysigt; som gjort för att tända ljus och gotta ner sig i soffan framför en film. Men mörkret är farligt också. För psyket. Höst är som eld och vatten som möts någonstans i mitten.

2014-08-23 @ 17:35:49
URL: http://www.asall.blogg.se
Postat av: Wictoria

Jag drömmer om hösten, min allra bästa årstid, drömmer om regn, te och levande ljus. Om mustiga grytor, halsdukar, mina kappor och om att få se alla färger på träden. Drömmer om Sverige, svamp och älgjakten. Drömmer mig bort.... medans jag egentligen går mot våren i Australien, 30 grader och sol så är det liksom tvärtemot här. mer grillkvällar, vår nya lägenhet, mitt nya jobb, i en ny stad, ihop med min man på Australiens västkust,

2014-08-24 @ 08:08:55
URL: http://wictoriasresa.blogg.se
Postat av: Isabella - Szalai Fotografi

Jag längtar nog mest till alla höstvindar och höstoväder, ligga i sängen och läsa en bok, mysa under en filt med varm choklad medans vinden viner utanför. Att få rida runt ute i skogen i ösregn i min långa regnkappa.

2014-08-26 @ 19:10:55
URL: http://szalai.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0