när jag blir frisk.

fredag. och i dag mår jag tusen tusen tusen gånger bättre än för ett par dagar sedan!! firar med favoritmusik
i form av tre nya spellistor, coffeeworld-listan som är typiskt mig, livspeppen-som skänker mig leenden och
café hos mig-som passar när du har vänner över på fika eller brunch, te och långa timmars prat.

Living for the happy endings | via Tumblr

när jag är sjuk får jag alltid spring i benen redan efter ett par dagar och nu, efter nästan tre veckor i sängen
har jag skapat en lista på sådant som jag ska göra när jag blir frisk! just för att lättare finna lugn och kunna
slappna av. första längtan handlar om att få vandra på stadens gator igen. åh, stadskärleken.

Les mémoires

jag längtar efter att prova några recept ur min godaste pinterest-kategori: raw desserts. jag är väldans förtjust
i raw-efterrätter nu för tiden. delvis för att allt ser så galet gott ut och delvis för är superenkelt att skapa, utan
några långa timmars väntan på ugn och jäsning och sådant. mumma!!

Tumblr
 
efter min senaste visit på chez madame är jag väldans pepp på mera nya cafébesök!! stadsparkscaféet i lund,
rawfood house i malmö, kanske prova café agnez igen, smaka sopp-lunch på buljong i lund och bruncha på
omtalade ambience á vindåkra.
 
Memento Mori | via Tumblr

kanske är det jag och vännerna som möts för pluggfika? eller så har jag ensamtid med skrivblocket? vilket
som låter som världens bästa besyr i mina öron.

the seasons change and so do we | via Tumblr

jag vill införskaffa nya påslakan. lite nytt i inredningsdrömmen är alltid pepp, särskilt såhär i vintertid. och
att finna nya finna tyger att bädda ner sig är nog mitt bästa fynd i inredningsbutikerna.
 
(2) Tumblr
 
jag vill åka på utflykter och äventyr med j. vi är så bra på sådant. bäst i världen skulle jag vilja säga.
 
wєℓcomє ℓove!
 
jag vill ge mig ut och fotografera. porträtt på systrer, vykort från vardagsbestyr och vyer från äventyr. det är
nog bland det jag längtar efter allra mest när jag varit så sjuk som jag varit nu. du vet, sådär så att en inte ens
kan kika på datorskärmen mer än fem minuter för att allt är suddigt och huvudet dunkar så. men nu!! nu ska
kameran få följa med precis överallt.

Tumblr

jag vill införskaffa massvis utav nyheter i klädväg! drömmer mest om svart, kragar och klänningar.

안녕! | via Tumblr
 
jag vill laga amerikanska pankakor. blev alldeles frälst i söndags på brunchen hos pappas flickor. så galet
galet gott!! vill laga, bjuda och smaka med creame cheese, frukt och bär i massor.
 
Jordgubbar | via Tumblr
 
och redan nu, när orken finns i mig har jag börjat drömma om sommaren. kanske tycker du att det är som
evigheter dit. men åh. att skriva ner utflyktsmål och fundera på viljor är alltid peppande och värt!! särskilt
eftersom jag inte är den som vill ligga under solen jämt utan gärna far på utflykt till smultronställen i form
av loppisar, caféer, gröna ängar, klippor och besöka nya, spännande städer.

let's go get lost | via Tumblr

och jag drömmer om nytt i porslinsväg också. just nu är min stil lite blandad och jag vill både införskaffa
vårigheter som den här och typiska hannah-ting som den här
 
 Tumblr

...vilket både kan göras i de vanliga butikerna men även i min sista vilja som är att besöka loppisar, second
hand- och vintage-butiker!! vill mest fynda porslin och möbler men en och annan klocka, stickad tröja och
par gubbskor vore kalas det med!!

Grunge | via Tumblr

jag vill ut på poddpromenader och löptur. det är två saker i det som ger mig så himla mycket vardagslycka.
nummer ett är att få bra tips, åsikter, skratt och kloka ord från mina bästa podcaster och nummer två är den
friska luften. jag behöver andas februari på riktigt nu.
 
Tumblr

och det var det. tretton viljor. nu tänker jag göra allt bli frisk bums!! för, under dessa sjuklingsdagar har det
sannerligen skapats en mängd olika listor som alla handlar om sånt som framtidsdrömmar, firska viljor och
tvåtusenfjorton-visioner, plus spellistorna jag nämnde i början! och allt detta skrivande gör mig så ofantligt
livspepp att jag tror jag blir lite friskare för varje ord. åh. tusen kramar, och ha det fint! puss
 
                                                                                                                                           ph: weheartit.com

Kommentarer
Postat av: Jenny Hermansson

så härliga viljor! krya på dig vackra hannah!

2014-02-07 @ 11:24:50
URL: http://jennyhermansson.se
Postat av: Bonnie

Blev så himla pepp på livet nu! Det behövdes. Tack Hannah<3

2014-02-07 @ 12:18:11
URL: http://bonnieelinandrea.blogg.se
Postat av: Beatrice

Mycket fina viljor, och håller själv med om en massa av dem, man måste ju ta tag i livet och göra saker ibland! Krya på dig!

2014-02-07 @ 12:42:06
URL: http://herbariumet.blogg.se
Postat av: elise

många bra önskemål. gud så sugen jag blev på sommar nu bara för att du nämnde det. inte SÅ långt bort ändå ju!

2014-02-07 @ 16:30:05
URL: http://singmyspring.blogspot.se/
Postat av: Anonym

hvilke redigeringsprogram bruker du? :D

2014-02-07 @ 18:03:55
Postat av: frida

åh fint inlägg. KRYA PÅ DIG!!!

2014-02-07 @ 18:09:54
URL: http://stummaord.blogg.se
Postat av: Sofia

åh! fina viljor! hoppas du gör dem så snart som möjligt!

2014-02-07 @ 18:34:20
URL: http://skimmer.blo.gg
Postat av: emelie

det låter helt underbart! Här får du en krya-på-dig-hälsning!

2014-02-07 @ 22:17:48
URL: http://emeliesdiaries.blogg.se
Postat av: Maja

Hannah!!!! Din Pinterest är så fin!

2014-02-07 @ 23:16:56
URL: http://sammagator.blogspot.se
Postat av: L

Åh buljong är helt super. Dessutom levererar mitt jobb bröd dit så bättre surdegsbröd blir det inte! ;)

2014-02-08 @ 16:41:16
Postat av: natalie

men åh vad fint!

2014-02-12 @ 18:25:26
URL: http://kolikbarnet.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0