inredningsdrömmen.

torsdag.  ledig dag, körlektions-dag, äta lunch med pappa och syster-dag, drömma om vårbestyr med
favoritpersonerna-dag och podcast-lyssnar-dag. alltså, en väldans fin dag!! och välbehövlig. för det är
just en sådan här dag som får mig att må bra. i skrivande stund sitter jag i jennys rum, hon ritar och vi
dricker té och lyssnar på det här i takt med att jag berättar om min inredningsdröm. 



här är några inspirerande fotografer från min pinterest.  vill ha slitna bord och fyllda kökshyllor, en kreativ
arbestplats och svaga färgtoner, plancher på väggarna och sängen vid fönsterkarmen. 



ännu mera köks-drömmar och fyllda hyllplan! svenska växter-planchen är ett måste för mitt framtida hem
och på bild fyra finns det ännu en dos av kreativitets-kärleken i form av ett välfyllt skrivbord.
 
 
en vinrdös sammetsstol, en kakelugn, en skrivmaskin, en spegel med guldram, att ha mina godaste kryddor i
köksfönstret och svartvit-mönstrade kuddar i soffan. älskvärt! det här var dagens dos inspiration. nu ska jag
fortsätt dricka te, mysa, vila, skriva och annat som behövs och får mig att bra denna dimmiga torsdag. skulle
du vilja berätta om ett klokt och bra citat eller visdomsord du brukar bära med dig om dagarna? vore väldans
spännande att höra om!! ta hand om er, och ha det fint! puss
                                                                                                                                                    min pinterest.
 

Kommentarer
Postat av: elise

så många fin bilder! att ha en kakelugn är sannerligen drömmen...
har inga citat jag brukar gå runt med direkt, men gillar tanken på allaallaalla dessa: http://www.pinterest.com/elzplz/word/

2014-02-27 @ 17:13:44
URL: http://singmyspring.blogspot.se/
Postat av: Beatrice

Önskar att jag kunde följa de ord som går omkring i mitt huvud just nu, och som lyder "Men ta tag i den sabla uppsatsen någon gång då!", men det känns som något som ligger låååångt bort trots att den ska in i morgon. Därför dricker jag te och bakar kladdkaka istället!

2014-02-27 @ 17:15:44
URL: http://herbariumet.blogg.se
Postat av: Sofia

himla fin inspo!!
brukar tänka på håkans citat "man måste dö några gånger innan man kan leva". det får mig alltid att vrida och vända på tankar och se saker från andra vinklar!

2014-02-27 @ 18:54:15
URL: http://skimmer.blo.gg
Postat av: Carro

"Everything will be alright in the end. If it's not alright, it's not the end." :)

2014-02-27 @ 19:21:19
Postat av: lollo

underbar inspiration, verkligen drömlägenheten det där! jag har nog inget speciellt favoritcitat jag använder till vardags, men kanske att det som inte dödar dig gör dig starkare, på så vis att man kan lära sig någonting nytt av alla händelser, bra eller dåliga. annars tycker jag mycket om det här citatet från the perks of being a wallflower: "you can't choose where you come from, but you can choose where you go from there". en påminnelse om att varje dag är en ny chans att förändra, att göra något nytt och att man kan skapa sitt liv precis om man vill. många kramar !

2014-02-27 @ 19:28:01
Postat av: Ebba Molin

åh underbar inspiration!

2014-02-27 @ 19:42:42
URL: http://molinebbas.blogg.se/
Postat av: Alva

Kan du inte publicera något du skriver? Det vore fint!
Så himla passande att du frågar om våra favorit citat då jag för ca en minut sedan berättade citatet för mina föräldrar! Mitt favoritcitat just nu är: "Det sorgliga är inte när man inte når sina drömmar, det är när man inte har några". <3

2014-02-27 @ 21:33:28
Postat av: Ida

så fint!

2014-02-27 @ 23:09:36
URL: http://tradeskins.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0