när jag lyssnar på norah jones och regnet.

 onsdag. och så vips är det den sjätte augusti. poff! säger det. och tiden går. poff! säger det. och en jobbig
tanke dör. poff! säger det. och så väcks nya känslor. poff! så kommer det vara september igen. och jag har
flyttat hemifrån. och en ny del i mitt liv börjar. men innan det där, innan augusti är förbi..
 
We'll see

då vill jag träffa ebba som precis har kommit hem från ett superlångt år i nya zeeland! vi ska bruncha och
baka kanelbullar och hoppa från piren och prata tills vi inte orkar mer.
 
Tea Cups | via Tumblr

då vill jag ha hunnit städa igenom alla hyllor och lådor i rummet mitt. packa i hop porslinet och flytta in
hälften i min systerns lilla rum (vi ska byta) och hälften till mitt nya hem i skövde. pirr, pirr.
 
the trick is to keep breathing | via Tumblr

då vill jag sova ut. vila ut. njuta ut. ta vara på och ta hand om. sommardagarna. augisti. och familjen.

fashion is art | via Tumblr

då vill jag ha försmakat på hösten. det är äntligen té-tider igen! och björnbären! och de stickade tröjorna 
som kan plockas fram ur garderoben igen, alldeles lagom till kräftsivan. den bästa (års)tiden är nu.
 
Living in the Past | via Tumblr

då vill jag kidnappa favoritpersoner och upptäcka fler smultronställen. fina fik och utiksplaster. smaka på
morotskakor och hoppa från höga klippor. sånt som jag älskar att göra om sommaren. 

Tumblr

då vill jag sitta på uteserveringar och sörpla drinkar med fina vänner. hejdå-drinkar. sorgligt men sant.

Down by the water

då vill jag låta några dagar gå åt ingeting:et. bara böcker, en tidning kanske, ett gott mellanmål. en dag då
jag inte låter mig göra något från to-do-lista. inga krav. inga borden. inga måsten. en sådan dag minst. det
ska gå. bara hängmatteliv, djupa andetag och svala augustivindar.

fashion is art | via Tumblr

då vill jag knäppa en himla massa vykort som jag sedan kan hålla varmt om när kylan kryper på.

Take these broken wings and learn to fly | via Tumblr
 
då vill jag bada lite till, se på ett gäng filmer, lägga mig supertidigt, vara uppe supersent, kanske paddla,
kanske surfa, kanske bara krama om famijen hela dagarna för tårar kryper redan vid tanken på att vi inte
kommer ses varje dag längre. augusti kommer fortsätta finfinfint. åh. puss
 
                                                                                                                                           ph: weheartit.com

Kommentarer
Postat av: Sofia

åh så fint!!

2014-08-06 @ 15:25:23
URL: http://skimmer.blo.gg
Postat av: e

så spännande med flytt! :)

2014-08-06 @ 15:26:06
URL: http://beriz.blogg.se
Postat av: Erika

Jag med med flytta hemifrån, fast till kenya, helt själv. I ett är kommer jag vara borta för att studera, åka på safaris och sådant fint. Om 10 dagar flyttar jag för att gå på svenska skolan i nairobi. FÖLJ MED PÅ MITT ÄVENTYR!

www.erikaiafrika.devote.se

2014-08-06 @ 15:28:43
URL: http://erikaiafrika.devote.se
Postat av: Clara

Älskar dina sådana här listor, blir så pepp utav dem! Att gå ut och hitta på saker och inte bara sitta hemma :)

2014-08-06 @ 16:41:58
URL: http://clarahedman.blogg.se
Postat av: emelie

Låter som ett alldeles underbart augusti och starten till en underbar och färgglad höst!

2014-08-06 @ 22:05:33
URL: http://emeliesdiaries.blogg.se
Postat av: Emelie - Lever drömmen i Paris!

Vilket livspepp! Klart man ska njuta. Hoppas du finner tiden för allt detta, och lite till!

2014-08-06 @ 23:10:06
URL: http://sockerskrin.blogspot.com
Postat av: Izabella

Hej Hannah! Det här är en högst oväntad fråga men du har en blå jacka (parkas liknande) med spännen fram, som du använt på hösten. Jag undrar vad själva modellen heter och vad märket är? Vill verkligen ha en liknande nu i höst och vore så himla snällt om man kunde få lite information så man vet vad man ska söka efter... Kan du svara i kommentarsfältet kanske? Tack för en himla bra blogg också. Kramar <3

2014-08-07 @ 00:04:08
Postat av: Diman Dilir

mysiga bilder!

2014-08-07 @ 02:05:30
URL: http://nattstad.se/dimand
Postat av: Hanna- Ackribi

såå fint. har du hittat boende nu då? kram

2014-08-07 @ 11:08:03
URL: http://ackribi.blogspot.se
Postat av: louise

din blogg är så fin hannah, och du verkar så cool och stark!! vill höra allt om din flytt och utbildning!! kramar

2014-08-07 @ 16:54:29
URL: http://noservice.blogg.se
Postat av: sofie

måste bara få skriva en "åh så fin händelse" som jag var med om i förra helgen.
var ute och seglade med massor av härliga och fina vänner. vissa helt nya och vissa som man har flera flera underbara minnen med. vi var på en liten ö och precis efter middag kom det stora åskovädret. vi började de första regntimmarna med att sitta under tak, dricka vin och spela kort. men när en av killarna sätter sig på tvär och säger "vem är med på ett bad" rusar upp och hoppar rakt ner i hamnbassängen, hängde aaalla med. kicken av att vara mitt i en enorm hamnbassäng, när himlen är som mest öppen och regnet öser ner, blixtrarna är överallt runt om kring oss. det är naket och främmande människor, läskigt och spännande men med ett oslagbart lyckorus i hela kroppen. vill aldrig att sommaren ska ta slut. aldrig aldrig aldrig.

2014-08-09 @ 17:07:25
Postat av: lisa

åh din blogg är så bra. så himla fint inlägg!

2014-08-10 @ 14:37:31
URL: http://popflickan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0