jag vill inspirera och jag vill inspireras.

torsdag. i dag skulle jag ha en vilo-dag men klarade det inte det minsta. eller, det blev i alla fall inte alls som förväntat. jag har så himla svårt att slappna av nu inför flytten. det finns hela tiden saker att ordna och packa, människor att träffa och stunder att
ta vara på. så vad gör en då, för att byta fokus från stress till härlighet? pinterest, pinterest, pinterest.


▼den där uteplatsen. tänk om jag hade en sådan på bakgården! då skulle jag och vännerna sitta där och sörpla godheter ur vinglas om kvällarna. prata ut och prata på och så skulle jag låta spotify BARA spela jazz i bakrunden.
 
▼och balkongen. jag är så otroligt förtjust i elefant-tyget från svensk tenn och tänker att ett par kuddar i just det tyget skulle passa finfint där. känns som det ultimata stället att njuta utav en frukost på. mumms-mumms-jag-vill-ha-det-bums-bums.
 
▼jag älskar vitt. vitt, vitt, vitt!! ett rum med vit som basfärg gör att en kan styla med enklare prylar i stället, och på så vis blir det himla lättare att variera! och billigare! som med påslakan, plåtburkar, böcker i bokhyllan och puderrosa filtar och tyger.
 
▼och favoritkläderna ska hänga framme. punkt. 
 
▼är inte matplatsen ovan himmelskt? och så enkel! studentvänlig! pastell-stolar i olika former och slitet bord. blommor i en vattenkanna (som jag tänker är ett loppis-fynd) och tavlar i guldramar ovanför.

▼jag som ofta hänger vid skrivbordet drömmer om att byta plast-saxen mot en i guld, och de slitna mellanstadie-pennorna mot färgkoordinerade och noggrant vässade. och rosor, det vill jag alltid ha på bordet!!

▼svart och vitt i olika mönster. som sagt, det behövs inte mycket färg för att allt ska vara superfint, och snyggt.

▼och i det sista fotografiet älskar jag precis allt. nej, nu ska jag nog cykla och införskaffa mig en tidning så jag kan bli peppad utav ännu mer inspiration! hur låter det? tusen kramar, och ha det fint! puss
min pinterest.

Kommentarer
Postat av: Katri

omg. so. himla. fint. ♥

2014-08-07 @ 20:18:22
Postat av: Sofia

åh så himla fint!!

2014-08-08 @ 00:37:28
URL: http://skimmer.blo.gg
Postat av: Alice & Stina

Allt är så fint men gillar skrivmaskinen extra mycket!

2014-08-08 @ 16:13:28
URL: http://aliceochstina.blogg.se
Postat av: Ingrid

Hur går det med boende för dig i Skövde? Har du hittat något än?

2014-08-09 @ 12:34:09
Postat av: lisa

så fint

2014-08-10 @ 14:34:48
URL: http://popflickan.blogg.se
Postat av: Linnéa Elisabeth Johansson

Alltså.. Så fint! Alltihop!

2014-08-14 @ 19:27:13
URL: http://linneaelisabeth.blo.gg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0